Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Håller tummarna för ett plus!
Håller tummarna för ett plus!
Visste inte dem hade öppet på helgerna :S har fått alla mina besök mitt i veckan :P Ni diskuterade lite med frysningen såg jag och det går till som så att alla ägg som dem får ut, "blandas" med spermierna i olika provrör. Spermierna blandas ut med en vätska för att se vilka som är dem bästa ;) tror det är olika för om dem bara tar en spermie eller många i provröret. av dem som blir befruktade väljer dem ut det bästa ägget och sätter in det i kvinnan. De resterande embyona åker antingen direkt in i frysen eller får dem långtidsodlas och sen in i frysen. I mitt fall långtidsodlades dem och tyvärr så "överlevde" dem inte utvecklingen.
Det där med 2 sekunder stämmer väl på att få in nålen ;) sen måste man hålla den kvar i magen i 10sek. första gången tyckte jag det var jobbigt eftersom jag panikade och bara ville ta ut den jävlen ;) Men sen var det ingen större match med Gonal-f, som jag hade som första spruta
Jag testade idag, men visade inget plus :( för tidigt att se genom urintest, men kan ju inte hålla mig :p nu är det dock inte många dagar kvar :D
Skönt att det gick snabbt till plock :) hoppas dem växer till sig ordentligt nu :)
Du fick inga i frysen?
Jag har blivit överstimulerad :( fick åka till kk igår och dem såg även att jag inte var gravid :( mycket smärta helt i onödan känns det som...
Hade extrem mensvärk igår, grät så ont jag hade. Idag känns det lite bättre, bara lite mensvärk. Är svullen om magen med. Skulle hålla koll på min vikt , för om jag går upp i vikt kan det ha samlats mer vätska. Kommer vätskan upp i lungorna kommer jag att bli inlagd
Äggstockarna blir förstorade och samlar på sig vätska. Man känner sig svullen och har ont i magen.finns inga dumma frågor ;)
Jag tror de. Har inte fått så mycket info om det. Efter återförandet fick vi en lapp om att man kunde bli överstimulerad, men inte varför...