• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Fröken Smilla skrev 2015-01-08 18:22:51 följande:

Kul att du frågade, jag tänkte precis komma in och berätta :)

Att ta sprutorna har blivit en vana, ingen fara. Min man ger mig dock orgalutran, jag fegar lite själv ;)

Jag har inga biverkningar längre, om det nu var biverkningar jag kände i helgen och måndags. Nu känner jag definitivt av äggstockarna iallafall :) de bökar och kniper! Så jag hoppas det blir ett bra besked imorgon på RMC.

När tror du din mens kommer så du också får börja?

• Cina84

Att ta sprutorna har blivit en vana, ingen fara. Min man ger mig dock orgalutran, jag fegar lite själv ;)

Jag har inga biverkningar längre, om det nu var biverkningar jag kände i helgen och måndags. Nu känner jag definitivt av äggstockarna iallafall :) de bökar och kniper! Så jag hoppas det blir ett bra besked imorgon på RMC.

• Cina84

• Cina84

Nu kan man ju tro att jag blivit helt knäpp när jag citerar så många gånger..men inte än ;). Min platta hoppade varenda gång så jag råkade trycka på skicka knappen.. Opps ;).

Vad skönt att du mår bra :). Jag kan nog tänka mig att man vänjer sig fort vid sprutorna. Hoppas inte jag heller får några speciella biverkningar. Det är säkert ett bra tecken, det bunkas nog upp många fina ägg :). Håller tummarna!

Jag hoppas in i det sista att det ska ha löst sig på egen hand men om det inte gör det så är det dags för mig att börja i slutet av nästa vecka.. förhoppningsvis.
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-08 20:21:17 följande:

Jag hoppas också det gått vägen för er nu :)

Nu har jag lyckats bli nervös inför morgondagen. Igen. Det är en massa "tänk om" hela tiden. Och denna gången kan inte mannen följa med. Hoppas hoppas det går bra!

Tack :)

Jag kan bara hålla med! Jag försöker fokusera på att tänka positivt men då och då kommer "tänk om".. som får mig att tvivla. Att det ska vara så lätt att tänka negativt istället för positivt..

Tänk, du hade några stora och många små ägg häromdagen och i och med att de ökade dosen så måste chansen vara god att du har många fina ägg imorgon eller hur :).
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-01-08 20:49:36 följande:

Är det första gången för er Smilla? Jag ska också till rmc imorgon och lämna blodprov och titta en andra gång med ultraljud. Det är vår 2 ivf.

Lycka till :)
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-08 21:43:48 följande:

Ja det är första gången. Vi verkar väldigt lika tidsmässigt, när började du med sprutorna?Ja de sa ju inget negativt igår. Men man oroar ju sig för ALLT...! Blir liksom värre ju närmare man kommer äggplock.

Jag är likadan men försöker motarbeta det tänket... Går sådär kan kah säga...Alltid finns det något som man kan tänka kan gå fel.. Skulle vara bra med en offknapp ibland ;)
  • Cina84
    Cina84 skrev 2015-01-08 22:38:09 följande:

Jag är likadan men försöker motarbeta det tänket... Går sådär kan kah säga...Alltid finns det något som man kan tänka kan gå fel.. Skulle vara bra med en offknapp ibland ;)

Det var ju nästan samma som jag skrev till dig innan... Allmänt knäpp ändå tror jag ;).
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-09 12:40:35 följande:

Det gick tyvärr inte så bra för mig idag. Äggen är fortsatt rätt små så dosen ökades igen. Men det värsta var att de hittade en polyp i min livmoder. Det betyder att de kan plocka äggen men inte återföra dem. Först måste polypen bort. Såvida den inte försvinner själv innan äggplocket men den fanns tydligen förra gången också men hon ville inget säga förrän hon sett den en andra gång.

Sjukskrev mig från jobb så nu sitter jag hemma och bara bölar. Jag fattar inte varför det inte kan gå vägen nån gång för oss.

<3

Finns inga ord som kan göra det bättre men jag tänker på dig/ er. Man tappar liksom hoppet när man får sådana besked. Jag vet när jag fick mitt om äggledaren. Helt förstörd var jag, usch hemska känsla :(.

Skickar en kram till dig här <3
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-09 16:52:14 följande:

Tack tjejer <3

Har lugnat ner mig lite och funderat på situationen. Behandlingen fortsätter trots allt så förr eller senare kommer vi ju få tillbaka ett embryo (såvida allt går bra med det). Det är ju liksom inte helt kört. Jag hoppas bara vi slipper vänta allt för länge på tid för att få bort polypen. Det är ett nederlag men det är ju inget som framöver ska förhindra chanserna.

Kram på er!

Du har sån inställning :). Det är det alla vi som går igenom detta lär oss allteftersom, att ta oss upp igen och blicka framåt :). Blir det titthålsoperation om den inte försvinner av sig själv? Vad är det förresten den orsakar?
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö