• ulfsas

Ärliga nätdejtingstråden!

modesto skrev 2013-01-16 18:29:36 följande:

Man kan även bli kär, jag har behov att bli kär, man behöver inte ge ett namn till sin relation.

Jag förstår efter att läsa här att många är fördömande mot en kvinna som inleder en relation med sex.
    Det beror på vilka möjligheter personen har. Om han/hon vill ha något seriöst överhuvudtaget, kan det finnas möjlighet att kk utvecklas till ett seriöst förhållande om båda har ingenting emot det och har inga fördomar om sex från början.

Jag ser här på tråden att det finns många som fördömer sex innan seriös relation men jag läste även här på FL det finns de som gifte sig och har barn tillsammans som började med sex.

För mig skulle inte det vara något fördömande utan bara trevligt. Skulle kunna vara med på det mesta men jag är inte sugen på att (behöva) säga och lova saker som jag sedan inte tänkt infria för att få någon isäng. Gillar inte att ljuga. Är båda med på noterna och man spelar med öppna kort så är det helt OK.
    Hur man börjar och hur det utvecklar sig vet ju ingen. Den som inget vågar vinner heller inte så mycket. 
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    Ernst Hugo skrev 2013-01-16 18:34:12 följande:
    Men med en särbo har man ändp ett gemensamt socialt liv och blir presenterad för barnen, vilket man INTE blir som KK tänker jag. Med en särbo gör man allt utom att dela adress, med en KK har man sex
    Exaktemente.
    Ett fullödigt förhållande med meningen att leva tillsammans i framtiden fast på olika adresser så länge som krävs av olika skäl.

KK är någon man ringer om man inte hittade något bättre på krogen en kväll... 
  • ulfsas
    modesto skrev 2013-01-16 18:35:47 följande:
    ulfsas, jag är väldigt förvirrad vad KK är, därför säger jag inte att jag har haft det.
    jag föredrar att ha känslor och närhet och hångel och sex utan några krav, flytta ihop och annat krångel.
    Kanske det är som Ernst Hugo skrev. Vill du dela allt det sociala också. Presentera för ev barn, fira jul och födelsedagar tillsammans med respektive familjer. Resa ihop med familj ibland mm. Då är det särbo.

Vill man ha närhet,sex, hångel, mys fast slippa allt krångel och krav som du skriver så är det en KK.
    Är det en teori som du kan köpa?

Jag vet ju inte heller men jag försöker komma fram till en definition. 
  • ulfsas

OK. Ett omdöme om min presentation på Match då? Here it goes!!

''Hej, jag är numera singel igen efter ett långt förhållande och äktenskap.
    Vad jag söker nu är en tjej som har allt. Allt som passar mig. Så hoppas jag att jag passar dig lika bra.

Jag behöver inte någon ny mamma till mina barn för det har de redan. Du får gärna ha egna barn då jag har två stycken.
    Det en flicka född -94 och pojke född -97.

Bor i en trevlig vit villa i Duvbo, Sundbyberg.

En förutsättning för eventuell kontakt är att du har en bild, vad är det för mening att inte ha det på en datingsite?

Har inte lust att mejla i det oändliga utan det är bättre att ta en fika för att se om förutsättning finns för en fortsättning.

Vad jag söker är en kvinna för att ha så trevlig som möjligt med.

Vill du ha reda på mer så skriv en rad.

Jag är en lugn, stabil och tämligen normal kille.
    Reser gärna även utanför jobbet som flygkapten och jag gillar sol o bad, dykning, båtliv samt fjällen på vintern.

//Uffe

Söker en tjej som gärna får vara rätt lång då jag är 192 cm, det är dock inget krav. En slank tjej vore mysigt. En vettig tjej med någon utbildning så vi har något att prata om.
    Du bör bo så man får chans att ses och jag bor i Sundbyberg/Stockholm. ''

• ulfsas
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-16 18:52:22 följande:
    Varför står det "//Uffe" mitt i? Sen tycker jag du ska skippa första raden och "har inte lust att maila i...", det är så många som har med de raderna i sin presentation.
    Det blev nog så då delen efter ''Uffe'' skrevs efteråt som ett tillägg bara. Går att justera.

Det där med maila vet jag att det är en vanlig skrivning. Jag tyckte att den trota allt förmedlade att det vore bäst att ses rätt snart. Får överväga att skriva om det på något bättre sätt.
  • ulfsas
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-16 19:33:33 följande:
    Nu försvann visst allt vad styckeindelning heter, men ha överseende
    Point taken.Inte så lätt det här. Inte lätt att behaga alla. Man vill ju heller inte ha alla. Som Ernst Hugos exempel, den presentationen kanske inte tilltalar alla men kanske är perfekt för någon.
    Hur många som man passar för är ju vanskligt att veta.Solig 
  • ulfsas
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-16 20:59:57 följande:
    Nej, så är det ju. Men om din presentation signalerar "man vill ju heller inte ha alla" lite för starkt, så är risken att du även går miste om tjejerna du vill ha, om du förstår hur jag menar?

Du får ta detta med en nypa salt men du vill ju ha feedback så jag skriver som jag känner. Nu skriver oftast männen till mig först och inte tvärtom, men de gånger jag tar kontakt så skriver jag inte till någon som stolpat upp en massa krav eller som  vill att jag ska "ha allt"- shit...ingen är väl perfekt? Jag vill träffa killen som älskar mig trots imperfektioner och skulle jag mot förmodan inleda något med någon som ställde sådana krav så ska han då se till att vara ruggigt välpolerad i alla avseenden innan jag skulle tycka att han hade rätt att tänka i de banorna. Paradoxalt är en så pass självgod kille är inte perfekt någonstans i mina ögon och skulle inte plocka några som helst poäng hos mig. 

Bra att du skriver det du tänker eftersom jag frågade om er/din uppfattning.
    Det jag menar med ''att du har alltsom passar dig och tvärtom'' i presentationen är bara för att man skall passa varandra hyfsat. Menar inte perfektion annat än inbördes bara inkl imperfektioner. Hur man passarandra är då egalt.

Det verkar som om många/flertalet av er tjejer bara sitter och väntar på att killar skall skriva. Varför inte söka och skriva själv? En undran bara?
  • ulfsas
    modesto skrev 2013-01-16 21:20:33 följande:
    Om en del får 200 meddellanden om dagen har de väl fullt upp bara för att svara och blir för stressade att koncentrera sig att söka?
    Jo, det kan ju vara ett ''problem'' då.

Tänkte att om man söker mer aktivt så kanske man hittar fler som är mer passande.

Skit samma bara det blir bra så.

Det verkar som att det fortfarande är killarna som skall bjuda upp och tjejerna är de sedvanliga panelhönorna fast nu i modern och digital tappning. Solig
  • ulfsas
    modesto skrev 2013-01-16 21:33:40 följande:
    Man behöver inte skriva något alls, man lägger ut bilder, så får man en massa svar. Jag lägger aldrig ut bilder. Ulf sa någon om det, att varför inte visa sina bilder på en dejting sida, därför.
    Ingen läser vad man skriver, de bara tittar på bilder.
    Modesto, vi har lite olika teorier om detta med bild. Inget fel i det.

För mig som bara lägger en begränsad tid per dag på att söka på Match så lägger jag tiden på de som har bild och grovsorterar där. Alla har vi vår smak. Av de som jag finner intressanta så läser jag deras profil rätt noga och slutligen så kanske jag skriver en rad om det inte verkar helt dödfött.

Det innebär helt klart att jag kan missa någon pudding (dig kanske) som är bildlös men bland alla bildlösa så är det svårt att urskilja de man skulle vara intresserad av. Så blir det tyvärr för mig. Som vi nämnt tidigare så verkar tjejer mer kunna sitta och vänta på att mejlen dröser inGlad
  • ulfsas
    Tusse85 skrev 2013-01-16 21:54:19 följande:
    Hmm har ni haft någon på en dejtingsida som ni misstänkt är fejk?

Jag har haft en kille från boden som var inne på min sida väldigt ofta, dock hade han bilder osv så kändes som en vanlig kille. Men när han varit inne på min sida 101 (!!) gånger så skrev jag ett mail och sa att han hade rekordet på min sida så jag kunde iaf säga hej och så frågade jag vad han gjorde typ. Han läste det men svarade aldrig. Efter att han besökt min sida ytterligare 6 gånger utan att skriva så blockerade jag honom helt enkelt.

För 2 veckor sedan dök samma kille upp igen på min sida, liknande smeknamn, kände igen bilden plus att det stod ju att han var från boden. Då hade han hunnit besöka min sida 7 gånger och jag valde att blockera honom då igen.

Nu idag är han inne på min sida igen med ännu ett nytt konto!!! Blockerade direkt.

Och tycker faktiskt det börjar kännas lite obehagligt nu.. men samtidigt hade han ju flera kort... iofs är det ju bara att hitta någon på fb så har man ju massa semesterkort osv...

För inte tusan skaffar väl en normal person 3 nya konton?!
    Fejk och fejk. Jag hade en kontakt som jag utbytte lite mess med en kort tid. Hon gav mig sitt mobnr så att jag skulle ringa. Jag ringde för hon verkade vara trevlig. Möttes av en stämma som talade svenska med klar rysk brytning. Hon ville att jag skulle skicka efter en taxi till henne så skulle hon komma hem till mig med en gång.
    Jag tyckte att det var väl framåt för en tjej med en man hon aldrig hade träffat. Inte för att jag är farlig men det vet ju inte hon. Efter en liten stund så undrade hon hur jag skulle ha det och ''by the way så kostar det 2000kr'' sa hon.
    Driftigt.
    Jag avböjde vänligastRynkar på näsan 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!