• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2015-08-23 12:06:42 följande:

Det var ju det jag sa :).håller tummarna! :)

Jag vet faktiskt inte när jag kommer testa. Tänker att jag ska försöka vänta så länge jag kan. Får se hur det går ;).

Ja du hade rätt ;)

Jag minns knappt hur man ska gå till väga nu. Måste läsa på i papperna. Hoppas nu att vi får plats.

Du är ju iskall om du klarar att vänta med att testa ;) Jag kan vara likadan i och för sig. När man testar så blir ju allt så definitivt på ett sätt. Är det negativt så står ni ju ändå i startgropen att få köra igång :)
  • Pusheen

Ingen mens idag så jag får vänta med att ringa in. Skönt att slippa ringa in en måndag. Tror de har ganska fullt då.

Mella79: Jag har ingen erfarenhet om Gonal F vs Menopur tyvärr och kan inte ge några bra svar ang det.. Förstår att det känns knäckande och stressande med två misslyckade försök :(

• Pusheen
    louisemostert skrev 2015-08-24 14:00:57 följande:

Hej på er!!

Har inte varit inne på ett tag, har varit rätt jobbigt men nu så...i fredags hade vi ÄP och på onsdag blir det återföring. Det är 3 gången ÄP men vi har aldrig kommit så här långt innan så jag hoppas verkligen. Blev väldigt besviken och ledsen då läkarna lovade oss att våra två första ÄP inte skulle räknas men helt plötsligt blir detta går sista chans sen får vi söka privat hjälp.

Har himla ont i magen, är det normalt?

Körde med Menopur denna gången, de två första gångerna var det Gonal F men kan inte minnas att jag hade så ont :(

Kram på er alla!! 

Men vad säger du?? Räknas det som två försök??? Hur långt kom ni de andra två gångerna? Vi har också gjort ett ÄP då vi aldrig fick tillbaks något. De sa att vi hade alla poäng kvar efter det men stämmer inte det då??? Fy fan vad ruttet isåfall!!
  • Pusheen
    louisemostert skrev 2015-08-24 17:34:53 följande:

Vi gjorde försöken innan den nya lagen träde i kraft och nu när vi va på ul så sa läkaren att det gör inget om jag blir överstimulerad eftersom det är vårt sista försök. Hela världen rasa kändes det som :(

Läkarna kunde ju ha informerat oss tycker man men nä de kom som en chock..

Fråga din läkare för hellre att man vet om det.

Dem andra gångerna kom vi bara till ÄP för vi fick först bara ut ett ägg men de klarade sig inte och andra gången fick vi ut tre men någon var inte mogen och de andra klarade sig inte eller var dålig kvalitet :(

Ursäkta språket men fy fan vad dåligt om det nu är som du säger. Läkaren tröstade mig då med att vårt försök inte "kostade" något.

Ska kolla hur det ligger till så fort det går. Det gynnar ju de som får ut många ägg och kan lägga i frysen men såna som vi där de inte lyckas få fram så många ägg så känns det ju skitsnålt helt plötsligt. Alla de som har i frysen har väl rätt att försöka med alla sina?

Här blev det tre äggblåsor, två ägg, ett befruktat som inte klarade sig.

Blev riktigt ledsen nu.

Plus att jag läste på deras sida på FB att det var lång kö och man skulle vara beredd på att det kunde ta månader innan man fick plats att försöka.

Vi har väntat sen i februari på att försöka igen.

Detta var ingen bra dag :( PMS som gör allt mycket värre till på köpet.
  • Pusheen
    Mella79 skrev 2015-08-24 18:54:12 följande:

Enligt den nya lagen sen jan 2015 så räknas det som försök när man gör äggplock! Jag har kollat! Känns väldigt orättvist ! Vi har gjort två försök enligt det nya dvs plockat ut ägg två gånger men de har inte klarat sig ! Hade det varit som förr hade vi haft våra försök kvar ! Nu har vi bara ett kvar ????

Helt sjukt!! Men vi gjorde vårt försök i slutet av februari och då sa läkaren till mig att det inte räknades.

När man läser vad det är för regler så står det att man har rätt till tre äggplock. Vad fan alltså.. :(

Tack Cina84.. Kanske att vi får plats ändå. Hoppas gör jag! Blev nu livrädd att de då inte ska få ordning på min dos som jag behöver för att det ska bli fler ägg. Då har ju doktorn bara tre försök på sig att försöka hitta rätt medicin och dos. Helt sjukt.

Aldrig upplevt det du nämner om ljumsken.. Är du orolig så tycker jag att du ska ringa in imorgon.. Kan säga att när min äggledare höll på att spricka så hade jag inte ont i ljumsken iaf..

Kram
  • Pusheen

Håller med. Helt sjukt vad vi får utstå mycket som många inte har en aning om.

Vill bara att mensen ska dra igång nu så jag kan få lite svar på saker och ting.

Detta ovetandes och oroliga undrandes hela tiden! :)

• Pusheen

Glömmer aldrig när Bimbos mens var sen i tv-serien Tre Kronor.. Såg ni den? Haha..

Mimmi tipsade henne om att gå en runda. Kanske skulle testa hehe :)

Googla är ett gift! Jag är dock helt säker på att jag inte är gravid ;)

• Pusheen
    Cina84 skrev 2015-08-24 21:42:26 följande:

Ja! Den kommer jag ihåg. Vilken serie alltså!?! Gå en runda ;) hi hi. Samma som att ge rådet att inte tänka på det ;).

Ja google.. Fick gå lite på avgiftning under semestern.. Skulle nästan finnas någon automatisk avstängning när man googlat ett visst antal gånger :p

En klassiker! :D

Haha ja; den skulle säga. "Sökning ej tillåten. Ge dig nu"

Haha ja precis. Hur många gånger har man inte fått höra att man ska sluta tänka på att man vill bli gravid så kommer man bli det... Och de som adopterade och fick eget barn efter det osv osv osv osv osv osv......
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-08-24 21:55:49 följande:

Ha ha ha ha som kag skrattade nu. Den var klockren :D.

Tyckte fasen jag fick lite mensvärk nu ;D hehe! Måste googla "kan för mycket "familjelivande" framkalla mens?"
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-08-24 22:32:49 följande:

Hi hi hi..Det är tusan att man inte kan använda smileys här annars hade jag satt dit en skrattgråtande sådan nu ;). Meddela gärna vad du hittar ;p. Nähä nu väntar sängen! Sov gott alla och tack Pusheen för goa skratt :D

Saknar också den funktionen!

Tack själv.

Avslutar dock kvällen i mindre positiv anda. Jag testade att fråga RMC hur det låg till med regler. Fick svar precis nu:

Hej!

Sedan mars har det tillkommit ett politisk beslut om nationella riktlinjer för offentlig IVF för hela Sverige. Dessa innebär att varje par får tre äggplock. Även om ni inte fått transfer så räknas det att ni genomfört ett äggplock. I de nya riktlinjerna får man tillbaka alla embryon som är dugliga för transfer från de tre äggplocken. Det innebär att ni själva verket får totalt fler behandlingar om ni får embryon till frys vid nästa äggplock.

Helt sjukt orättvist. Alltså har vi bara två försök kvar :(

Gonatt..
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö