Inlägg från: En blå giraff |Visa alla inlägg
  • En blå giraff

När var ni tillbaka på start vikten

1:an - Var smal innan graviditeten med BMI på 22. Gick upp 14 kg. 6 kg blev jag aldrig av med efteråt alls. Var dålig på att träna. Ammade 7 mån.

2:an - Gick upp 11 kg. När bebisen var 5 mån hade jag gått ner 9 kg. Ammade då, men slutade då han var 7 mån. Gick då upp 3 kg igen. 

Så summan är att jag har + 9 kg efter två graviditeter jämfört med innan. Har varit dålig på att träna, har helt enkelt inte prioriterat det. Men nu siktar jag på att åtminstone gå ner så att jag väger lika som efter min första graviditet. Har börjat promenera mycket och äta nyttigare. Så smal som jag var för 7 år sedan tror jag inte jag kommer att bli igen men det känns OK.      

• En blå giraff

Många i den här tråden som gått ner allting direkt eller väldigt snabbt efter graviditeten. Men jag tror också det är vanligt att det tar tid att gå ner och att man inte alltid blir av med allting. Och det beror ju på vad man vägde innan också. Är man väldigt smal kan det ju rentav vara sunt att väga lite mer. Huvudsaken man mår bra. Kan ju vara så att man hellre svarar i den här tråden om man lyckats bra att gå ner efter graviditeten, än om man har massor av kilon kvar.

Svar på tråden När var ni tillbaka på start vikten