• fridalilla

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Var på första vul idag och allt såg bra ut! Ska börja ta nästa spruta på söndag , och på måndag blir det vul igen . :) om det följer samma tids schema som förra gången så blir det plock nästa vecka :)

• fridalilla

Välkommen! :) då blir det nog start för er i början av nästa år :) långa köer tyvärr . Är ni oförklarligt barnlösa?

• fridalilla

Jag ska på mitt andra vul idag så det blir nog äggplock för mig med denna veckan :) försök att inte oroa dig! För som du sa så räcker det ju med ett bra ägg! Jag är väldigt öm och svullen i nedre delen av magen , kan inte ens ha sex , så jag blir förvånad om där inte är många ägg !

• fridalilla

Hade 7 st äggblåsor :) tror jag hade fler förra ivfen , men nu har jag inte sprutat lika många dagar. Det blir äggplock på fredag , och är väldigt nervös eftersom jag hade så plågsamt plock förra gången :( men förhoppningsvis kommer det vara värt de!

• fridalilla
    Väntar på första möte:
    lovvan
    Sindyrella1983

Spraystart: 
    nl2012 - 4 okt
    Libra1 - ca 22 okt
    Tany- 24 sep

Sprutstart: 
    Karin13 - 15 sep
    fridalilla-19sep
    Maybe - v.40  
    Libra1 - v.45

Äggplock:
    Karin13 - v.39 (tror jag)
    Maybe - v.42 förhoppningsvis  
    nl2012 - v.44   
    Libra1 - v.47
    fridalilla- 28 sep

ET/FET:

Ruvare: 
    minasera

Gravida:

Väntar på ny IVF:
    Tinapina
  • fridalilla
    Karin13 skrev 2012-09-24 07:41:02 följande:
    Var på mitt andra vul i lördags och allt såg bra ut. Tyvärr var det färre äggblåsor än förra gången, vilket känns lite tråkigt. Men jag försöker intala mig själv att det behövs ju faktiskt bara ett befruktat ägg...
    ÄP blir i morgon (tisdag), så nu är jag rätt nervös. Inte så nervös för själva ingreppet utan mer för att de inte ska få ut tillräckligt många ägg eller att något annat ska skita sig på vägen. Så håll tummarna för mig!
    Hur gick det på plock?
  • fridalilla
    Karin13 skrev 2012-09-25 15:32:37 följande:
    Nu har jag kommit hem från mitt äggplock. Det blev 6 ägg från 6 äggblåsor. Det hade hunnit växa till sig några äggblåsor sedan i vul i lördags, vilket var en lättnad. Jag var rädd att de bara skulle få ut 2-3 stycken. Så det känns bra. Lite nervös inför beskedet i morgon om hur många som blivit befruktade.  Jag tycker att det här äggplocket var mindre smärtsamt än första. Tror att jag kunde slappna av bättre eftersom jag visst vad som skulle hända. Förhoppningsvis blir det så för dig också fridalilla. Sen blir man ju så väl omhändertagen på RMC av alla sjuksköterskor. Lycka till på fredag och hoppas att de får ut många och fina ägg! 

Låter hur bra som helst! Grattis till 6 ägg :) sjuksköterskorna är verkligen underbara på rmc , men har inte riktigt fått kontakt med dem jag träffat denna omgång. Förra gången hade vi en som hette moa , och både jag och sambon kände oss trygga med henne! Denna omgång har jag haft olika sjuksköterskor alla gånger , och har inte tyckt om dem lika mycket. Får hoppas där är nån man känner igen på fredag ..
  • fridalilla

Kommer inte ihåg om det var 2 eller 3 mån vi fick vänta. Men om man vill börja så snart som möjligt kan man ringa in lite då och då för att se om nån har avbokat sin tid ;)

• fridalilla

Några timmar kvar till plock så ska försöka sova nu! Angående stopp i äggledarna så blev jag "spolad" när vi gjorde utredning. Och det visade inget stopp. Men försöka själv är väl inte fel ;) man ska ju njuta med :p sen vi började med ivf har vi knappt haft sex (om man jämnför med innan) . Det har konstigt nog gett en spontan graviditet. Men har man stopp så är det bara njuta av varrandra och ha ivf som barntillverkare

• fridalilla

Fick ut 9 ägg idag! :) förra gången blev det 7 st , så hoppas det blir några till frysen denna gången. I morgon ringer rmc för att berätta hur många som blev befruktade. :)

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö