Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (33-åring) skrev 2012-09-16 11:09:35 följande:

Tänk vad olika man kan uppfatta samma texter, jag uppfattar inte alls Xmag som att han skulle "älska sig själv lite väl mycket", mer att han vet ungefär hur han vill ha det.
    Helt uppenbart att han vet hur han vill ha det och det är ju i sig ingen nackdel i något sammanhang. Men det finns en hårfin linje mellan att vara nöjd med sig själv och att tycka att man är lite bättre än alla andra. Jag får intrycket av att Xmag tillhör de sistnämnda. Jag kan mycket väl ha fel men desto viktigare att det påtalas i så fall, ingen vill väl sända ut en bild som stämmer dåligt överens med den man egentligen är?
  • Anonym (rainbow)
    Xmag skrev 2012-09-16 13:35:19 följande:
    Ja fast det är väl mer som en vision/målbild eller en samling av punkter som jag gillar och ogillar. Skulle man få allt så är det ju fantastiskt, men kanske inte så sannolikt. Vissa saker är ju trevligt som tex vältränad kropp och det är ju också bara ett plus för mig, inget krav eller ens önskemål men jag skulle definitivt inte bli ledsen av en vacker kropp... Jag antar att du också har nån lista med önskemål, mer eller mindre viktiga som du har som din idealpartner men inte räknar med att kunna hitta. Tror de flesta har dessa listor mer eller mindre outtalade. Många har jag sett tidigare vill inte dejta någon med "gubbmage" eller som är överviktig. Men är inte det taskig människosyn att bara utsidan skall gälla? Eller är det OK?
    Jodå, jag tycker att utsidan räknas och har helt klart preferenser. Men jag skulle faktiskt bli lite ...tja, irriterad, om en kille hade skrivit en gedigen beskrivning av det utseende han söker - även om det skulle vara så att jag stämde in på beskrivningen till punkt och pricka. Det känns dels som om utseendet är väl viktigt för en sådan kille, dels som om den killen är allt annat än flexibel. Jag vill ha någon som inte får psykbryt om jag går upp eller ned 5 kilo

Som jag ser det handlar det mer om fingertoppskänsla än något annat. Jag tycker att det är lite tabu att prata ekonomi "för tidigt", jag letar efter en person före en plånbok och jag vill att killen ska göra detsamma. 
  • Anonym (rainbow)
    Xmag skrev 2012-09-16 13:47:23 följande:
    Jo jag har dejtat i bekantskapskretsen också i sommar (och kommer fortsätta i höst Solig). Har dock inte tagit upp det här eftersom det vi diskuterar här handlar om nätdejtning. Eftersom jag bodde större delen av 90-talet i USA så kom jag på kollisionskurs med Jante när jag kom hem och vi har inte riktigt kommit överens sen dess... Jag tycker om mig själv, jag vet att jag är bra på vissa saker, bäst på andra men också att jag är dålig och i bland usel på andra saker. Men vad jag menade med barnskötarexemplet var bara att skoja till det lite; Jag är trevlig, jag har varit barnskötare, alltså finns det trevliga barnskötare. Sen har det ju en dubbel botten eftersom att jag träffande andra barnskötare, som var trevliga, när jag jobbade på dagis i slutet av 80-talet. Vissa var så trevlig att jag faktiskt senast i går var på fest hos en av dessa gamla barnskötakollegor.
    Jag driver gärna med mig själv, gillar ironi och sarkasm och har självdistans. Men det är svårt att göra det tydligt nog i bland när man plitar ned några få ord på mobilen. Måste ändå säga att jag uppskattar diskussionen och inte tar i illa upp av kritik. OBS ej ironi
    Hehe, satt faktiskt i går och tänkte en flyktig tanke om att du är väldigt "amerikansk" i din framtoning. Har också bott på den sidan Atlanten och det är ju klart andra sociala spelregler som gäller där

Bra att du inte tar illa upp, jag kanske har låtit hård men har inte haft för avsikt att såra eller vara jävlig. Jag har skrivit för att ge den där ärliga inputen som verkligheten kanske inte alltid bjuder på mellan alla ryggdunkar
  • Anonym (rainbow)

Jag har i alla fall bestämt mig för att avrunda med min nätdejt. Han är trevlig, men jag känner att jag inte kommer honom särskilt nära inpå och det känns som om vi liksom mer står ut med varandra än är tokiga i varandra. Vill ha mer så ska lägga fram detta så snart som möjligt så att jag inte slösar hans tid. 

Hur gör ni när ni avslutar med en nätdejt ni träffat ett par gånger? Vi skriver inte till varandra på dejtingsajten längre, men skulle ni messa eller styra upp en träff och ta det ansikte mot ansikte? 

• Anonym (rainbow)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-17 17:47:32 följande:
    Jag vet inte om du behöver säga det i person om ni inte haft mer kontakt än så, men att meddela hur du känner skadar nog inte. Eller rättare sagt; jag tycker det är mer juste att vara rak och ärlig, att sluta svara osv säger sammasak men på ett fegare sätt.
    Vi har träffats ett par gånger, senast så pratade vi om "när vi ses nästa gång" och det var bara någon dag sedan. Vi har messat och pratat lite sporadiskt i telefon...det skulle kännas oförskämt om jag lät det rinna ut i sanden men jag vet inte riktigt hur man lägger upp en träff för att ses om det är med avsikt att säga åt personen att man inte vill ses. Sms känns onekligen lättare men om det ses som en feg utväg i nätdejtingsvängen får jag väl vara kvinna nog att ta tjuren vid hornen...
  • Anonym (rainbow)

...Skulle man kunna ringa? Eller är det fortfarande fegt och ohyfsat?

• Anonym (rainbow)

Ja jag vet. och grejen är den att skulle situationen vara omvänd skulle jag mest tycka att det var jobbigt ur sårat-ego-synpunkt, och jag tänker att det nog kan bli så för honom med. Det känns inte som om han är särskilt såld på mig, men har en liten farhåga att om jag läst av honom fel så är han kanske bara rädd för att bli bränd och då lär inte jag göra saken bättre. Kan inte fortsätta träffa honom bara för hans skull, det måste ju klicka. Men hatar verkligen sådant här. Han kommer ju att tro att jag är knäpp, jag har helt klart varit mer "på" än vad han har...

• Anonym (rainbow)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-17 18:18:41 följande:
    Det är som det är och relationer går inte i stöpet utan anledning, du ska inte fokusera på vad som kan hända. Sen är det klart att sårad kan man ju bli oavsett man känner något djupare eller inte. Jag kan bli sårad även om personer jag aldrig träffat eller på någotsätt betyder något för mig egentligen säger att dom avböjer kontakt med mig, så absolut kan det såra. Sen vet inte jag det med att läsa av, jag är själv urkass på det och jag är nog personligen ganska svår att läsa av ifall ja verkligen gillar någon mycket eller bara lite grann, ironiskt så blir jag oftast försiktigare, mer formell när jag träffar en tjej jag verkligen gillar... Kanske för jag med andra tjejer inte bryr mig vad dom tycker eller ser mig på något sätt priviledgerad att vara i deras umgängeskrets.
    Nej man vet ju aldrig och jag tror att jag avvaktar någon dag och funderar på hur jag vill lägga fram det, känner mest att skulle jag fortsätta träffa honom är det för att det är bekvämt. Du vet, någon att mysa med, som man kan hitta på grejer med men utan att det slår blixtar. På sätt och vis tar det emot att avsluta för det är ju inte så att jag inte får ut något av detta, men han är inte någon jag ser mig själv med om 5-10 år och det är egentligen den personen jag vill träffa nu...
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (b) skrev 2012-09-17 18:40:21 följande:

Han jag dejtade två ggr och som jag kände ungefär som du gör för honom, jag skrev bara hur det kändes när vi mailade. Tyckte det var ok i och med att vi inte träffats mer...

Men tänk så olika människor är.. den killen jag hade ett förhållande i ett halvår med, visseligen distans, han hade inte mod nog att göra slut ansikte mot ansikte, och inte ens med ett samtal!! kan fortfarande inte riktigt fatta hur han kunde göra så. Det är verkligen mer än illa så jag tycker inte du ska behöva ha dåligt samvete eller något. Gör det som känns bäst, skriv antingen i ett mail eller ring( om ni brukar ringa till varandra?) 
    Fast är det på distans kan jag faktiskt förstå att man i alla fall kanske väljer telefon som alternativ. Lite beroende på avstånd så klart men jag skulle nog inte sätta mig på en buss 4 timmar för att göra slut med någon...Sedan kan det så klart finnas undantag där det ändå inte känns okej att göra så men handlar det om långa sträckor tycker jag att det är "förmildrande" när man väljer telefon över personligt möte. 
  • Anonym (rainbow)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-17 18:35:01 följande:
    Låter som du vill behålla honom som vän. Jag tycker du ska känna efter den här veckan och sedan säga som det är till honom, det kan bli riktigt mycket värre om han tror det är seriösare än det är. Sen kan saker förändras, men att vara uppriktig med hur du känner mot honom känns iallafall för mig som A och O i vilket förhållande som helst.
    Jag tror inte att vi kommer att vara vänner om jag avslutar, det skulle säkert funka men tror att det rinner ut i sanden om jag ska vara ärlig. Kanske har jag fel angående detta?

Vill helt enkelt visa honom respekt, tycker han är trevlig och han har inte gjort något för att förtjäna ohyfs vad jag vet.  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!