• ulfsas

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-16 22:16:39 följande:
    Bot?
    Ja, Boten Anna kanske?Glad
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    Anonym ((är också där)) skrev 2013-01-19 21:56:41 följande:
    Gud jag vet inte hur man citerar.
    Men anonym: Jag tror att det fortfarande är vanligt att man ses som lättfotad om man ligger på första daten.
    Men om en stark attraktion finns från båda håll, så förstår jag inte varför man ska hålla på sig.
    Citera genom att klicka på citattecknet ('')till höger om den röda anmälningshanden i det inlägg som du vill citera.
  • ulfsas
    Anonym ((är också där)) skrev 2013-01-19 22:06:47 följande:
    Tack Ulfsas! Ser dock inte det från min iphone, ska det gå att se även därifrån?
    Oj, jag menade från datorn. Dumma mig.

Tror inte att det går att citera från appen men kanske från iphonens Safariläsare men det har jag inte provat själv ännu. 
  • ulfsas
    Tusse85 skrev 2013-01-19 22:04:14 följande:
    Faktiskt så lyssnar jag på er ikväll dels av lathet men sen oxå för att han inte ska få mig alltför lätt...  imorgon kommer jag vara hos en kompis som bor nära honom så kanske kan jag säga hej till honom då ;)
    Och känns faktiskt nyttigt för mig att vara hemma en barnfri lördag själv oxå vilket sker väldigt sällan :)
    Såg snacket om ''lättfotad'' här ovanför och så ditt inlägg om ''att han skall inte få mig alltför lätt''.
    Är det alltid tjejen som endast är den som kan anses som lättfotad och du som kvinna som inte får/bör/vill ge dig allt för lätt?

År 2012 är det ännu inte lika på det området ?Solig 
  • ulfsas
    Anonym ((är också där)) skrev 2013-01-19 22:24:53 följande:
    Ulfsas: Jag skulle aldrig tänka att en man är lättfotad om han vill ha sex på första daten och jag märker att han gillar MIG.
    Och när jag tänker efter så är jag uppriktigt sagt inte intresserad av en man som skulle se mig som lättfotad om jag ville ha sex på första daten o jag gillade HONOM.:)
    Bra tänkt för så resonerar jag med. Man bryr sig inte om vad andra tycker utan bara om vad man själv vill.Solig
  • ulfsas
    Papito skrev 2013-01-22 17:21:26 följande:

För min del skulle det innebära att ge upp den regelbundna kontakten med mina barn och jag är hellre singel resten av livet än gör det.

Men så fantastisk som jag är ska jag nog få ihop både och. Just nu känner jag mig inte det minsta orolig, trivs skitbra som singel...men på sikt gillar jag tvåsamheten bättre......tror jag
    Du verkar vara som jag Papito. Man klarar sig bra med barn, jobb, hus och allt fix fast visst skulle det inte sitta illa med lite kvinnlig fägring nu och då. Man behöver ju inte bli sambo på en gång hellerGlad
  • ulfsas
    Angelven skrev 2013-01-26 14:32:43 följande:
    Hmm ... fick precis besök av en 18-åring som lekt färdigt och letar efter en mogen man i min ålder ...

Varför ringer alla varningsklockor ?  
    Nä vaddå. En typiskt seriös 18-åring. Fan, hoppas det inte är min 18-åriga dotter då....tror hon spelar Sims3 bara men man vet ju aldrigRynkar på näsan
  • ulfsas
    ander25k skrev 2013-01-26 14:44:24 följande:
    Mina varningsklockor ringer redan vid 30 år Glad vilken 30 åring vill vara med en gubbe Glad
    Din tanke om ca min 40 år är helt OK.
    Ville bara kommentera att det nog inte finns en så väldigt skarp gräns. Jag har blivit kontaktad av tjejer/kvinnor som varit seriösa från 21 år och upp till en frisk 75-åring. Jag träffade inte någon av dem irl men jag talade telefon med 21-åringen och hon var intresserad bara av äldre män. Hennes syster på 19 var tillsammans med en på 44 år. Dessa unga tjejer var överklasstjejer från Östermalm med mycket pengar i familjen. Pappan och många andra bekanta där hade unga fruar också så det var normalt tyckte hon.
    För mig så var det kul att prata men mer blev det inte.

Har varit ute med en tjej som nu är 50 år och i somras var jag på dejt med en ung tjej på 23 år. Vi gjorde inget mer än lunchade/fikade och pratade. Jag frågade henne om hon inte visste om  min ålder? ''Jo, jag kan räkna och har du några problem med det'' sa hon. Jag blev överraskad. Att hon ville täffa en äldre man tror jag låg i hennes berättelse om att hon bott i fosterfamilj sedan mamman dog när hon var 2 år och pappan bodde i Halmstad. ''Han hör aldrig av sig, sa hon. Ett öde och en rätt vuxen 23-åring.

OBS, för att jag inte skall få skäll så vill jag bara tillägga att jag har full koll på hur gammal jag själv är och de jag har träffat eller pratat med har varit ute med mig av deras fria vilja.

Rent praktiskt kan man ju säga att en snävare åldersgräns är att föredra om man nu inte vuill starta om med nya barn på ålderns höstBaby 
    Har en tjej på mitt jobb som är flygkapten på 48-år, hennes man är 24 år äldre än henne. T.o.m jag hajade till men hon är både snygg, intelligent och gör det av fri vilja.

Man får tänka efter själv och fundera ut vad man vill med sitt liv. Svårt att slänga bort någon man blivit kär i bara pga ålder. Båda bör kunna räkna dockSolig 
  • ulfsas
    ander25k skrev 2013-01-26 15:44:56 följande:
    Dörren står öppen även för kompisrelationer , den yngsta som jag har dejtat är 29 år , men det blir mer en kompis/Vän relation av det , men visst är det smickrande när yngre kvinnor vill dejta , och jag går gärna dit och har trevligt , och lär mig någonting nytt , för född nyfiken är jag .
    Så sant, så sant. Kul med uppmärksamhetenOskyldig
  • ulfsas
    Angelven skrev 2013-01-26 16:09:42 följande:
    Kan ha varit det där ryskklingande nickname som triggade varningsklockan dock - men förvånande nog hade hon en bra presentation på bra svenska - och inte något någon snickrat ihop åt henne faktiskt.

Nåja... vad är väl "en bal på slottet" med Ulfsas sims3-spelande dotter ...  
    Passa dig för jag har 16 Globalknivar som skär genom falukorv som om det vore smör
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!