• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • evins
    olssonJenny skrev 2016-04-24 20:12:58 följande:
    Hej! För mej tog de ca 3 -4 veckor innan ja fick svar tror de beror mkt på hur köerna är. De tog sedan ca 5månader innan ja fick ta prover o verkligen börja sj behandlingen
    Ok! Tack för svaret Då vet vi vad vi kan vänta oss ungefär iallafall
  • Cina84
    evins skrev 2016-04-24 15:32:34 följande:

Hej allesammans!

Upptäckte precis denna tråden om RMC i Malmö och tänkte höra med er lite om det (väldigt många sidor i denna tråd så orkar inte gå igenom alla). Vi skickade in egenremisser förra veckan efter ett års försök utan något resultat. Nu undrar man ju såklart hur lång tid det tar tills de hör av sig, hur lång väntetiden är osv. Vad har ni för erfarenheter ni som haft kontakt med dem?

Tacksam för svar!

För oss fick vi tidstillägg första möte efter ca 1 1/2 månad och sen kunde vi köra igång mensen efter så för oss det fort.
  • evins
    Cina84 skrev 2016-04-25 16:05:49 följande:
    För oss fick vi tidstillägg första möte efter ca 1 1/2 månad och sen kunde vi köra igång mensen efter så för oss det fort.
    Oj då, låter ju väldigt lovande! Med "köra igång" menar du då med utredningen eller med en behandling?
  • Regnbågsdröm
    evins skrev 2016-04-26 17:50:14 följande:
    Oj då, låter ju väldigt lovande! Med "köra igång" menar du då med utredningen eller med en behandling?
    Måste bara säga till dig att det är så jävla olika hur köerna ser ut. Ibland är det ingen kö alls, medan den ibland är längre. Det där beror helt på hur många som är uppe i behandling just när ni söker. Så att fråga här spelar egentligen ingen roll, då det där kan ändra sig från månad till månad.
  • Cina84

Jag får nästan panik nu. Idag fick vi brev om nedfrysta embryon, vilket blev inga :(. Alltså gäller det verkligen nu att det går annars börjar det ryka pengar. Ovanpå allt det så fick jag svar från sköldkörtelprover och där haft värdet ökat till 3,7! Jag orkar/ vill verkligen inte gå igenom ett nederlag till :( :(.

Så trött alltså! Varför kan inte allt bara få flyta på??

• evins
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-26 18:15:50 följande:
    Måste bara säga till dig att det är så jävla olika hur köerna ser ut. Ibland är det ingen kö alls, medan den ibland är längre. Det där beror helt på hur många som är uppe i behandling just när ni söker. Så att fråga här spelar egentligen ingen roll, då det där kan ändra sig från månad till månad.
    Jo, det förstår jag! Verkar lovande när det bara tagit några månader för vissa dock, trodde att det var mer regel än undantag att det tog 3-6 månader! Får hoppas på det bästa
  • Regnbågsdröm
    evins skrev 2016-04-26 19:16:48 följande:
    Jo, det förstår jag! Verkar lovande när det bara tagit några månader för vissa dock, trodde att det var mer regel än undantag att det tog 3-6 månader! Får hoppas på det bästa
    Men väntar ni på att starta behandling eller utredning? För det kan ju också vara skillnad
  • evins
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-26 19:35:34 följande:
    Men väntar ni på att starta behandling eller utredning? För det kan ju också vara skillnad
    Utredning!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-04-26 18:30:48 följande:

Jag får nästan panik nu. Idag fick vi brev om nedfrysta embryon, vilket blev inga :(. Alltså gäller det verkligen nu att det går annars börjar det ryka pengar. Ovanpå allt det så fick jag svar från sköldkörtelprover och där haft värdet ökat till 3,7! Jag orkar/ vill verkligen inte gå igenom ett nederlag till :( :(.

Så trött alltså! Varför kan inte allt bara få flyta på??

Förstår att det känns tråkigt

Du har dock två toppenfina i din mage och förhoppningsvis kommer du inte behöva fler!

Visst hade man velat ha något i frysen till syskonförsök men man får vara glad för det man får. Så har jag fått tänka. Det är ju helt otroligt att det ens går att få fram något överhuvudtaget!

Kollade de inte värdet på dig innan detta försöket? Kan det påverka chanserna för att de ska fästa eller är det "bara" processen innan som kan försvåras?

Du ska se att de små rackarna trivs i din mage och stannar där!

Kram <3
  • Regnbågsdröm
    evins skrev 2016-04-26 20:13:58 följande:
    Utredning!
    Ah okej. Vi gjorde utredning i hemlandsting, men allt som allt med kö och utredning så tog det typ ett år innan behandlingen var igår.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö