Inlägg från: Little Miss Fucking Sunshine |Visa alla inlägg
  • Little Miss Fucking Sunshine

Ärliga nätdejtingstråden!

MrC skrev 2012-10-30 13:54:57 följande:
    Jag vet ju ungefär var du bor LMFS, hur långt är det till Skavsta från dig?
    Det är väl 8-9 mil tror jag.
    I´m the queen of fucking everything!
    Xmag skrev 2012-10-30 14:56:17 följande:
    MrC, låter kul! Jag hänger gärna på om jag får. Jag är 45 men känner mig som 44...
    Hahahaha!
    Xmag: Men min tanke är att man måste ge folk en andra chans ibland. Jag kan inte avgöra någons hela karaktär på en fika. Och är personen trevlig kunde jag ofta tacka ja till en andra dejt för att upptäcka mer om den personen. 
    Jag tycker att folk är så snabba med att stänga ner och säga "nej det var inget för mig". Då låter det som att man tror på kärlek vid första ögonkastet och omedelbar attraktion och jag tror att de flesta vuxna idag skulle säga att de var tveksamma till det.  
    Och bara för att man träffas igen betyder det ju inte att man lovar varandra något, man kan ju bryta precis när man vill.  
    Anonym (b) skrev 2012-10-31 16:37:07 följande:
    Sitter här på golvet i flyttkaoset, och äter hämtmat...trött som tusan och har en känsla av att "nu orkar jag inte mer". Det är i sådana här stunder jag verkligen känner att jag saknar en man. En man som håller om mig och säger att allt kommer att ordna sig och som tar hand om mig *drömmer*

Men tänk sen vad nöjd du kommer vara när du har klarat det själv! Utan en man! Du kan själv!
    Jag kanske är löjlig, men sånt var jätteviktigt för mig när jag blev singel. När jag kunde koppla in min egen första lampa med sladdar och grejer. Jag växte verkligen av det.

Ska jag teleportera över lite choklad?   

Klart att det är mysigare att få krypa upp hos någon än att sitta själv på golvet bland alla flyttkartonger!
    Men borra gör jag inte gärna själv, det kallar jag in en kompis för; han är fastighetsskötare och väldigt behändig när jag behöver hjälp med sånt!  

Anonym (Been there) skrev 2012-11-01 09:31:35 följande:
    Hej, nu hoppar jag inte och gör ett lite gästspel igen

Men vill fråga dig LMFS hur lång tid tog det tills detta hände för din/er del? Och pratade ni om att det sker nu, att du/ni pausar er profil?

Jag har en relation sen några månader. Jag vill inget hellre än att stänga ner mitt konto och hänge mig helt till killen jag träffar.
    Men problemet är att han verkar fortfarande vara inne typ dagligen? Jag blir så osäker på hans beteende och vet inte heller hur jag ska ta upp det med han utan att han ska känna sig som spionerad på eller kontrollerad på nåt sätt. 
    Han pratar aldrig om dejtingsidan och beter sig och pratar till mig som om han vill fortsätta relationen till mig... jag är förvirrad!

Tips? 

Vi har träffats i två månader och pratar mer framåt nu, hur vi ska träffas runt jul och sånt. Och då känns det väldigt på riktigt för min del. Det är också snack om att träffa hans föräldrar snart.
    Men vi har inte pratat om att stänga ner kontona, när vi har nämnt HP har jag sagt att jag inte varit inloggad sen jag träffade honom och han säger att han inte heller varit det. Och jag måste ju lita på att det stämmer. Nu när jag var inne kollade jag inte när han var inloggad senast, på nåt sätt är det något som jag inte vill veta.

Säg rakt ut att du vet att han är inne och fråga varför. Om han inte har något att dölja är det ju inga problem. Annars är det nog inte rätt kille ändå kan jag tycka.
    För nånstans måste du ju ha en känsla eftersom du också är inne så gott som varje dag för att kolla om han varit inloggad.     
    Anonym (Been there) skrev 2012-11-01 09:57:03 följande:
    Jag har bara varit inne nu de två senaste dagarna efter att jag såg att han var online. Innan var jag inte inne oftare än max varannan vecka om ens det.
    Jag hade tänkt att pausa mitt medlemsskap, men klarade inte av det när jag såg att han varit inne. Utan jag ändrade bara från " söker seriöst förhållande" till "söker vänner" och tog bort min profiltext bara.
    För mig skulle det inte funka. Jag behöver fullkomlig öppenhet och ärlighet.
    Varför gick du in varannan vecka? Han kanske är inne av samma skäl, men jag tycker att ni helt klart behöver prata om det.
    Anonym (Been there) skrev 2012-11-01 10:24:28 följande:
    Jo, precis vi behöver prata om det. Men nu vet jag inte riktigt HUR jag ska ta upp det. Vill ju inte att han ska ta det fel på nåt sätt.

Vi skrev ju till varandra ganska så länge på sidan. (Och gör fortfarande när jag är inne, för jag har inte varit hemlig med när jag varit inne utan hälsat och skrivit nåt gulligt till honom) Och jag gick in för att se hans svar till mig. Men ibland tom glömde jag bort att jag skrivit nåt där och väntade på svar  

Men om du inte varit hemlig borde det inte vara något problem? Säg att du undrar varför han loggar in, men då får du ju svara på varför du själv gör det. Och sen kan du ju säga att du funderar på att pausa och se vad han säger.
    Anonym (Been there) skrev 2012-11-01 10:33:53 följande:
    Tack för dina synpunkter, det har peppat mig. Jag ska ta upp det med honom! Ska bara klura lite på hur och när.

Vill också bara säga lycka till till er! 

Inga problem, jag kan ju bara ge råd utifrån hur jag är och vad jag tycker. Hoppas det går bra när du tar upp det!
    Jag skickade sms till min J och sa att jag pausat och han sa att han också tänker göra det då, han har ändå inte varit inloggad sen vi träffades.

Tack, och detsamma! {#emotions_dlg.flower}   
    Xmag skrev 2012-11-01 21:11:10 följande:
    På match fick jag skumma flirtar från väldigt många tjejer som alla var 27-år och hade satt "rakad" som frisyr. Är det en tabbe de gör de som sättet upp profilerna? Skulle tro att jag fick flirtar från runt 10 sådana på nån månad. Funderade ett tag på om det var mån form av kod för tex nån form av prostitution. Skumt var det i alla fall...
    Det låter ju väldigt mysko! Så många tjejer med rakat huvud ser man ju verkligen inte... vet inte när jag såg nån alls senast nu när jag tänker efter....
    Anonym (b) skrev 2012-11-02 08:29:52 följande:

Det är ju faktiskt inte bara på huvudet man kan ha en frisyr haha

Vad skönt att det inte var jag som sa det där för en gångs skull...
    Baginbox skrev 2012-11-01 15:35:25 följande:
    På MP kryllar det av snygga 32-åriga tjejer som gått på folkhögskola, röker och snusar men skriver på knagglig googlesvenska. HP är rent från sånt. Hade besök hemma av en som skulle regga sig på HP men det spärrades omedelbart för att det såg ut som om jag hade två konton... De är väldigt alerta där.
    Jag har verkligen försökt att få ihop bilden av de här tjejerna. Är folkhögskola bra eller dåligt? Röka och snusa är ju sällan bra. Men sen skriver du "men skriver på knagglig googlesvenska", som om det tog bort allt bra som du skrivit innan.

HP är inte så alerta alls tyvärr. Jag hade en stalker där. En sån där kille som uppenbarligen blev tappad i golvet mycket som bebis. För så fort jag blockerade honom skapade han ett nytt konto med samma profilbild.   Hade HP varit alerta borde de ha sett mönstret och stoppat honom. När jag kontaktade de fick jag istället svaret att fortsätta blockera honom eller registrera ett nytt konto. När jag blockerat honom fyra gånger inom loppet av en månad och han bara kom tillbaka som ny användare tröttnade jag och följde deras andra råd, att skapa ett nytt konto.
    Så JAG fick bli anonym, vara utan profilbild och hålla mina foton privata bara för att HAN är mentally challenged (varför finns det inte bra uttryck för det på svenska, det är ett briljant uttryck!?). 
    Xmag skrev 2012-11-02 09:24:58 följande:
    Fast jag är ganska säker på att det inte går att missförstå "frisyr", hur kittlande än tanken är. :) Ett av alternativen var "flintskallig"... "Vaxad" var inte med i alternativen heller... "Axellångt" som är ett av alternativen kan ju bli spännande... :)
    *fnissar* Åh nej, ditt "axellångt" gav mig jätteroliga associationer! Betyder det att det är så långt att man kan slänga det över axeln?

På tal om bilar så lyckades jag slå av antennen till min bil i tvätten igår... Men radion funkade ändå inte så jag klarar mig nog precis lika bra utan!

Anonym (b) skrev 2012-11-06 08:24:00 följande:
    Igår vid 21.30-tiden knackade på min dörr... det var min nya heta och trevliga granne.

Synd bara att han har en lika snygg sambo min vanliga tur det där...  

Tänk positivt, de kanske har snygga kompisar som är singlar också! Glad
    Anonym (b) skrev 2012-11-06 08:36:45 följande:

Ja den tanken har faktiskt slagit mig ser fram emot sommarens grillfester när det kanske blir naturligt att trilla in och säga hej, ni råkar inte ha en vinöppnare 
    Äh det kan du göra nu ändå! Man kan dricka vin även på vintern!
    Anonym (Tabula) skrev 2012-11-06 11:28:48 följande:
    Igår var jag inne och kollade på en festinvitation jag fått på FB, och ser en deltagare som får mig att hajja till för jag kände så väl igen honom! Helt omöjligt att placera tills jag insåg att jag har sett honom på någon dejtingsida.

Det förvånar mig rätt mycket att man använder samma bilder på både FB och dejtingsidor, det blir ju så himla uppenbart vem man är då liksom? Ingen anonymitet alls. De gånger jag lagt ut bilder på HP eller någon annanstans har det varit lite halvdolda sådär att man inte kan säga direkt Ha! Där är ju XXX. Men jag vet inte, det kanske bara är jag som tycker det är lite utelämnande att söka efter kärlek offentligt. 

Jag lärde mig den hårda vägen att inte ha samma bilder på HP och FB. Eller, hårt var det väl inte, men lite jobbigt. Jag fick mail av en kille på HP för kanske ett år sen. Han var trevlig och bodde ganska nära. Sen började han fråga om jag heter si och så och bor där och där och jobbar på ett visst ställe. Och det stämde ju så jag blev väldigt stressad. Sen visade det sig att han är bra vän med mina fd grannar, han kom ihåg att han hade sett mig när vi bodde grannar (jag var gift då), så han kände igen mig på bilden på HP. Sen fick han upp mig som vänförslag på FB eftersom vi har flera gemensamma vänner, så han tog bara informationen därifrån och frågade mig om.
    Det var jättejobbigt och läskigt att någon visste så mycket om mig.
    Efter det ändrade jag så att jag aldrig hade samma bild på HP och FB.  
    Anonym (b) skrev 2012-11-06 14:54:42 följande:
    Nu är ju inte jag en "homewrecker" så det är redan uteslutet  

Finns ju fler fiskar  
    That´s my girl!  
    Papito skrev 2012-11-06 16:14:42 följande:

That's my girl!
    Du är ju från västkusten så det är klart att du gillar en tjej som pratar om män som fiskar. Tungan ute
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!