Love83 skrev 2012-02-21 09:17:44 följande:
tycker att dom kanske är lite sena i kontakt mässiga också men tror mer det beror på hörseln för det går upp och ner hela tiden igår kväll busade vi och de kiknade av skratt jag böjde mig framåt när jag höll ena pojken så han liksom föll bakåt och skrattade samtidigt. Sen när höll han på hela tiden att försöka kasta sig bakåt själv när jag höll honnom samtidigt som han tittade på mig och ville att jag skulle göra set igen så tror de är med så.
Flickorna har varit normal snabba alla har gått runt året. Tror pojkaran komer komma ikapp mer mentalt när de får rör i öronen.
Läste även lite om över rörlighet i lederna vilket jag kan tänka mig de har då de vrider händer och armar åt fel håll ofta, precis som de inte riktigt har kraft att vränga dem rätt.
Tundra det är nog så
Troots många barn så känner jag mig ändå osäker på allt. Igår kväll satte jag den ena tvillingen framför spegeln och han satt som en hösäck men gjorde börjar nu gunga sig bakåt så att han håller uppe sig en stund och börjar parera med armarna han satte ner handen när han lutade för mycket åt ett håll, så kanske det är mer träning som gäller. Den andra tvillingen är mer slö han bara kastar sig med ryggen bakåt eller försöker välta åt sidan han verkar ganska lat. Men han är också den som är tyngst utav dem.
Känns skönt att de kommer kolla upp dem
Ja se det positivt om de blir lite utredda. I många fall är ju ingenting fel utan barnen kommer ikapp.