Anonym (Hejhopp) skrev 2012-07-28 10:27:14 följande:
Om nån tröttnar på dig för att du är för dedicerad (förutsatt att dedicerad inte är en omskrivning för besatt) så är personen A) inte kär i dig, B) utrustad med dålig självkänsla som gör att hon ryggar när något verkar bättre än vad hon förtjänar enligt sin självbild, eller C) oförmögen att tänka utanför sin lilla box angående hur förhållanden ska vara.
Det är jättebra att fundera på vad man kan ha gjort fel när ett förhållande inte funkar (för den andra parten), men gör det inte till en negativ självbild. Det finns tjejer där ute som vill ha dedicerade män, tro mig.
Jag tror det var en kombination av A och B.
Det är klart man vill försöka komma underfund med vad man gjort eller inte gjort som blivit galet, tyvärr är inte alla så att dom vill ge ut dessa uppgifter och då får man själv försöka pussla hur allt hänger ihop, vilket bokstavligen kan ge huvudvärk innan man kommit fram till en sammanhängande och logisk förklaring. Men samtidigt så vet jag inte riktigt om jag litar på min teori för om det var något som det var brist på i det förhållandet var det logik...
Men hur som helst, jag klarar mig bra och det var kanske ett nödvändigt steg för att utvecklas i livet, med bakspegel sett så tvingade det mig att göra en massa förändringar och ta i tur med en heldel förtryckta känslor.
Och om det finns något jag verkligen lärt mig så är det att det går aldrig lita på någon annan än sig själv. Sen ska jag väl inte säga att jag ännu lever 100% efter den insikten och kommer kanske aldrig göra, det är svårt att trolla bort empatiska känslor när vilja och empati är motstridande.