-
Att prata med mig? Det verkar som att dom flesta tycker det iallafall o.O :)yimby skrev 2012-07-13 15:19:59 följande:Opcode, svårt att prata med dig här. Undrar hur det skulle vara på en datingssite. Rena skräckuplevelsen? Haha.
-
Jo jag kan erkänna att såvida det inte är några smilies med i inlägget så tolkar jag oftast det mesta som allvarligt och svarar då allvarligt.yimby skrev 2012-07-13 15:40:11 följande:Tror det är humorn som är vattendelaren i skrift. Träpanelen var ju komiskt, tycker jag, då. Men då svarade du i hyfsat tung stil, lite defensivt. Och med en omöjligt slutsats: Någon säger att träpanelskortet gav henne intryck av ett hobbyrum på en mindre ort - jag är inte intresserad av tjejer som är ute efter pengar.
Ciao, liksom.
Men jag har absolut humor, sen om den är i närheten av någon annans vet jag inte
Mitt inlägg ovan var avsett att vara ett skämt, det är inte den mest dansvänliga låt man kan hitta.
-
Jag får väl bygga ut min skämtsamling lite, det var längesedan jag gjorde egna skämt :P
Det senaste jag kommer ihåg är nog typ 5 år gammalt nu, men fortfarande effektivt.
"Hur skrattar en bonde?" "Hö hö hö".
Sen har jag iofs ganska många i kategorin "gotlandsskämt" (som alla ska antyda på att det är mycket får på gotland) som uppfunnits för att reta gotlänningarna på jobbet, typ den gotländska drömbilen är "lammborghini" eller "fård", "Och du fåååår inte glömma bääääältet" osv.
Blir dom sura så får man upplysa dom om att inte gå "bäääärsärk" eller att dom bör "bäääähärska" sig.
-
Inte för det har med dejting att göra... Men skrev den här låten till en vän som kände sig lite nere.
http://www.sendspace.com/file/0t5xj4
Nu är jag ju inte Peter Jöback men jag blev hyfsat nöjd ändå för att vara amatör inspelat- dessutom är synth/keyboard/piano vad jag egentligen gör :)
-
Jag kan väl bara konstatera att jag är misslyckad vad det gäller nätdejting iallafall, tjejen som skrev "Vi hörs!" efter ett 15:talet mail svarar inte, en annan tjej (som jag dessvärre inte är så attraherad av) jag haft svarar inte längre heller. Jag får helt enkelt lägga ner nu. Det är som uppenbarligen något med mig som inte passar andra. Vad vet jag inte, jag försöker bara vara som jag är...
-
Nåja, lycka till ni andra- jag lägger ner ett tag... Känns lite för surt just nu.
-
Fick lite svar, ironiskt nog var det en tjej som blockade mig efter jag frågat några frågor :/
Jag förstår inte vad jag gör fel.. Annat än att jag måste se fördjävlig ut eller något...
Konversationen lät som följande...
vet inte än har inte bestämt mig
abc skrev:
--------------------------------
Åh, Var har du tänkt åka?
dddd skrev:
tänkt plugga kurser sen åka utomlands till våren
abc Skrev:
På xyz? Vad har du är det du tänkt plugga till hösten?
ddd skrev:
jobbar som trafikinformatör, men kommer att börja plugga till hösten.
abc skrev:
Ah dags att du uppdaterar profilen då, jag hoppas iofs själv jag får tag i en lägenhet i yyyyy snart. xxxx har ju inte direkt ett utbud man jublar över :)
Vad sysslar du med i yyyyyy då ?
ddd skrev:
Bor i yyyy.
inte längre o xxxxxx.
abc skrev:
Hej ddd,
Hur har du hamnat i xxxxx, och hur trivs du här? :p
-
Och en annan tjej som påstod sig vara duktig på texter skrev jag följande till,
och hon svarade att grammatiken var dålig och att texten inte berörde någon.
Jag förstår inte grammatiken har jag kontrollerat med amerikaner för att försäkra mig om att den är korrekt,
Skrev en melodi till den http://www.sendspace.com/file/3na07p (fast jag suger på att sjunga iofs, men jag spelar egentligen keyboard/piano så allt har jag iallafall gjort personligen)
Vad det gäller berörandet kan jag inte göra mycket åt det, jag skrev ner hur jag själv kände... det var inte meningen att beröra någon egentligen...
"When the days are too long and you question where you belong,
When the sky is misty and dark, when your soul has no spark.
When the time feels so slow and you got no where go.
That's when it all falls apart and you give in to the dark.
Can you see how lonely a life can be, heavy on the heart,
twisting it 'til it breaks apart.
Join me and we both likely will see, what the future has in mind,
the past we leave behind.
So be a loyal friend to me, and I'll hold your hand and you'll see,
there be no more darkness in our minds."
-
Korrekt, jag är väldigt social av mig när jag har möjlighet till det, det är möjligt jag är för på. Men jag tycker samtidigt inte jag är det när jag kommunicerar med någon liktovan.Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-13 23:30:09 följande:Men "opcode" du ser uppenbarligen helt normal ut. Men nu ska jag vara ärlig som du framstår i den här tråden är du för "på" och nu pratar inte jag om klyschor om kvinnor och män. Utan mer generellt ... du berättar för mycket om dig själv utan att befinna dig i dialog? Nu utgår inte jag från dina nätflörter som jag så klart inte vet något om, utan mer utifrån hur du är här... Det känns som om du har ett stort komunikations behov och blir fort besviken? Du är ung och singel och har precis släppt en ganska knepig relation om jag förstått det rätt. Jag skulle nog föreslå att du startar en blogg, går ut med kompisar och umgås. Så kommer den där tjejen som gillar dig plötsligt finnas där när du som bäst tänker på annat .. Låter kanske som ett förmätet tips i en tråd om nätdejting .. Men nu fick du det i alla fall
Jag anser mig inte själv som ung iofs, jag är över 30 och borde kunna livet nu, trots detta har jag inte ens upplevt 50% av vad det innebär, jag känner mig självklart efter. jag undrar vad det är för fel på mig eftersom nästan alla verkar behandla mig som radioaktivt gods. -
Jag tror du tolkar det fel, jag vill inte ha feedback egentligen. jag försöker bara binda något intresse, det är ytterst få jag ens inbjuder till mina hobbies, i exemplet ovan var det en person som uttryckte sig själv som att hon tyckte musik och i synnerhet lyrik var viktigt.Anonym (Man) skrev 2012-07-13 23:43:18 följande:Opcode
Jag har läst en del...vill du ha ett ärligt svar?
Du inleder bra men jag tror att många kvinnor kanske upplever dig som för på, för krävande. Känslan är att du gräver dig ner i minsta detalj oavsett ämne.
Musiken du hela tiden vill ha feedback på...eller allt som du vill ha feedback på. Musiken, utseendet, texterna...jag förstår dig men tror att många ser ett enormt bekräftelsebehov och blir lite "rädda".
Du kan nog också upplevas som lite kantig ibland.
Jag kan ha fel, givetvis!
Mitt råd är att du ska chilla lite, kanske få hjälp med att komma över dina sår och sen ha en lite mer nedtonad attityd.
Du har en hel del bra tankar och kan säkert bli en bra pojkvän men jag tror du ger fel signaler.
Ta detta som positiv kritik nu, det är inget dissande.
Jag tar det inte som ett dissande, du kanske har rätt att jag är för "på" men jag förstår faktiskt inte hur man ska driva ett samtal vidare utan att ha motfrågor. Ingen skriver till mig självmant och jag får försöka skriva till dom, men något avskräcker dom uppenbarligen. Jag säger inte jag vill ha någon av dem, det är några som attraherat mig mycket men få från alla jag skrivit till, inte ens mitt ex attraherade mig fysiskt om jag ska vara riktigt ärlig, jag lärde mig älska hennes utseende och jag blev väldigt ledsen när hon bedrog mig.