Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2012-10-02 21:17:34 följande:

Stammis...fy fan, inser att jag i allra högsta grad ingår i den gruppen....nu har jag nått botten! Stammis har jag lovat mig att aldrig bli!

(b), inga flyttplaner västerut så att vi kan ta oss ur stammisträsket?

Menar du att du tänker lämna tråden om du träffar nån? Trist...

Om jag ska försöka göra ett riktigt OnTopic-inlägg, så kan jag berätta att jag fortfarande har kontakt med min dejt (jag som egentligen inte dejtar... hmm...) som jag hade i början av september. Vi har inte haft möjlighet att ses (pga avstånd) mer än de två träffarna dagarna efter varandra, men sms:ar lite fram och tillbaka. Har nu bestämt att vi ska ses på söndag, jag väntar med spänning på vad han tänker sig att vi ska göra Glad
  • Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2012-10-02 23:12:40 följande:

Härligt!
    Du kanske också kan fundera ut något kul, om vi nu försöker ta oss ur könsrollsträsket

Vill inte vara den som sabbar festen men om ni har så svårt att hitta lämpliga dejtdatum, är det då värt att inleda något då?
    Bara en tanke så att du slipper bli besviken.

Det är ju synd att du ser på saker utifrån kön. Det gör inte jag. Däremot tycker jag att man ska dela på att göra saker och tycker därför att det är rimligt att om person A har bestämt var man ska ses gång 1 och 2, så kan person B bestämma var man ska ses gång 3. 

Det är bara tillfälligt vi inte bor i närheten av varandra. Dessutom är det inte varje månad jag åker utomlands, så det ska nog vara enklare att hitta tillfällen i framtiden än det varit den senaste tiden.
  • Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2012-10-04 15:54:18 följande:

Jag tänkte tvärtom, att det lät som att han skulle komma med förslag i egenskap av kille. Men det visste jag egentligen inget om och borde varit tyst. Ber om ursäkt.
    Jag tycker också att det blir roligare om båda är engagerade och kommer med förslag.
    Är det bara tillfälligt ni har det svårt med tider är det ju ingen fara, båda vet ju att det blir bättre.

Kör så det ryker

Som sagt, du tänker utifrån kön Flört 

Kan förresten berätta att det var knappt jag fick betala när vi träffades första gången. Men när jag lovade att han skulle få "bjuda igen" (hur 17 kan man "bjuda igen", då är det ju inte att bjuda...) nästa gång vi sågs så var det okej. Men inte mer än okej, typ.  
  • Anonym (33-åring)

Attans vad länge sen det var jag var på (halv-)fin restaurang. Svårt att välja klädsel...

• Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2012-10-15 08:45:08 följande:
    Märkligt att 33-åring inte uppdaterat lite. vi får anta att dejten fortfarande pågår

Hon tröttnade bara på sidospåren i tråden, inget annat. Dejten var trevlig och vi kommer att ses igen. Det går sakta framåt, ingen av oss tycker att det finns någon vits med att stressa framåt.
  • Anonym (33-åring)
    MrC skrev 2012-10-20 09:35:22 följande:
    Träffas alltid på en offentlig plats först.
    Ha en "flyktplan".
    Ingen alkoholkonsumtion.
    Betala alltid för dig själv.
    ...och berätta för nån vem du träffar, vart ni ska och så vidare.
  • Anonym (33-åring)

Vad händer med DrM? Avreggad igen...

• Anonym (33-åring)
    MrC skrev 2012-10-20 10:46:11 följande:
    Han bytte väl till Comedian?

Jaså? Det har jag missat. Han var ju här och skrev igår kväll, men imorse var han avreggad (från sitt "gamla" nick).
  • Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2012-10-23 16:10:40 följande:
    Jag har ingen bild och det är av flera anledningar. Först och främst för att jag inte varit så himla sugen på att dejta och då har det inte gjort mig något om folk inte skriver, om färre gör det eller om det går långsammare fram.

Sen tycker jag att det är ganska behagligt också, skriver jag mer än ett första mail med någon och det verkar intressant kan jag maila över en bild.
    Ni som följt tråden har ju också märkt att babbla, det kan jag..haha..och jag skriver lite längre och ibland lite djupare, då känns det mer utlämnande att ha kort ute. Alternativet är att ha kort och skriva mindre och ytligare men då är vi tillbaka på ruta ett och jag blir en i mängden bland alla oneliners

Det är möjligt att jag omvärderar, jag har full förståelse för de som vill se ett kort men just nu känns det inte prioriterat.

Som svar i alla fall, jag kan bara prata för mig själv men jag har inget att dölja. Jag har inget förhållande, är i de flestas ögon inte skitful och är inte efterlyst ..har alltså inget att dölja men det känns bra så här just nu.

Man kan vända på det, läser ofta om tjejer (även här) som klagar på att 95%  av breven är oneliners, kassa sådana dessutom. Att killarna bara kommenterar utseendet eller kommer med skamliga förslag etc. Sen kanske man skickar ett välbalanserat trevligt brev, där man visat att man läst profilen, där man säger något lite djupare och där man ställer lite uppriktiga frågor om tjejen ifråga......då händer det relativt ofta att man inte får ett svar, ofta endast pga att man inte har kort (en del skriver just det).
    Hur tänker man som tjej då?
    Möjligheten finns givetvis att man inte hade svarat oavsett, att man inte gillade innehållet i brevet men om brevet nu var bra. Varför inte svara trevligt och välbalanserat (utan att gå in på personliga saker om man inte vill) och passa på att skriva att "jo, det verkar helt okej men jag vill nog inte fördjupa innan vi båda sett kort på varandra.
    Man kan se det som att hon då redan vet att killen faktiskt kan skriva, att han verkar vara mer seriös, då kan hon be om ett kort och passerar han nålsögat är det igång.
     Nej, då svarar hon inte ens och sen gnäller hon över alla neanderthalare..haha

Är jag helt ute och cyklar? 
    Nej, jag tycker inte du är ute och cyklar ett dugg faktiskt.

Värst är ju ändå de killar som skriver om utseendet (och visar att det är viktigt) men sen inte vill visa hur de ser ut.  
  • Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2012-10-23 17:42:58 följande:
    Nää..men så funkar det inte! Ska man ha det som en viktig faktor får man visa kort själv också, absolut!

Sen är det inte så att jag är så himla ädel och inte går det minsta på utseendet, klart att även jag sållar och sakar hej vilt
    Men jag har en ganska bred smak och attraktion för mig är så mycket mer än en fin yta. Jag kan ju se en 23-årig tjej utan en skavank och tycka att hon är skitsnygg..enligt mallen...men inte bli det minsta attraherad. Samtidigt kan jag se en 40-årig kvinna med lite lovehandles, med ett ansikte och en kropp som har lite skavanker men som attraherar mig enormt. Kan hon då plussa på en bra personlighet, kanske lite charm och humor, bra värderingar...ja, då är jag nära att åka dit

Jag återkommer ofta till det med att hon ska kunna gå till snabbköpet utan att sminka sig. Det är inte sminket i sig som är grejen utan inställningen till livet. Hon får väl sminka sig hur mycket hon vill men jag vill träffa en kvinna som vet vad som är viktigt i livet, som inser att hon inte är 23 längre och även om hon kanske inte är supernöjd kan hon acceptera det.
    Sen om hon sminkar sig eller inte, det får hon väl avgöra själv

Många av oss i tråden är runt 30-40, vi behöver inte förfalla, vi kan kämpa emot det men vi behöver inte vara slavar under det. Vi kan acceptera att det är så..och att det faktiskt är rätt skönt att inte vara 23 längre

Då har jag i alla fall ett rätt på din lista
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!