LivingEasy skrev 2012-04-26 12:54:01 följande:
Men till min fråga: Vad ska man ha för bilder som kille ?
För uppenbarligen är bilder det enda tjejer går på. Får man 50 välskrivna mail om dagen förstår jag att man bara kikar in på profilen och sen inte läser eller svarar.. Så när man har sina 5 sek in the Limelight.
Vad ska va med i bilden ?
(jag har teorier)
Jag är tjej och nog går jag mycket på bilderna (men även på annat som har minst lika stor betydelse). Det är ju lite grann samma sak som när man träffar en okänd person i andra sammanhang - dras man inte till honom så är oddsen för ett gensvar vid en eventuell flirt inte särskilt stor. Jag vill inte påstå att alla tjejer är som mig eller letar efter samma sak som jag gör, men om jag utgår strikt från mig själv:
-Kollar först att killen ser trevlig och bekväm ut. Bilder där killen ser "svår", sur eller uttråkad ut går fetbort.
-Gallrar bort de som jag inte tycker är "tillräckligt attraktiva" utifrån vad jag letar efter. Här pratar vi någon slags minimigräns, kan jag inte se mig själv ha sex med honom hur trevlig han än må vara, så blir det inget mail. Slöseri av min och hans tid.
-Gallrar även bort de som inte har bilder på sig själv, utan någon kändis eller liknande.
-Gallrar bort de som röker på sina bilder.
-Kollar in vad han verkar ha för intressen. Har killen lagt upp en massa bilder på bilar tänker jag "fordonskille" och "skitiga händer". Nja, inte så intressant. Är det bilder på motorcykeln drar jag öronen åt mig då jag tyvärr förlorat flera nära och kära i mc-olyckor. Och det är MÅNGA killar som lägger upp bilder på bilar/motorcyklar!
-Killar som har kalsonger, står i någon slags tillgjord pose med sängkammarögon känns sliskiga och totalt ointressanta. Blir inte det minsta sugen även om jag kanske visst hade nappat om jag träffat dem påklädda i ett annat sammanhang. Tänker istället att han är patetisk och klickar bort.
-Tittar även en del på klädstil/frisyr/skäggväxt. Gillar killar med lite stil så de som ser ut som om de inte rakat sig på ett halvår, handlar på militärlager och helt enkelt inte bryr sig om sitt utseende är inte heller särskilt intressanta.
-Tittar sällan på killar som har en utzoomad bild där man måste in på profilen för att överhuvudtaget se om killen verkar vettig. Tänker direkt att det är något de försöker dölja
-Festarbilder kan vara helt ok, men också helt fel. Det beror lite på. Bäst är nog i så fall
en festarbild där man har en öl i handen alt ingen synlig alkohol. Man har valt bilden antingen för att man gillar sommar i skärgården och bilden speglar den miljön, eller för att man är lite tillfixad och helt enkelt ser fräsch ut på bilden.
-Klipp inte bort f.d. flickvännen ur bilden, i synnerhet inte om det syns att du håller armen runt henne i kanten av det foto som blev kvar. Välj helt enkelt en annan bild, jag blir i all fall osäker om du verkligen är singel.
Så vad ska vara med? Svårt att svara generellt på, men gärna några bilder från olika vinklar, där man är tillfixad (som i har fixat frisyren och klätt upp sig lite lagom) utan att för den sakens skull vara olik sig själv. Minst en närbild & en helkroppsbild. Gärna någon bild när du utövar ett intresse som vi kanske skulle kunna göra tillsammans. Du har kläder på dig på bilderna, ser glad och avspänd ut.
Är det svar på frågan?