• fridalilla

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Vi tänkte ta nästa försök efter sommaren. Orkar inte mer just nu, behöver lite paus. Roligt att du snart ska börja :) hoppas att allt går felfritt för dig :) dem har inte hittat nåt fel på oss heller. Känner som dig. Skönt att det inte är nåt fel, men om där hade varit nåt fel kunde man kanske fixa till det.

• fridalilla

Jag gjorde kort behandling. Lång behandling tar man nässpray (nedreglering) innan man börjar med sprutorna. Som tur var slapp jag det. Jag tror inte man kan förhindra överstimulering. Jag blev bara lätt överstimulerad och fick rådet att dricka 2-3 liter vätska om dagen och inte ligga stilla hela dagarna. Men idag är jag för depprimerad att göra nåt, så det blir ligg-läge ändå :p

• fridalilla

Den 8 feb var vi på första läkarbesöket. I april började jag med gonal-f (gör fler ägg) . Dag 1 var mensdag och dag 2 spruta jag fram till dag 7. Då tog jag även orgalutran (äggmognad). Dag 9 tog jag ovitrell(ägglossning) och den sista gonal-f sprutan.orgalutran tog jag till dag 10 . Dag 12 hade jag äggplock och 2 dagar efter återföring. Men som minasera sa så är det olika från person till person. Fråga vad du vill :) tycker om att hjälpa :)

• fridalilla

Ett svagt streck betyder att du är gravid :) det blir starkare var 3 e dag tror jag! Är glad och avundsjuk ;) men ett stort grattis!

• fridalilla

Du kan hämta medicin på vilket apotek som helst, men på andra apotek måste dem beställa. Det tar ca 3 dagar att få dem :)

• fridalilla

14 ägg är jättebra :) loo: skönt att du får börja så snabbt :) håller tummarna att ni klarar det på egen hand :)

• fridalilla

Tråkigt minasera! Hoppas att du är gravid ändå . Bra att du håller dig stark och ser framåt. Håller tummarna för oss alla att vi är gravida detta året!

• fridalilla

Håller tummarna. Ger en lite hopp när de inte säger att det är negativt. Idag ringde jag till rmc och fick ny ivf i september. Så nu får jag börja se framåt :)

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö