• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

fridalilla skrev 2012-05-07 13:24:22 följande:
    Vi tänkte ta nästa försök efter sommaren. Orkar inte mer just nu, behöver lite paus. Roligt att du snart ska börja :) hoppas att allt går felfritt för dig :) dem har inte hittat nåt fel på oss heller. Känner som dig. Skönt att det inte är nåt fel, men om där hade varit nåt fel kunde man kanske fixa till det.
    vet läkare som vi kan förhindra överstimulerad?
  • Tany
    minasera skrev 2012-05-07 14:15:27 följande:
    jag har varit Halmstad sjukhuset idag ( VUL) det gick bra det ser ut 4 äggblåser större 10mm och många mindre än 10mm ,men jag inte börjat Orgalutran än nu. Malmö ringde  och de ökade dosen för puregon jag ska fa 150 och börja Orgalutran idag. Torsdag jag ska åka till Malmö för 3:e VUL sen vi få se...  Hållertummarna...:)
    hoppas du har större ägg på torsdag.... Håller tummarna Hjärta
  • Tany
    fridalilla skrev 2012-05-07 15:00:05 följande:
    Jag gjorde kort behandling. Lång behandling tar man nässpray (nedreglering) innan man börjar med sprutorna. Som tur var slapp jag det. Jag tror inte man kan förhindra överstimulering. Jag blev bara lätt överstimulerad och fick rådet att dricka 2-3 liter vätska om dagen och inte ligga stilla hela dagarna. Men idag är jag för depprimerad att göra nåt, så det blir ligg-läge ändå :p
    Så om vi dricker mycket vätska efter ÄP vi har mindre risk för överstimulerad. Är det rätt?
  • Tany

Moniica, de arbetar inte vecka 25-31....så, det är bra om du ringer till RMC och frågar ;)

• Tany

Jag förstår. Håller tummarna för dig att få tid före sommar:)

• Tany
    Moniica skrev 2012-05-09 09:19:45 följande:
    Hej tjejer..
    Har ni använt graviditets stickor ? Är dom bra? Min mens är 4 dagar förenad och jag testa e sticka idag. Det står att det ska va 2 rosa streck. Måste båda va lika starka isf ??
    Jag tror nämligen att jag har två streck...
    Hmmm... Vågar man tro på ett plus ????
    Vadddddddd ??? vad kul.... är du gravid? Jag är så glad för dig Hjärta
  • Tany

Stort grattis Moniica:) håller tummarna för blodprov ....krammmmmm

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö