• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

olssonJenny skrev 2016-05-08 17:55:23 följande:

Klart den gör det! Ber fortfarande en liten bön för oss alla att de skall gå super! Min sambo vaknade inatt av att ja satte mig upp och vrålade ut att vi hade fått trillingar sen hade jag bara lag mej ner o skrattat innan ja snarkade vidare????????denna omgång har gjort drömmarna helt galna????

Du har ett stort hjärta :). Håller tummar och tår!

Hi hi..stakars sambo ;). Trillingar är kanske å ta i eller ;).

Kram
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-08 21:53:51 följande:

Haha ja något kommer va stor som ett hus ju:) sa alltid som liten(räknar mej fortfarande som ungdomlig 32 snart) att ja gärna hade fått tvillingar direkt så hade allt varit klappat o klart. Men trillingar ja varför inte, de kommer vara älskade oavsett om de blir en lr 2;) sista stickningarna innan vul imorgon. Hoppas inte de blir mer hormoner. Börjar känna mej smått konstig. Känner smaken av både nässpray och vätskan i munnen.. o känns som ja gått upp på denna omgång. Spänd överallt.. Hur har ditt knytt de??

Hi hi jovisst allt är mer än välkommet, två el tre blir bara en lite större utmaning ;).

Lycka till idag, du är så nära nu :).

Kram!
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-09 14:16:51 följande:

Blir inget äggplock på onsdag utan ja får vänta med det tills mitt östrogen borde sjunkit..

Vad hände nu då :(. Är de rädda för att du blir överstimulerad?

Kram!
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-11 09:11:51 följande:

Ovitrellen tas ikväll så Äggplocket sker på fredag;) whooop whooop! O har fått vätskedrivande så nu har ja rasat de som ja gått upp:)

Toppen!! :). Skönt att det gick att vända så snabbt!

Håller tummar och tår för dig!!

Kram
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-12 20:29:49 följande:

Tack fina! Ja hoppas oxå på en bra skörd de enda som oroar mig är att de skall neka mig plocket iom ja gått upp 2kilo o är över 30 i bmi pga viktuppgången:/ kan de neka mig för att ja gått upp pga hormonerna o vätskan i buken? Fråga visserligen syster A o hon sa att de inte skulle göra nått iom ja redan börjat behandlingen men ja oroar mig ändå;(

Jag tror också du kan vara helt lugn! Tror inte heller att de avbryter en behandling för det!

Lycka till imorgon!! <3

Kram
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-05-13 08:27:36 följande:

Cina hur mår du? :) Har du börjat känna något? Och vad blir det för bf? Tänker på dig!

Nu har det börjat vända men jag fick tappas än en gång innan det började gå åt rätt håll.

Jag tycker jag känner av rätt mycket växtvärk ( eller så är det äggstockarna som känns då de ska återgå till normal size) och tuttarna ömmar en hel del. Annars är det ganska lugnt än. Jag har bara kollat på graviditetskalendern på nätet och då får jag det till att bebisen bör anlända i mitten av januari.

Hur går det för dig? Börjat må bättre?

Kram
    olssonJenny skrev 2016-05-13 09:32:55 följande:

Ja fick 15 ägg!!! Av 16äggblåsor????

Grattis!!! :D. Nu ska det flyta på för dig med :).

Kram
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-05-13 17:50:09 följande:

Jag hade också mycket mensvärk i vecka 5 och 6 sen kom illamåendet i vecka 7 och då kunde jag inte dricka kaffe mer. När ska du dit på ul? Spännande! Tänk så är där två! Idag har jag väldigt mycket värk, känns som en blandning av mensvärk och en jävligt öm muskel. Nu i veckan fick vi vår tid för rul i vecka 20. Längtar redan!

När blev du av med illamåendet? Hade du mycket värk i ryggen med? Den 30 är det dags för vul, nervöst och spännande! Sambon tror på två men jag på en, så vi får se vem som har rätt ;). (Är dock bara så rädd att det inte vill stanna men jag måste fokusera på att det vill det.)

Har du kunnat jobba på som vanligt under graviditeten ön så länge? Åh spännande för er med :). Vad är det nu man gör på rul?

Kram
  • Cina84
    halfmoon skrev 2016-05-13 10:43:22 följande:

Har ni varit med om att de i Malmö gjort blastocystodling på era befruktade ägg?

Vi fick ett dåligt resultat med endast två befruktade och de ville långtidsodla dem med återföring dag 5. Jag fick inget svar på varför men de ska ringa åter imorgon. Känns som att två ägg knappast klarar en långtidsodling och jag har läst att miljön i livmodern är bättre.

Jag har gjort blastocyster på alla utom dessa två sista i och med att jag skulle få tillbaka två ( de sätter aldrig tillbaka två blastisar).

Jag skulle tro att de tycker att de ser såpass bra ut så de vill odla de så länge, hade de sett sådär ut så tror jag att de utan tvekan hade satt tillbaka de tidigare.

Hoppas mitt svar är till någon hjälp.
  • Cina84
    halfmoon skrev 2016-05-13 20:06:48 följande:

Tack snälla för svar! :) Vid dina vidareodlingar, hur många embryon har du haft då?

Alla ställen jag läst på så ska det vara minst fem befruktade för att de ska långtidsodla. Blev så paff eftersom de vid alla våra besök pratat om dag 2 eller 3. Likadant på äggplocket igår så sa de att vi skulle tillbaka under lördagen eller söndagen. Vi får se imorgon vad som händer om nu embryonala ens överlever natten.

Jag har haft ca 7-8 st. Jag tror att skulle de se förändringar hos äggen så sätter de tillbaka de tidigare. Hoppas du fått bra besked!
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-14 13:10:52 följande:

Av mina 15 ägg var 5 mogna men två var toppen och hade befruktats och så bra ut så de skall odlas vidare! Blodprov kl 8 på onsdag och insättning kl 13. Ja är nöjd men hade hoppats på fler! Nu skall jag be till bebis gudarna att de håller sig till onsdag o i 9månader i mig!

:) Ännu en sak du kan bocka av! Jag kommer hålla tummarna så att de blir blå för att allt ska gå bra med återföringen och den lill* ska se till och stanna sen :).

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö