Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

DanM skrev 2012-04-17 21:54:07 följande:
    Fasen vad det här med det första meddealndet (som man som kille alltid får skriva) suger. Vad skriver man till en söt tjej som inte har någon pres? Eller till en som beskriver både sitt jobb och sina intressen, så man inte direkt har något smidigt att börja fråga om. Hjälp?
    Haha, det är inte lätt att vara kille Cool

Det är svårt att komma med en universallösning men ska jag utgå från mig själv så gillar jag killar som fångar min uppmärksamhet, kan vara någon humoristisk/busig kommentar eller att han skriver om något gemensamt intresse, eller någon kul grej om sig själv. Bra om det finns någon typ av fråga, och inga sliskiga komplimanger (iaf inte vid första kontakten, det känns inte genuint och kanske till och med lite smådesperat).
  • Anonym (rainbow)
    LivingEasy skrev 2012-04-26 12:54:01 följande:
    Men till min fråga: Vad ska man ha för bilder som kille ?
    För uppenbarligen är bilder det enda tjejer går på. Får man 50 välskrivna mail om dagen förstår jag att man bara kikar in på profilen och sen inte läser eller svarar.. Så när man har sina 5 sek in the Limelight.
    Vad ska va med i bilden ?

(jag har teorier)    
    Jag är tjej och nog går jag mycket på bilderna (men även på annat som har minst lika stor betydelse). Det är ju lite grann samma sak som när man träffar en okänd person i andra sammanhang - dras man inte till honom så är oddsen för ett gensvar vid en eventuell flirt inte särskilt stor. Jag vill inte påstå att alla tjejer är som mig eller letar efter samma sak som jag gör, men om jag utgår strikt från mig själv:

-Kollar först att killen ser trevlig och bekväm ut. Bilder där killen ser "svår", sur eller uttråkad ut går fetbort.
    -Gallrar bort de som jag inte tycker är "tillräckligt attraktiva" utifrån vad jag letar efter. Här pratar vi någon slags minimigräns, kan jag inte se mig själv ha sex med honom hur trevlig han än må vara, så  blir det inget mail. Slöseri av min och hans tid.
    -Gallrar även bort de som inte har bilder på sig själv, utan någon kändis eller liknande.
    -Gallrar bort de som röker på sina bilder.
    -Kollar in vad han verkar ha för intressen. Har killen lagt upp en massa bilder på bilar tänker jag "fordonskille" och "skitiga händer". Nja, inte så intressant. Är det bilder på motorcykeln drar jag öronen åt mig då jag tyvärr förlorat flera nära och kära i mc-olyckor. Och det är MÅNGA killar som lägger upp bilder på bilar/motorcyklar!
    -Killar som har kalsonger, står i någon slags tillgjord pose med sängkammarögon känns sliskiga och totalt ointressanta. Blir inte det minsta sugen även om jag kanske visst hade nappat om jag träffat dem påklädda i ett annat sammanhang. Tänker istället att han är patetisk och klickar bort.
    -Tittar även en del på klädstil/frisyr/skäggväxt. Gillar killar med lite stil så de som ser ut som om de inte rakat sig på ett halvår, handlar på militärlager och helt enkelt inte bryr sig om sitt utseende är inte heller särskilt intressanta.
    -Tittar sällan på killar som har en utzoomad bild där man måste in på profilen för att överhuvudtaget se om killen verkar vettig. Tänker direkt att det är något de försöker dölja
    -Festarbilder kan vara helt ok, men också helt fel. Det beror lite på. Bäst är nog i så fall en festarbild där man har en öl i handen alt ingen synlig alkohol. Man har valt bilden antingen för att man gillar sommar i skärgården och bilden speglar den miljön, eller för att man är lite tillfixad och helt enkelt ser fräsch ut på bilden.
    -Klipp inte bort f.d. flickvännen ur bilden, i synnerhet inte om det syns att du håller armen runt henne i kanten av det foto som blev kvar. Välj helt enkelt en annan bild, jag blir i all fall osäker om du verkligen är singel.

Så vad ska vara med? Svårt att svara generellt på, men gärna några bilder från olika vinklar, där man är tillfixad (som i har fixat frisyren och klätt upp sig lite lagom) utan att för den sakens skull vara olik sig själv. Minst en närbild & en helkroppsbild. Gärna någon bild när du utövar ett intresse som vi kanske skulle kunna göra tillsammans. Du har kläder på dig på bilderna, ser glad och avspänd ut.

Är det svar på frågan?
  • Anonym (rainbow)

Kan även tillägga att killar som ser äldre ut än min pappa göra sig icke besvär.

• Anonym (rainbow)
    LivingEasy skrev 2012-04-27 11:35:51 följande:
    Tackar visst är det svar på frågan.
    Jag tycker väl jag uppfyllt de kraven i tidigare försök. Utom det med MC då det är något jag gjort i över halva mitt liv och är en del av mig. KAn man inte ta det , passar man inte med mig. Sen gillar jag ju lite tuffare tjejer , så den typen gillar oftast det. Även om de sällan gillar sporthojar....
    Ja och det är klart att det är dumt att mörka ett av sina största intressen, men tror också att man ska vara medveten om att en del tjejer (som jag) kan komma att sortera bort en p.g.a. det. Precis som jag blir bortsorterad av en del killar när jag berättar om mitt karriärval, osv.

Sedan är det ju svårt att veta om du faller inom ramarna för vad jag (ersätt med valfri kvinna) attraheras av. Går jag på stan en dag så är det ju långt ifrån alla som jag finner attraktiva och jag skulle kunna tro att detsamma gäller för män? Skulle tro att det är den största anledningen till att man sorteras bort, tätt följt av okunskap om hur man ska "marknadsföra" sig
  • Anonym (rainbow)
    DanM skrev 2012-04-27 11:58:44 följande:
    O.....k? Undrade mer om det är svinigt att fråga efter deras kompis.
    Att du ens behöver fråga?? Eh, ja, det är svinigt. Om deras kompis är intresserad av att träffa dig så har kompisen förmodligen en egen profil som du kan skriva till.
  • Anonym (rainbow)
    LivingEasy skrev 2012-04-28 00:03:17 följande:
    Ska jag va ärlig så ryr jag mig mindre och mindre på min kravlista... Några basgrejer (vänner skrattar och fattar inte hur jag träffat brudar som inte klarar detta, men det är sant) , JOBB, vilja att jobba, inte alkoholproblem, psykiska problem som självmordstankar, empati, rökning brukar va med men där är jag flexibel, ngaa ex som misshandlar (t) dem. skulder/sol och vårare.

Sen har jag en svaghet och jag vet att när en tjej har DET så är jag så kompromisbar på mina krav. Tänker inte säga vad det är för det är inte riktigt accepterat att tycka om den egenskapen hos tjejer. /ungefär som att rösta på SD, ni vet) JAG RÖSTAR INTE PÅ SD!  

Men de tjejer jag träffar som har det är alltid strulisar... :( 
    Jag tror att det är ganska vanligt bland killar och tjejer. Att man har en kravlista men när man träffar någon och det slår gnistor så ser man mellan fingrarna och försöker få det att funka ändå. Och sedan när det inte funkar så blir man irriterad på sig själv för att man inte ställde högre krav från början och således slapp hamna i en strulig situation.

Sedan tror jag att man får räkna med att är man singel i en ålder där många har stadgat sig, då kommer fler på singelmarknaden, procentuellt sett, vara strulisar. Det finns definitivt de som har haft otur, men det finns också de som är/blev singlar av en anledning. Desto större anledning att inte nappa på första bästa...
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Lom) skrev 2012-05-18 09:30:02 följande:
    Det där är för enkelt att tro att jag dras till fel typ, tror jag.
    Fel typer kanske dras till mig?

För min del behöver de inte vara någon extremt rolig kvinna, jag har massor av humor och är oftast den som sköter underhållningen i ett förhållande. Jag kan roa mig själv.

Jag kanske skriver fel saker i min profiltext? Hur ska en bra text vara?
    Här är min, är det bra eller dåligt?
    ------------------------------------
    Om mig:
    Liberalen, som tycker om att resa och äta nya spännande maträtter. Som människa är jag sympatisk, mjuk, snabbtänkt, allmänbildad och en driftig problemlösare. Har svart bälte i matlagning.

Jag är 178 cm, 90 kg, blå ögon, brunt kort hår/rakad, helskägg, stor och stark.

Mina intressen är att motionera/jogga, samhällsfrågor, resa, sport, gym, matlagning, datorer/internet & film/tv.
    Nya intressen välkomnas. Kanske dans?
    ------------------------------------

Kanske man ska skriva något om vad man vill med framtiden? Vad man söker? Vad man inte söker?
    Ska jag skriva något om min dotter och vad vi gör? Ska jag ha en bild på mig och min dotter tillsammans?

Ser att många kvinnor skriver att de inte gillar profiler där männen visar upp sina tatueringar, bilar, hundar bla bla. Sådana har jag inte, har varken hund eller tatueringar.

Personligen tycker jag att profiler där man ser henne med ett glas alkohol i handen ger ett oseriöst intryck.
    Bilder där hon poserar med putande mun gör mig spyfärdig. Töntigt.
    Kort feedback. Du är egentligen inte "min typ", så ta detta med en nypa salt, men jag tycker att du ger en helt annan bild av dig själv i denna presentation än vad du gör när du skriver i löptext här i tråden. Till din nackdel kan tilläggas, för jag tycker att din presentation är ganska tråkig och fullmatad med klyschor. Om du är så pass rolig som du påstår, låt det framgå i texten? De flesta tjejer jag känner blir sålda på en kille som har humor.

När killar skrivit vad de söker så finns det inte på kartan att jag skriver till dem om jag inte stämmer in till 100 % på deras beskrivning. Jag kan även ibland komma på mig själv med att tänka "Vem tror han att han är egentligen??"...Jag vill ha en kille som får mig att känna mig som nr 1, och vet jag att han egentligen föredrar något annat så lägger jag inte två fingrar i kors. Jag kan till och med lacka ur om killen skriver att han gillar smala tjejer, trots att jag är smal, för att jag vill inte ha en kille som får spel ifall jag lägger på mig ett par kilo under livets resa. Det känns så ytligt (även om jag själv tycker att jag är snygg så här och inte alls har planer på att lägga ut).

En bild på dig och din dotter är nog bra att ha med. Det kommer att avskräcka en del, men de är du ändå inte intresserad av. Bättre att spela med öppna kort så att du inte lägger tid och energi på någon som inte fixar att du är pappa.
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-05-25 23:36:40 följande:
    Tjejer som gillar att vara ute och röra på sig i världen träffar killar där ute. Se till att vara en av de killarna... Åk och jobba som volontär, backpacka, gå en folkhögskola eller universitetskurs där man åker till något fattigt land eller gör en MFS. De riktigt äventyrliga tjejerna har nog inte tid för nätdejting tyvärr, de träffar ju en massa kilar IRL hela tiden.
    True that.

Helpful, jag tror att du gör dig en björntjänst om du lägger i egna värderingar i vad tjejerna menar, i alla fall om du sedan blir besviken när det visar sig att de menade något annat.
    Exv hon skriver "sportig" -> Du tänker "älskar att kolla på hockey med mig och har en skitsnygg kropp". Hon menar "Går på aerobics tre gånger i veckan för att jag vill gå ned i vikt"
  • Anonym (rainbow)
    Helpful skrev 2012-05-30 18:27:34 följande:
    Jag vet att jag generallierar men det gör jag för att: 

a) det är "det enda" folk förstår på ett forum
    b) Inga C-uppsatser orkar jag med och förklara allt i detalj och vad som avviker och inte avviker från mönstret och då blir en generalisering bra att använda sig av
    c) och jag tycker många svenskor är tråkiga - mycket snack och liten verkstad + att folk inte kan ta initiativ till romantiska saker mer än att sätta på kaffebryggaren efter man har haft sex, not my cup of tea!  
    Kan som svenska säga att jag är otrolig tråkig om jag är ointresserad och då stämmer även mycket snack och liten verkstad bra om jag ens snackar överhuvudtaget. Har någon fångat mitt intresse på riktigt så brukar jag lägga ned liiiite mer effort både i snack och verkstad. Kanske har du träffat tjejer som du inte riktigt klickat med?
  • Anonym (rainbow)
    Helpful skrev 2012-05-30 20:28:43 följande:
    Nog har dom velat ha mig alltid!Tungan ute
    Självförtroendet är det inget fel på? Vet ju i och för sig inte vilka tjejer du träffat men jag vidhåller, är jag ointressant så är jag förmodligen inte tillräckligt intresserad. Jag kanske ger dig en halvhjärtad chans i bästa fall. Och är det mycket snack, liten verkstad så har du absolut inte lyckats få mig på kroken. Mest troligt så skriver jag då för att få bekräftelse och inte för att jag vill ha dig.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!