Papito skrev 2012-10-23 16:10:40 följande:
Jag har ingen bild och det är av flera anledningar. Först och främst för att jag inte varit så himla sugen på att dejta och då har det inte gjort mig något om folk inte skriver, om färre gör det eller om det går långsammare fram.
Sen tycker jag att det är ganska behagligt också, skriver jag mer än ett första mail med någon och det verkar intressant kan jag maila över en bild.
Ni som följt tråden har ju också märkt att babbla, det kan jag..haha..och jag skriver lite längre och ibland lite djupare, då känns det mer utlämnande att ha kort ute. Alternativet är att ha kort och skriva mindre och ytligare men då är vi tillbaka på ruta ett och jag blir en i mängden bland alla oneliners
Det är möjligt att jag omvärderar, jag har full förståelse för de som vill se ett kort men just nu känns det inte prioriterat.
Som svar i alla fall, jag kan bara prata för mig själv men jag har inget att dölja. Jag har inget förhållande, är i de flestas ögon inte skitful och är inte efterlyst
..har alltså inget att dölja men det känns bra så här just nu.
Man kan vända på det, läser ofta om tjejer (även här) som klagar på att 95% av breven är oneliners, kassa sådana dessutom. Att killarna bara kommenterar utseendet eller kommer med skamliga förslag etc. Sen kanske man skickar ett välbalanserat trevligt brev, där man visat att man läst profilen, där man säger något lite djupare och där man ställer lite uppriktiga frågor om tjejen ifråga......då händer det relativt ofta att man inte får ett svar, ofta endast pga att man inte har kort (en del skriver just det).
Hur tänker man som tjej då?
Möjligheten finns givetvis att man inte hade svarat oavsett, att man inte gillade innehållet i brevet men om brevet nu var bra. Varför inte svara trevligt och välbalanserat (utan att gå in på personliga saker om man inte vill) och passa på att skriva att "jo, det verkar helt okej men jag vill nog inte fördjupa innan vi båda sett kort på varandra.
Man kan se det som att hon då redan vet att killen faktiskt kan skriva, att han verkar vara mer seriös, då kan hon be om ett kort och passerar han nålsögat är det igång.
Nej, då svarar hon inte ens och sen gnäller hon över alla neanderthalare..haha
Är jag helt ute och cyklar?
Nej, jag tycker inte du är ute och cyklar ett dugg faktiskt.
Värst är ju ändå de killar som skriver om utseendet (och visar att det är viktigt) men sen inte vill visa hur de ser ut.