• olssonJenny

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Ja fick 15 ägg!!! Av 16äggblåsor????

• olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-05-13 09:33:57 följande:

Wow! Stort grattis!

Vila nu och ta hand om dig själv!

Kram

Tack fina!! De skall ja göra har bett sambon att köpa chips o dipp , sen skall jag zappa runt på netflix???? hur mår du?? Kram
  • olssonJenny

Tack alla! Hur 17 fick ni bukt på den känslan att ja behöver göra nr 2.. Har försökt halva dagen o kvällen.. benen högt osv.. går inte bara!! Gör skit ont i magen

• olssonJenny

Av mina 15 ägg var 5 mogna men två var toppen och hade befruktats och så bra ut så de skall odlas vidare! Blodprov kl 8 på onsdag och insättning kl 13. Ja är nöjd men hade hoppats på fler! Nu skall jag be till bebis gudarna att de håller sig till onsdag o i 9månader i mig!

• olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-15 16:05:23 följande:

:) Ännu en sak du kan bocka av! Jag kommer hålla tummarna så att de blir blå för att allt ska gå bra med återföringen och den lill* ska se till och stanna sen :).

Kram

Snälla du gör det! Har sådan ångest över de och är skit rädd att de skall bli skit! Ja vill så att de skall gå vägen!
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-16 06:53:40 följande:

Jag lovar! Håller vad jag kan! Denna ständiga oro..

Kram <3

Ja den gör en galen! Hur mådde du under ruvningen? Ja vet att de kändes som ständig mensvärk, sen kände jag inget och fick plus , veckan innan vul så fick jag mitt missfall. Hur har du de nu? Min ständiga oro kommer göra mig knäpp! Kram
  • olssonJenny

Ni som har fått insatt blastocyster hur har man räknat med ruvningen o veckor? Får min blastocyst imorgon o då är befruktade ägget 5dagar gammalt

• olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-18 05:52:17 följande:

Td blir densamma då man räknar 18 dagar från äggplocket. Jag har för mig att jag fått veta att jag ska räkna dag 1 från återföringsdagen med blastis men egentligen borde det vara dag 5 som du skriver. Du får höra med dem.

Lycka till idag!

Kram

Så om man räknar högt o kraft så skulle jag vara i v3(2+2 typ) om ja varit i en "normal" graviditet. Gud va knäppt de lät! Tack fina! Kram
  • olssonJenny

Så mina vänner då har jag oxå lagt mig för ruvning! En fin blasto blev placerad medans syskonblaston hamnar i frysboxen;) känner mej positiv o glad! Kram

• olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-05-18 14:18:37 följande:

Heja! Vad roligt att de blev så fina

Lycka till nu och håll benen i kors

Tack Pusheen! Ja frågade hon som satte in räkan ifall den kunde följa med crinone tube ut eller om man gjorde två o behövde trycka. Hon bara skratta åt mej o sa att den mår gott i dej så de är ingen fara! Antar att man blir knäpp men men;)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö