• olssonJenny

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2016-04-27 18:33:50 följande:

:D kör hårt! All lycka till dig :)

Tack???? hur har de gått för dej o chefen? Tror faktiskt att ja skall säga som de är till min chef. Men även att ja tänker vara egoistisk i detta iom det hänger på sista försöket innan ja måste nalla av sparande. O säger han att nä då får du gå så gör ja de mer än gärna för man får va ego! Hur mår du
  • olssonJenny
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-27 17:15:07 följande:

Fint att höra! Ha en bra jobbkväll och lycka till med sprutan och fortsatt behandling. Håller tummarna! Hälsningar från ruvardag 4

Va härligt hur mår du??
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-04-27 18:33:50 följande:

:D kör hårt! All lycka till dig :)

Skulle vara ett Tack!! Istället för tack??????
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-04-28 10:52:51 följande:

De där frågetecknena lever sitt eget lilla liv ;). Det gick faktiskt bra, hon var jätte förstående så jag är ledig hela nästa vecka. Känns skönt att få vara hemma oavsett vad beskedet blir.

Så det är ditt sista gratisförsök med, nervigt. Ja men det gör du rätt i! Håller tummarna för att han är reko!! (Annars är han en sk*t).

Förutom att det känns som att jag har lite inte orolighet som bubblar i kroppen så mår jag bra. Brösten ömmar lite och magen är fortfarande lite öm och svullen efter äp.

Själv då? Skönt att ha tagit första sprutan väl :).

Kram

Mja de blev inte som ja hoppades.. De sa inte nej men blev inte direkt glada för det.. mina semesterdagar kunde ja inte ta ut för detta, sjukskrivning för detta fick man inte heller dock fick jag ta tjänstledigt utan lön.. så ja blev ledsen tyckte de va respektlöst. Även om jag förstod dem iom ja har en viktig roll för att få eftermiddagen att fungera. En kollega börja tjafsa o bråka med mej trotts att jag sa åt henne att de inte är lägligt att bråka idag.. så de sluta helt enkelt me att jag bli vansinnig o får ett psykbryt o bara går iväg. Sätter mej i en hörna o praktiskt taget hyperventilera. Ja blev riktigt arg.. Men som tur är har ja en kollega o han kan bara Lee mot en o man mår bättre.. så summan av kardemumman blev att ja sa upp mig.. kände att kan de inte respekteras den fysiska och psykiska process som vi går igenom så FUCK OFF????
  • olssonJenny
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-29 09:42:31 följande:

Men va? Nu har jag inte följt allt du har skrivit här innan. Men menar du att du inte får vara sjukskriven för typ äggplock och sånt i behandlingen? Det verkar ju sinnessjukt. Alltså, det är ju "bara" att säga att man är sjuk, tänker jag. Ingen kan ifrågasätta det så länge det inte är flera veckor i sträck ju.

Fan vad sur man blir när folk är sådär dumma i huvudet!!! Blir så arg!

Nää i princip är de så.. visst hade ja kunnat göra så men ja jobbar som mattant o har lyft osv så ja kände att ja ville vara ärlig och berätta vad som vad på g.
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-04-29 18:34:25 följande:
    Nej vad tråkigt :(. Det var ju det sista du behövde!! Sjukskrivning för du alltid ta vid läkarbesöken inget snack om saken! Mår du dåligt psykiskt och fysiskt så har du rätt att sjukskriva dig själv i fem dagar utan läkarintyg.

Dålig stil av din kollega att inte respektera dig när du bett henne! Vilken brist på empati :(.

bara kräk av dig här om du skulle behöva.

Kram
    ja den punkten att sjukskriva sej för det sa de rätt upp och ner att då kunde de kräva ett intyg. vilket jag har svårt att tro.. jag kommer den dagen på äggplocket be de skriva ett intyg att ja gjort detta och att jag behöver dagar att bara ligga o vila på ifall de skulle klödda.. dock har jag sjukt dåligt samvete att jag lämnar mina kollegor i sticket dessa sista få veckor som är kvar innan terminen slutar.. men jag tror dock inte att jag hade gjort ett så bra jobb iom stressen och alla lyft.. de hade blivit så haftligt.. och jag kan efter mitt beslut koppla av betydligt lättare=)

kram
  • olssonJenny
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-30 14:07:27 följande:

Alltså de kan inte kräva intyg när det är under typ 14 dagar eller vad det är.. De kräver ju knappast intyg när du har influensa tre dagar liksom..

Nää Ja vet tror dock de sura för att ja ville ta ledigt för detta.. uppenbarligen förstår de inte att detta är en psykisk o fysisk stress/press. Ja kommer ju inte kunna gå helhjärtat till jobbet och göra mitt bästa när ja vet att jag ruvar. Hade de varit så enkelt att man kunnat bli gravid på normal väg hade de inte varit lika oroande,iom då vet man ju inte om
  • olssonJenny
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 11:37:22 följande:

Jag förstår dig helt. Det är psykiskt påfrestande och sjukt jobbigt. Din tanke är alltså att vara hemma hela ruvningen? Då behöver du nog tyvärr läkarintyg, då det överskrider tiden för vanlig sjukskrivning. Och inte säkert sjukvården ger dig sjukskrivning heller. Rent fysiskt är det helt okej att jobba under ruvningen även om du har ett tungt jobb tex. Så det är ju rent psykiskt. Vi får hoppas att de kan hjälpa dig med det.

Ja hade en tanke att vara det men iom problemen o mitt psykbryt i torsdags så sa ja upp mig. Så ja har 3 v kvar på jobbet. Sedan har ja då jag kan gå till mina vikarie timmar igen på förskola.
  • olssonJenny
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 13:11:21 följande:

Oj. Känns det okej då? Bra tycker jag, då din chef och dina kollegor verkade riktigt dumma i huvudet, rent utsagt. Huvudsaken är att du får må så bra som du kan. Jobb löser sig alltid på något vis. Jag sänder dig kärlek och många tankar!

Ja känner mej på något sätt riktigt lättad. O mår lite bättre. Har även börjat med egenterapi iform av Hanna karlzons mindfullness målarböcker???? sitter där i lugn o ro tar en sip på kallt kaffe då o då o bara är.. ja jobb är de inga problem med har massa smått o kul på g:) tack goa du o kärlek o tanke till dig och räkan;)
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-03 17:18:15 följande:

Hej :)!

Ruvandet har hoppat på ett litet sidospår. Jag blev nämligen inlagd idag för överstimulering. Magen började svullna lite i fredags för att bli värre och värre och idag tog vi ner till Malmö där det blev konstaterat och jag blev tappad på lite mer än 2 liter vätska.. Så nu får jag ligga inne några dagar för att de ska hålla koll så att värdena blir bra igen.

Kram

Oj!! Hoppas du blir bättre fort o att lilla kotten är kvar! Kram och styrka
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö