Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Men hoppas ni får ert läkarbesök snart! När man väl kommit igång sen så glömmer man den väntande tiden också! Håller tummarna för er! Håll oss gärna uppdaterade i gruppen om hur det går
Testdag idag. På cb digital stod det "Gravid, 2-3". Igår (första dagen utan Crinone) hade jag en minimal blödning så just nu är det skräckblandad förtjusning. Är livrädd för missfall. Min enda graviditet sedan tidigare slutade ju i MA. Jag försöker dock hålla humöret uppe. Kanske är jag en av alla med normala blödningar?
Svårt det där när vi heter lite lika, regnbågsdröm och regnbågsbarn! Jag hoppas dock att vi också kan få ett grattis så småningom. Massa regnbågar Kram till er alla!!
Nu är vi på noll igen. Eller nej, några steg under noll. Missfallet bekräftades på vilken idag så nu ska det sluta blöda, sedan ska vi invänta mens och därefter göra en ny planering. Två graviditeter har resulterat i ett MA och ett missfall. Svårt att hitta kämpar glöden nu men i slutändan har vi inget val. Vi SK ha vår bebis! Kram till alla som kämpar!
Cina! Då ska du göra samma typ av undersökning som jag gjorde på ivf nordic och ta antibiotika precis som jag. Jag måste också vänta till nästa mens igen. Känns som en hel evighet! Jag är så makalöst trött och otålig på detta väntande nu! Och det jobbigaste är att mina förväntningar på denna nya behandling är hur stor som! Är lite nervös på menopur också. Har någon haft det här inne?
Bara tre befruktade ägg idag. Jag vet att man ska vara glad för det man får men jag är så besviken. Hur kan det bli så dålig utdelning trots icsi? Kändes som att detta försöket vände och var positivt men efter detta beskedet känns det precis som de andra två gångerna. Tveksamt om det ens blir ET.. Sitta och vara nervös inför imorgon om ens något av dem kommer klara sig till insättning. Något till frysen lär det väl inte bli denna gången heller. Fy vilken kalldusch.. Blir bara påmind om att detta är vårt tredje sista gratisförsök och mycket står på spel.. Hade velat att oddsen såg bättre ut.
Ni tycker säkert att jag är dum som är så negativ.. Borde vara glad för de tre som är befruktade.. Men jag är inte det. Inte just nu iallafall.
Hej mina fina vänner här inne! Hade en av de värsta nätterna i mitt liv i natt. Hade restless legs och kunde inte sova hur jag än betedde mig och halsbränna från helvetet! Vaknade runt nio efter att ha lyckats sova kanske tre timmar och kände mig nästan lite bakis från gårdagens dåliga dag. Ville och vågade inte tro att det skulle bli en bättre dag idag förrän jag visste hur det hade gått! Jag ringde aldrig in och frågade om vi skulle komma.. Jag hade nervöst telefonen vid min sida hela tiden och vet ni, de ringde aldrig och vi åkte dit som planerat!
Jag har nu två fina embryon i min mage! Ett tredje ska odlas vidare men de sa att vi inte skulle ha allt för stora förhoppningar för det såg inte jättebra ut. Vi fick tillbaks de två finaste och han sa att båda uppfyllde kriterierna för att klara en återföring så nu får vi vänta och se! Känns jättebra med två st. Så NU kan jag pusta ut och försöka tänka positivt. De var så fina där på skärmen.. Tänker släppa allt vad det heter med att söka kontakt med någon ny klinik för ev fortsatt behandling. Ska leva i nuet och hoppas!
Förresten.. Av te tolv äggen vi fick ut så var fyra av dem mogna och tre blev befruktade och delade sig. Jag känner lite att de kanske hade kunnat sagt det till mig så hade jag sluppit bli så himla upprörd och ledsen! Tre embryon av fyra mogna ägg är ju faktiskt jättebra..
Kram och tack för att ni finns här i jobbiga stunder! <3
Skickades utan att jag var klar....
Det gynekologen sa var "graviditeten sitter i livmodern". Jag frågade vilken graviditet. Han svarade något jag inte hörde. Jag sa "graviditeten är väl inte normal?" Han visade mig skärmen och där var en hinnsäck, en gulkropp och ett litet foster med ett hjärta som tickade. Enligt beräkningarna är jag i v 7 (6+2). Jag började gråta och sa att jag druckit kaffe, ätit varmrökt lax och mögelost. Han skrattade lite. Sedan sa han att fostret är väldigt litet (2,7mm) men hinnsäck en var som den skulle i storlek. Enligt gynekologen finns är risken för mf eller ma fortfarande stor. Helst då fostret är så litet. Men det kunde lika väl gå vägen.
Så nu sitter jag här och fattar inget. Vågar inte ta ut glädje utan är bara rädd för att fostret kommer att dö. Jag blöder fortfarande och gynekologen kunde inte förklara varför. Han tyckte inte det såg ut att komma från livmodern.
Jag vet inte vad jag vill säga med detta. Vill nog mest dela med mig. Jag hoppas alla får en bra och skön helg.