• fridalilla

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Välkomna hit :) måste vara hämskt jobbigt att få missfall så sent i graviditeten! Vi som redan har svårt att få barn borde inte få uppleva missfall! Känns så orättvist . Hoppas iallafall att ni kan se framemot en ny graviditet :)

• fridalilla

Karin : välkommen! Verkar som att vi gör ivf samtidigt då :) vilken dag i cyklen ska du börja spruta? Det är mitt andra försök nu, fick tyvärr inga i frysen första gången så det är bara på det igen! Ens styrka och vilja tas verkligen på prov med ivf. Men vi ska klara de! En vacker dag sitter vi där med en liten i famnen :)

• fridalilla
    tette09 skrev 2012-08-19 17:22:48 följande:
    hej! Jag hoppar in här :) Ska göra ett syskonförsök (förhoppningsvis) med frysta embryon i september. Har en son som är 3 år som kom till på vårt första IVF. Jag mådde oxå bra av spray och sprutor, blev lite svullen mot slutet men berodde på alla äggen :) 

Har varit lite nyfiken på det med syskon och ivf. Hur mycket kostar det att göra i Malmö?
  • fridalilla
    Sindyrella1983 skrev 2012-08-23 09:03:11 följande:
    Suck!! Fick reda på att den 4:e av mina nära vänner och familj är gravid, fantastiskt roligt för dom men jag är helt ärligt lite trött på att alla lyckas! Jag skulle ju varit hemma med alla dom om allt hade gått som det skulle första gången! Känns som jag bara vill lägga mig och gråta!

Vet hur det känns. Min bästa vän är 2 år yngre än mig och hon blev gravid (oplanerat) för att dem hoppade över kondom en gång. När hon berättade de började jag gråta och var ganska deprimerad ett tag. Men nu har jag blivit lite starkare och kan glädjas över de. Men visst är det orättvist när alla kan bli gravida bara sådär , medans vi får kämpa i flera år.
  • fridalilla
    minasera skrev 2012-08-22 12:53:45 följande:
    Hej till alla, Efter en fantastik semerter jag är här igen.. Jag började spruta och fredag min första VUL och jag tror nästa vecka ÄP.. Lycka till för alla.

Välkommen tillbaka :) kör du samma schema som förra gången? Berätta gärna hur många ägg där är när du varit på vul :)
  • fridalilla
    minasera skrev 2012-08-24 09:23:00 följande:
    Hej igen.. första VUL var idag och 4 st över 10mm och ca10 st under 10mm. vet inte om det är bra eller dåligt. jag vill ha bara ett guldägg som jag kan vara gravid..:)

Men det var ju bra :) hoppas dem växer till sig ordentligt nu!
  • fridalilla
    Karin13 skrev 2012-08-23 18:47:03 följande:
    Fridalilla: Jag börjar spruta andra dagen i cykeln. Om nu mensen kommer som den ska, så räknar jag med att börja någon gång mellan 15-20 september. Så då borde ÄP bli i slutet av vecka 39, jag kör ju kort protokoll. Hur ser det ut för dig? Hade ju varit roligt om vi ska göra ivf samtidigt! Jag hoppas du har rätt, att vi någon dag sitter där med varsin liten... Tant Groda: Välkommen hit! Då kör vi också igång ungefär samtidigt. Hur ser det ut för dig, kort eller långt protokoll? Sindyrella1983: Så många det finns i omgivning som jag planerat att vara mammaledig tillsammans med. Så många gånger man sett glad ut och sagt: är du gravid, vad roligt! Men för varje gång går man sönder en liten bit till inombords. För min del var det riktigt jobbigt när min syster i våras fick sitt 4:e barn (4:e, bara det känns ju orättvist). Om min första ivf hade lyckats hade våra barn blivit lika gamla, så blev det inte...

Jag ska börja spruta dag 4 i cyklen denna gången. Har med kort protokoll. Beräknat plock är v.40 .:)
  • fridalilla
    Tant Groda skrev 2012-08-23 12:27:04 följande:
    Hejsan. Hoppar också in här. Ska göra vår första ivf i slutet på september på rmc

Välkommen :) berätta gärna lite om er historia. Om där är nåt fel eller ni är oförklarligt barnlösa. Hur länge ni försökt mm. :)
  • fridalilla

Lycka till på äggplock i morgon! Kommer inte ihåg vem jag hade ( var inte helt klar i huvudet den dagen ) .på tal om det här med vänner som pratar om barn och amning så är det så klart jobbigt och det är många mammor som börjar umgås med andra mammor (som dem inte umgåtts med innan) bara för att dem har mer att prata om. Även om man är frivilligt eller ofrivilligt barnlös är det jobbigt att lyssna på sånt snack. Men självklart mer känslomässigt jobbigt för oss. Antingen får man hålla sig borta från mammorna eller så får man försöka tänka positivt. Som tex ja snart har jag med en bebis så dem tipsen kan vara bra att ha. ;) du kommer själv märka sen när du är mamma att du pratar med helt fel människor om ditt barns konsistens på bajset eller nåt annat roligt ;) vår tid kommer ( vi får inte hoppas på nåt annat)

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö