Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Var på första vul idag och allt såg bra ut! Ska börja ta nästa spruta på söndag , och på måndag blir det vul igen . :) om det följer samma tids schema som förra gången så blir det plock nästa vecka :)
Var på första vul idag och allt såg bra ut! Ska börja ta nästa spruta på söndag , och på måndag blir det vul igen . :) om det följer samma tids schema som förra gången så blir det plock nästa vecka :)
Välkommen! :) då blir det nog start för er i början av nästa år :) långa köer tyvärr . Är ni oförklarligt barnlösa?
Jag ska på mitt andra vul idag så det blir nog äggplock för mig med denna veckan :) försök att inte oroa dig! För som du sa så räcker det ju med ett bra ägg! Jag är väldigt öm och svullen i nedre delen av magen , kan inte ens ha sex , så jag blir förvånad om där inte är många ägg !
Hade 7 st äggblåsor :) tror jag hade fler förra ivfen , men nu har jag inte sprutat lika många dagar. Det blir äggplock på fredag , och är väldigt nervös eftersom jag hade så plågsamt plock förra gången :( men förhoppningsvis kommer det vara värt de!
Kommer inte ihåg om det var 2 eller 3 mån vi fick vänta. Men om man vill börja så snart som möjligt kan man ringa in lite då och då för att se om nån har avbokat sin tid ;)
Några timmar kvar till plock så ska försöka sova nu! Angående stopp i äggledarna så blev jag "spolad" när vi gjorde utredning. Och det visade inget stopp. Men försöka själv är väl inte fel ;) man ska ju njuta med :p sen vi började med ivf har vi knappt haft sex (om man jämnför med innan) . Det har konstigt nog gett en spontan graviditet. Men har man stopp så är det bara njuta av varrandra och ha ivf som barntillverkare
Fick ut 9 ägg idag! :) förra gången blev det 7 st , så hoppas det blir några till frysen denna gången. I morgon ringer rmc för att berätta hur många som blev befruktade. :)