Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
:D kör hårt! All lycka till dig :)
Fint att höra! Ha en bra jobbkväll och lycka till med sprutan och fortsatt behandling. Håller tummarna! Hälsningar från ruvardag 4
De där frågetecknena lever sitt eget lilla liv ;). Det gick faktiskt bra, hon var jätte förstående så jag är ledig hela nästa vecka. Känns skönt att få vara hemma oavsett vad beskedet blir.
Så det är ditt sista gratisförsök med, nervigt. Ja men det gör du rätt i! Håller tummarna för att han är reko!! (Annars är han en sk*t).
Förutom att det känns som att jag har lite inte orolighet som bubblar i kroppen så mår jag bra. Brösten ömmar lite och magen är fortfarande lite öm och svullen efter äp.
Själv då? Skönt att ha tagit första sprutan väl :).
Kram
Men va? Nu har jag inte följt allt du har skrivit här innan. Men menar du att du inte får vara sjukskriven för typ äggplock och sånt i behandlingen? Det verkar ju sinnessjukt. Alltså, det är ju "bara" att säga att man är sjuk, tänker jag. Ingen kan ifrågasätta det så länge det inte är flera veckor i sträck ju.
Fan vad sur man blir när folk är sådär dumma i huvudet!!! Blir så arg!
Alltså de kan inte kräva intyg när det är under typ 14 dagar eller vad det är.. De kräver ju knappast intyg när du har influensa tre dagar liksom..
Jag förstår dig helt. Det är psykiskt påfrestande och sjukt jobbigt. Din tanke är alltså att vara hemma hela ruvningen? Då behöver du nog tyvärr läkarintyg, då det överskrider tiden för vanlig sjukskrivning. Och inte säkert sjukvården ger dig sjukskrivning heller. Rent fysiskt är det helt okej att jobba under ruvningen även om du har ett tungt jobb tex. Så det är ju rent psykiskt. Vi får hoppas att de kan hjälpa dig med det.
Oj. Känns det okej då? Bra tycker jag, då din chef och dina kollegor verkade riktigt dumma i huvudet, rent utsagt. Huvudsaken är att du får må så bra som du kan. Jobb löser sig alltid på något vis. Jag sänder dig kärlek och många tankar!
Hej :)!
Ruvandet har hoppat på ett litet sidospår. Jag blev nämligen inlagd idag för överstimulering. Magen började svullna lite i fredags för att bli värre och värre och idag tog vi ner till Malmö där det blev konstaterat och jag blev tappad på lite mer än 2 liter vätska.. Så nu får jag ligga inne några dagar för att de ska hålla koll så att värdena blir bra igen.
Kram