Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Nej, bild fick vi ingen. Fick bara se på bild där.
Nej, bild fick vi ingen. Fick bara se på bild där.
Loo : hoppades du på att bli gravid naturlig väg? Jag slutade tänka på att det kunde gå , när vi fick tid till ivf. Fokuserade bara på ivf :p men låter bra att du inte tappat hoppet :)
Ja var glad att du har hoppet kvar! Till slut kan det vara det enda vi har kvar! Hur svarar du på pergo?
Graviditeten inte så mycket. Tror det är ägglossnings sprutan som spökar. Har ömma bröst! Sen har jag fortfarande lite ont sen plocket i magen. Magen är lite svullen med. Längtar till testdagen , är så nervös!
oj vad ni har skrivit idag ;) kommer glömma svara på hälften av alla frågor :P Den 8 maj är det testdag för min del :) så jag är ruvare nu :) Minasera: du sa att du fick mens idag, men ska börja spruta på onsdag!? Jag började spruta dagen efter mens. Är det inte så för dig? Monica: Välkommen :) När du kommer till läkaren får du göra ett ska VUL (vaginalt ultraljud). På så sätt kan dem avgöra om du ska ha kort /lång behandling. Jag gjorde kort och tiden gick himla snabbt :) Jag har fått ta 3 olika sprutor , och dem vänjer man sig vid (även om det gör ont ibland). Smärtan för alla moment är från person till person, men jag hade extremt ont vid äggplock (de flesta känner ingenting). En vecka sen jag gjorde plock och är fortfarande lite öm i magen :/ På läkar besöket när ni ska bestämma tid, är det inte säkert ni får börja direkt, om de nu inte varit så snälla att boka infomöte när de har lite att göra :P Jag var på infomöte i februari och började denna månaden eftersom de inte hade några tider lediga. Håller tummarna på att ni får böeja direkt och att vi alla här lyckas bli gravida :D
Hade ingen aning att man får betala själv efter 39 års ålder. Har du frågat efter priser? Ligger det på 30 tusen, som man brukar få höra? Jag sprutade bara i 8 dagar och är med spruträdd :p som tur är vänjer man sig , det är dem första som är jobbiga. Det gör inte så ont , men kroppen vill inte skada sig själv, så det är psykiskt jobbig att sticka sig.
Eftersom det är stor risk för tvillingar , vill de inte sätta in 2 . Det är stor risk för cp skador och andra komplikationer som kan följa flerbarnsfödslar. De sätter endast in fler när det finns minimal chans för graviditet och man har testat ivf med 1 innan. Jag tycker man ska få välja , men vara medveten om riskerna.
Lycka till med sprutandet idag! Jag fick brev från rmc idag. Stod att inga ägg hamnade i frysen :( Så nu hoppas jag verkligen att den jag har i magen vill stanna kvar!
tack ! :)