• fridalilla

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

V.38 är det beräknat att jag ska ha plock. Tråkigt att det inte blev ett plus :( vi får hålla tummarna att vi båda blir gravida till hösten! :)

• fridalilla

Det är okej att sörja! Jag blev inte gladare förrän nu när jag boka ny ivf. Försök att se framåt! Många kramar

• fridalilla

Stressa inte upp dig för mycket, för då blir den sen! När min mens är sen brukar jag ta ett grav test. Även om jag vet att jag inte är gravid. Så brukar mensen komma ;)

• fridalilla

Har inte hört någon som fått nedreglera sig innan rmc. Men om det går bra med läkaren är det ju jätteskönt, så du slipper vänta extra. Jag fick vänta 2 eller 3 mån från första besök till sprutdax.

• fridalilla

Min sambo har varit lite fram och tillbaka tycker jag. :p han säger hela tiden att det kommer ordna sig och att om det inte fungerar nu så gör det de senare! När jag tog första sprutan stöttade han inte mig alls :( men hans mamma skällde lite på han sen och då blev han mycket bättre ;) över lag har han väl varit "normal" , men efter äggplock blev han mer känslosam . Jag hade ett plågsamt plock, och han sa : om jag hade vetat att det skulle göra så ont hade jag inte gått med på att göra ivf. När vi fick minus blev han väldigt ledsen . Det kom kanske en eller 2 tårar och det är stort för att vara han. Det var första gången jag såg han gråta. Så man kan väl säga att det var en känslosam bergochdalbana för oss båda.

• fridalilla

Visst är det! Vi är oförklarligt barnlösa så min sambo tycker egentligen inte om att vi gör ivf. Han tror att det kommer att bli plus nån gång i framtiden. Men jag vill inte chansa och sen sitta där när vi är 40 och inte fått några barn. Bättre att ta vara på den hjälp man kan få!

• fridalilla

Tråkigt tany! Kan du inte få ta ägglossnings sprutan och ha samlag, och hoppas på det bästa? Många kramar till dig

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö