• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Fröken Smilla skrev 2015-01-09 21:35:15 följande:

Polyper är relativt vanliga och är något som bara uppkommer av sig själva. De går in vaginalt och fryser bort den tror jag. Är inte helt klar på hur allt fungerar. Görs antingen under narkos eller under lokalbedövning liknande den man får vid äggplock.

Ja man får gråta och vara ledsen men sen måste man se framåt. Annars går man under... Det kommer att bli bra :)

Ok då hänger jag med.

Gråta är viktigt sen måste man helt klart göra det annars kan man lika gärna ge upp. Ibland förundras jag dock över hur snabbt man kommer upp och börjar blicka framåt igen. Kroppen är bra fenomenal :)
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-10 20:17:25 följande:

Så kul för er Kajo! Jag har mest bara jobbiga flytningar, annars märker jag inte av något.

Det är jobbigt att tänka på att det kommer bli ett uppehåll nu, med tanke på att vi äntligen fått komma igång. Man hade ju förberett sig mentalt. Detta var det sista jag trodde skulle hända. det gör fortfarande ont att tänka på men tårarna har hållt sig borta idag iaf.

Kram
  • Cina84

Jag har em fråga. Man ska ju ringa till rmc på första blödningsdagen men är det när det satt igång på riktigt eller är det när det är nästan dags?

• Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-11 18:23:42 följande:

När det har satt igång ordentligt (det frågade sköterskan mig när hon ringde). Det är ju ok att börja med sprutorna dag 3 också så bättre att vänta in syndafloden ;)Tack snälla du :)

Okej, tack :) då var det som jag tänkte. Fick inte riktigt den infon på mötet och tyckte det var konstigt.. Syndafloden.. ;)
  • Cina84

Idag gick det upp för mig att en av denna veckas dagar antagligen kommer bli en av de viktigaste dagarna i mitt liv! Antingen är jag gravid eller så påbörjar vi vägen mot det. Känns lite konstigt när jag tänker på det. (Visst risken finns att vi inte får komma till men det får jag ta då i såfall.). Spännande och nervöst!

• Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-12 16:13:29 följande:

Härligt Cina!

Jag är tillbaka från dagens VUL, och det gick helt ok. Polypen är tydligen rätt liten så det kommer avgöras vid äggplock om det ändå kanske kan bli återföring. Tydligen har många kvinnor såhär små polyper och de har problemfria graviditeter.

Äggplock kommer att ske på fredag jag har inte speciellt många ägg och de växer i olika fart så de mindre måste mogna mer. Men nu är vi på gång iaf!

Det räcker ju med ett gyllene ägg!

Det låter ju lovande :). Håller tummarna hårt på fredag ;). Exakt det är inte kvantiteten utan kvaliteter. Tänk fredag är kanske vår lyckodag :D
  • Cina84

Örutatt att lingonveckan inte är försenad eller tittar in tidigare ;)

• Cina84
    Libra1 skrev 2015-01-12 17:04:19 följande:

Hej tjejer!

Kul att tråden lever vidare.

Någon som vill med på träffar? Det är väldigt givande. :)

Info här: minbebis.com/blogg/libra/traffar/

Tack för infon :) . Då vet jag var jag ska leta ifall jag skulle vilja veta mer.
  • Cina84

Det börjar närma sig... :). Kanske det blir till att ringa imorgon eller så blir det nog på torsdag. Är så himla nervös men ändå förväntansfull!

• Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-13 18:19:50 följande:

Så spännande!

Jag ser fram emot att ta sista gonal f och orgalutran ikväll. Imorgon är det ovitrelle och sen slipper jag sprutorna för ett tag framåt :) man är ju lite prickig på magen just nu ;)

Men det har verkligen varit enklare än jag trodde med sprutorna.

Längtar till fredag! Hoppas att iaf några ägg dyker upp.

Då vet jag vad som väntar min mage ;).

Jag hoppas det ska gå bra med sprutorna för mig med. Är inte spruträdd men tyckte det var lite läskigt att sticka mig.

Som sagt, håller tummarna :).
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö