• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

AnnaSara84 skrev 2015-02-02 19:11:41 följande:

Jag fick också veta först vid ett av besöken på RMC att jag har pco, ingen som har nämnt det alls innan. Inte ens sagt att jag ev har problem med ägglossningen. Jättedåligt tycker jag. Men det kan ju faktiskt räcka med tre äggblåsor. De påstår ju att vi med pco oftast har bra kvalitet på de äggen som mognar. Tror dessutom att de ger oss en låg dos hormoner för att inte bli överstimulerade. Jag fick också höja min dos efter första vul. 

Så tråkigt att du varit med om samma men tröstande för en annan att inte vara ensam.. Hade du regelbunden mens ändå? Jag har regelbunden mens och ägglossningsflytningar varje månad så jag tycker inte jag har haft anledning att ens misstänka pco. Doktorn vickade på huvudet tveksamt när jag sa att jag hade regelbunden mens. Det vet väl ändå jag bättre än honom.

Ja visst, låg dos är säkert pga det.. Nu verkar jag inte vara i närheten av överstimulering och visst.. Det kan ju vara ett guldägg bland de tre, vem vet.

Nu är jag ju bara livrädd att något av dom ska släppa så det inte blir något ÄP.. Ja ja.. Ska försöka att inte gräva ner mig allt för mycket men pco kom som en överraskning och det har jag lite svårt att smälta. Är ju inte ensam om att ha det iaf :)
  • Pusheen
    Fröken Smilla skrev 2015-02-02 19:35:18 följande:

Just nu är jag lite irriterad på att fortfarande vara länkad till RMC... Ringde kliniken som utförde utredningen idag, då de också har barnmorskor och fick en tid till inskrivning. Men får då inte ultraljud eftersom det ska göras i Malmö. Det gör att jag sannolikt får vänta tre extra veckor på första ultraljudet :-/ man vill ju veta att allt står rätt till. På min klinik hade jag fått det om två veckor... Tror jag iaf. Man är ju skraj för allt, utomkveds, MA mm mm.

Pusheen - så tråkigt att höra. Det ordnar sig säkert ska du se!

Tack Fröken Smilla!

Förstår din frustration. Vill rmc vänta på första ultraljudet i tre veckor? När jag opererades för mitt utomkveds så sa de att jag var berättigad till ett tidigt ultraljud. Trodde ändå att de skulle vara tidiga med det när man blivit gravid via ivf..
  • Pusheen

Jaha, nyss varit på vul. Mina tre ensamma stackars äggblåsor satt kvar och ska plockas ut på fredag. Om det inte blir ngt denna gång så ska de öka startdosen till nästa gång. De sa att det var mycket ovanligt att en med pco svarar så dåligt på hormonerna. Kul. Ja ja, jag ska försöka att inte vara så pessimistisk. Till nästa gång vet vi ju detta.

Men hörni, hur är det? Räknas det av poäng endast om det blir återföring? Hon sa något om att det skulle ändras men kom aldrig fram till vad som ska ändras. Bara det inte blir åt det sämre hållet!

• Pusheen

Hmm.. Så ÄP borde inte "kosta" ngt.. Borde gå att kolla upp detta någonstans.. Kanske på ivf-skolan filmen.

• Pusheen
    lomma76 skrev 2015-02-04 20:05:13 följande:

Tråkigt för er. Men de kan vara 3 starka ägg få vi hoppas.

Då är det dags för dig med att ta "den" sprutan ikväll väl.

Har inte blivit klok på hur de räknar poängen, får väl reda på det på fredag.

Lycka till!

Ja det är det! :) Ska ta min vid midnatt så det blir till att hålla sig vaken ett tag till :)

Såg det bra ut på ditt senaste vul?

Kul att vi ligger samtidigt precis på dagen :)

Lycka till ni med!
  • Pusheen
    lomma76 skrev 2015-02-05 08:30:36 följande:

Sista VUL i måndags såg han 8 st ägg, några som skulle växa till sig.

Var lite orolig för sprutan men det var ju inga problem.

Nu får man fokusera och tänka positiva tankar till imorgon. Kl 830 är vår ÄP tid.

Lycka till imorgon

Åh, jag tänkte att du skrivit ditt inlägg igår.. Tänkte helt fel bara och blev skitnojig att jag tagit sprutan på fel dag :)

Ska bli skönt att slippa sprutorna nu. Vi ska vara där kl 10.30 och ÄP görs kl 11.00 :)

Eller hur, positiva tankar nu! :)

Lycka till!
    Fröken Smilla skrev 2015-02-05 05:54:41 följande:

Spännande! Då har ni också en sen tid för ÄP verkar det som. Jag var väldigt hungrig efter ÄP som vi gjorde 10.30 ;) frukosten de serverade var något av det godaste jag ätit!

Lycka till ni som ska göra ÄP idag!

Tack! Det låter kanon. Ja jag kommer ju vara helt utsvulten men det är det värt att vänta på då :) ÄP görs imorgon. Har bara tre blåsor men får hoppas på att guldägget finns i en av dem :)
  • Pusheen

Så var det för oss med. I bekräftelsen stod det tre inom tre månader och sen fick vi tid efter två månader. Fick mens dagen efter vi var där och gick börja direkt! Kan gå snabbare än man tror :)

• Pusheen
    Fröken Smilla skrev 2015-02-05 13:12:17 följande:

Jag blir alltid förvirrad när det gäller ovitrellen, lycka till IMORGON tjejer

Råkade säga till den stackars sköterskan att jag hade tagit ovitrellen dagen innan så hon blev helt förskräckt att jag tagit den för sent, men jag blandade ihop dagarna i all nervositet och hunger, och hade ju tagit sprutan i helt rätt tid.

Haha! Fy! Ja det är lite att hålla reda på. Hoppas allt har blivit rätt. Jag läste en och två och tre gånger på pappret innan :)

Tack!
  • Pusheen

Jaha, äggplock gjort idag.. Hade ju bara tre blåsor och det var ägg i två av dem. Bättre än inget :) Nu får vi se om de överlever och befruktas.

• Pusheen
    Viola78 skrev 2015-02-06 23:22:14 följande:

Pusheen, jag hade också bara 3 ägg. Endast 2 var mogna, och bara 1 befruktades... Men det räckte, jag är gravid :) Än så länge, är fortfarande nervös att det ska skita sig... :P Håller tummarna för att det går vägen för dig med! Och alla andra (har inte hängt med i tråden så bra).

Tack, det inger ju hopp! Ja man ska ju ändå bara sätta in ett så det kan ju räcka. Stort grattis till dig!

Inväntar spänt deras samtal nu om hur det har gått :)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö