ander25k skrev 2013-01-26 14:44:24 följande:
Mina varningsklockor ringer redan vid 30 år
vilken 30 åring vill vara med en gubbe
Din tanke om ca min 40 år är helt OK.
Ville bara kommentera att det nog inte finns en så väldigt skarp gräns.
Jag har blivit kontaktad av tjejer/kvinnor som varit seriösa från 21 år och upp till en frisk 75-åring. Jag träffade inte någon av dem irl men jag talade telefon med 21-åringen och hon var intresserad bara av äldre män. Hennes syster på 19 var tillsammans med en på 44 år. Dessa unga tjejer var överklasstjejer från Östermalm med mycket pengar i familjen. Pappan och många andra bekanta där hade unga fruar också så det var normalt tyckte hon.
För mig så var det kul att prata men mer blev det inte.
Har varit ute med en tjej som nu är 50 år och i somras var jag på dejt med en ung tjej på 23 år. Vi gjorde inget mer än lunchade/fikade och pratade. Jag frågade henne om hon inte visste om min ålder? ''Jo, jag kan räkna och har du några problem med det'' sa hon. Jag blev överraskad. Att hon ville täffa en äldre man tror jag låg i hennes berättelse om att hon bott i fosterfamilj sedan mamman dog när hon var 2 år och pappan bodde i Halmstad. ''Han hör aldrig av sig, sa hon. Ett öde och en rätt vuxen 23-åring.
OBS, för att jag inte skall få skäll så vill jag bara tillägga att jag har full koll på hur gammal jag själv är och de jag har träffat eller pratat med har varit ute med mig av deras fria vilja.
Rent praktiskt kan man ju säga att en snävare åldersgräns är att föredra om man nu inte vuill starta om med nya barn på ålderns höst
Har en tjej på mitt jobb som är flygkapten på 48-år, hennes man är 24 år äldre än henne. T.o.m jag hajade till men hon är både snygg, intelligent och gör det av fri vilja.
Man får tänka efter själv och fundera ut vad man vill med sitt liv. Svårt att slänga bort någon man blivit kär i bara pga ålder. Båda bör kunna räkna dock