• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

olssonJenny skrev 2016-05-04 11:20:48 följande:

Höjd dos av gonal till 300 o Menopuren skall vara 150 som innan Doktor S är positiv o sa att de kan bli en bra omgång..

Tror att det många gånger blir en ökning vid första vul, mest för att de vill vara försiktiga. Tänk nu på vad doktor S sa :).

Kram
  • Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 12:11:57 följande:

Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.

<3 <3 <3

Kram!!!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-05-04 12:54:59 följande:

Men ååh! Jag dör av spänning nu ju Är det officiell td på fredag?

Simning? Usch så tråkigt att vara inlagd men förhoppningsvis är det för en god sak!

Du får be mannen komma med en tidning med korsord kanske..

Blir det någon natt till på sjukhuset?

Krya på dig.

Stor kram!

Jepps, officiell td på fredag..

Det skulle stå solning istället för simning ;). Men det blev inget sånt idag alls, värdena är normala igen så jag blev hemskickad idag. Magen är dock nästan lika stor igen. Den kan gå ner snabbt sa han men om jag känner att det är för jobbigt kan jag ringa till de på måndag och få ett sjukintyg, vilket jag kommer göra. Läkaren på RMC sa att jag kunde behöva en till två veckor att ta det lugnt så att det går tillbaka som det ska så jag bestämde mig redan nu för att ta nästa vecka.

Kram
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-04 13:13:36 följande:

Ja gör det! Skall fullständigt njuta när ja är i Stockholm i helgen o bara njuta av konserten. De här känns super! Hur har du de på sjukan får du röra dej fritt el de är sängliggande? Kram

Härligt!

Jag fick gå runt lite så mycket jag orkade och så hade jag eget rum så tvn var bara min ;), så jag ska inte klaga.

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-05-04 17:17:13 följande:

Haha, tänkte det Simning hade ju varit ren lyx!

Vad skönt att du fick åka hem idag.

Jag tycker att du gör helt rätt i att stanna hemma. Fokusera på att ta hand om dig själv och att bli bra igen. Man måste ju ta det lugnt och vara rädd om sig.

Någonting som jag har blivit bättre på efter hela den här karusellen.

Nu gör jag absolut ingenting som jag inte känner mig bekväm med!

Hoppas att magen din lugnar sig och att den sedan växer pga annat än vätska

Kram

Ja man börjar prioritera sig själv mer och mer. Men det är ändå att man har lite dåligt samvete för det.. Men varför egentligen?..

Mår du bra fortfarande? Börjat kunna njuta än? :)

Tack, jag hoppas också att den ger med dig snabbt.

Jag börjar bli mer och mer nervös för td. Tänk om kroppen bara lurar mig..

Kram
  • Cina84

Allihop...Jag vill bara meddela... Jag har testat mig nu på morgonen.. Och testet är

POSITIVT!!!! Äntligen! :D

Nu jäklar ska bara gå åt rätt håll!

Kram

• Cina84

Tack fina ni allihop :D.

Ja nu har det vänt förhoppningsvis <3 :).

Åkte till kk idag igen pga magen. Fick veta att min ena äggstock är kraftigt förstorad därav smärtan. Jag har ingen vätska i buken men i vävnaden det är därför det spänner så. Så det blev ingen tappning men utskrivet smärtstillande så jag ska nog överleva detta.

Kram!

• Cina84
    Pusheen skrev 2016-05-05 21:25:37 följande:

Jag vet, det där dåliga samvetet förföljer en! Jag är likadan.

Jag mår jättebra förutom att jag inte har sluppit migränen

Kan inte ta mina vanliga mediciner så det är mest att härda ut fast det går knappt. Har en läkartid på onsdag så jag får se om hon kan ge mig någon hjälp.

Jag har mest varit orolig för typ allt men lovade mig själv att börja njuta lite mer efter kub-testet om det visade bra.

Vi var där i fredags och gjorde det och vi fick de bästa siffrorna med minst risk för att barnet har någon av de kromosomavvikelserna som de testar för. Dessutom så var det ju ultraljud så vi fick se den lilla krabaten. Den var helvild och sprattlade runt som bara den

Så efter detta nu så har jag kunnat slappna av lite mer och börjat njuta lite mer! Har passerat de mest riskfyllda veckorna och är inne i trimeter två nu så det känns toppen nu!

Stort lycka till imorgon!!! Hoppas verkligen att det är din tur nu <3

Stor kram!

Det måste vara riktigt hemskt med migrän utan bra medicin :(.

Så skönt att få det bekräftat ju :). Sakta men säkert kommer du våga låta dig njuta mer och mer, det är jag säker på.

Kram
  • Cina84
    Lou89 skrev 2016-05-07 08:04:15 följande:

Hej,

Jag har följt er väldigt länge samtidigt som jag själv är ofrivilligt barnlös med nästan fyra år av försök och två misslyckade inseminationen, ett lyckat ivf som slutade i MA v. 10 och nu gjorde vi återföring av fryst ägg i måndags. Igår började jag få bruna flytningar men testdagen är 14/5 och jag hade äl 25/4. Tror ni det är missfall på gång?

Hej!

Vilken resa du haft/har :(, kram!

Jag har nog inget svar på det. Det kan inte vara att ägget fäst?

Kram!
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-08 08:09:42 följande:

Klart du överlever detta! Du har fått ett positivt test o är gravid;) åå så spännande!! Då bör du få tid för ett ultraljud i veckan;) ja frågade doktor S om de fanns möjlighet för mig att få insatt två ägg om de fanns så pass många befruktade och hon sa absolut klart! Whooop whoop förhoppningsvis så är de SISTA ultraljud imorgon innan äp onsdag torsdag;)

Det har inte riktgt sjunkit in än men sakta men säkert börjar det göra det :). Tror det verkligen går upp när vi får papperet för vul i veckan :). Hopps bara att jag kan hålla mig lugn och att livet stannar kvar.

Åh vad glad jag blir för din skull. Nu är du riktigt nära :).

Kram!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö