Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Ärliga nätdejtingstråden!

Har tråden dött helt..?
    Tråkigt för en som smygläser...hehe.

Ingen som varit på någon rolig/kass dejt senaste tiden?

• Anonym (Man)

Har sett att många pratar om bc, vad är det för sida? Smygläser bara här, håller på att gå isär men vill sköta allt snyggt, vill inte påbörja något förrän allt som ska avslutas är avslutat

Sen kan vi ta den där picknicken och promenaden, Alexiandra

• Anonym (Man)

Hade gärna gett dig lite tips för det är roligt med konkurrens....men det får inte bli för mycket...

• Anonym (Man)

Kom igen nu, ingen som dejtat lite och kan spajsa upp mitt tråkiga liv lite? Mest misslyckade dejten, vem har den?

• Anonym (Man)

Jag nätdejtade en del för ca 10 år sedan. Jag föredrog faktiskt blinddates, i början var det givetvis nervöst men sen tänkte jag att det egentligen är ett bättre sätt. Jag såg det mer som en fika och hade inga bilder eller förväntningar, då var det lättare att ha ett öppet sinne men också att avböja om det inte var intressant med fler dejter.

Tabula, synd att vi är anonyma, hade kunnat offra mig på rn picknick annars...

• Anonym (Man)

Tabula

Ja, jag får bli klar med det först...sen jävlar!!!  

• Anonym (Man)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-05-31 21:05:38 följande:
    Men nu väller det tydligen in män hos dig, får skynda på processen lite innan jag blir brädad.
    Vad är det du pluggar?
    Alexiandra skrev 2012-05-31 22:21:17 följande:
    Precis!

Jag vet ju att jag är extremt kräsen med saker som *egentligen* är irrelevanta. Mellan varven stryker jag dem från listan, men just nu är jag lite för trött på att känna mig som den enda [i en relation] som är medveten om sina egna fel och brister etc, och har bestämt mig för att "nästa gång" ska det vara någon som direkt känns 'rätt' till minst typ 90%.  Annars trivs jag bättre själv tills vidare.

Och då jag är kräsen på "småsaker" också, innebär det att det verkligen krävs "one of a kind" för att jag ska bli så intresserad att jag känner att jag vill engagera mig så mycket som ett förhållande kräver. Det är precis som du skriver varken fel på dem eller mig.

Endera hittar jag den där "one of a kind", eller så ledsnar jag om X år på att vara singel och justerar min 'kravlista' igen. För NU är den för nära det som får betecknas som 'perfektion för mig' för att mer än ytterst få människor ska kunna uppfylla den. Men det beror INTE på att majoriteten av andra människor är dåliga/sämre/fel/annat.

Den slags elitism Helpful uttrycker är bland det mest oattraktiva som finns, men säger oftast mer om personen själv än de personen 'kritiserar'.

Jag är elitistisk till viss del, jag kan utan omsvep rata någon för att han stavar fel, har felaktig interpunktion eller liknande. Jag är FULLT medveten om att det varken tyder på någon generell idioti, eller egentligen har någonting med om ett förhållande blir bra eller ej. Jag menar - hur mycket skriftlig kommunikation har man med varandra i ett genomsnittsförhållande? ;) Men just nu både vill och kan jag vara petig på den nivån. Men det gör att det är mitt och bara mitt 'ansvar' att jag inte hittar någon som känns mer än "trevlig". För jag söker för nära perfekt för mig..
    Oj, redan i första stycket kände jag att Tabula fått konkurrens...ojojoj, hur ska detta gå?

• Anonym (Man)

Blir spännande för er andra, vilken dramatik och tempoökning det plötsligt blev i tråden. Vem av superkräsna Tabula och Alexiandra kommer att få mig på fall....wow!

• Anonym (Man)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-06-02 21:27:48 följande:
    Vi verkar ju vara likadana Alexiandra och jag, allting hon skriver kan jag skriva under på så vi kan ju vara ihop med dig båda två. När jag tycker det börjar bli lite för mycket så kan hon ta över och så håller vi på så där. Ingen av oss verkar ju orka med en annan människa 100% ändå
    Jag är på!!!!!!!!!!!!!!!
  • Anonym (Man)

Inser att det blir tufft men får helt enkelt offra mig för den goda sakens skull.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!