• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

lomma76 skrev 2015-02-07 09:08:50 följande:

Hoppas att det var 2  starka ägg. Vi hade 6 st ägg, sitter nu och väntar på samtalet.

Hur upplevde du ingreppet?

Jag var rätt nervös innan, men upplevde det positivt. Vilka otroligt härliga människor som arbetar där.

Jag var väldigt spänd och tyckte ingreppet var obehagligt men det gick otroligt fort.. Hade ju bara tre som skulle tömmas. Över lag så var det positivt och jag kommer vara mycket lugnare inför en ev andra gång.

Ett av våra två ägg är befruktat! :) Återföring på måndag om det klarar sig tills dess!
  • Pusheen
    lomma76 skrev 2015-02-07 10:53:55 följande:

Grattis!

Vi hade tre ägg befruktade

Vi har också återföring på måndag. Tänk att vi är på samma dag under hela denna upplevelse.

Nu får vi hålla tummarna på att de klarar sig till måndag.

Grattis, vad härligt!

Känns lite jobbigt att behöva lägga allt hopp på ett enda ägg här för vår del men det är bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa!

Verkligen kul att vi ligger exakt lika :)
  • Pusheen

Tack fröken smilla!

Du ska se att liten har hittat en utomordentligt bra plats att slå sig till ro på :)

Jag har varit livrädd och fått knivhugg i magen så fort telefonen har ringt idag!

De har inte ringt (än) så jag antar att ET blir av imorgon! Känns himla kul. Tänk att jag bara hade två och det enda befruktade har klarat sig så här långt.. Än kan allt hända och det har jag i åtanke men just nu tänker jag tillåta mig att vara glad.

• Pusheen

Jag fick samtalet jag inte ville ha idag. Det hade slutat att utveckla sig så det blir ingen ET idag. Blir till att snällt invänta mensen och sen nästa mens igen så kör vi igen.

Tack och lov går ju inga poäng förlorade denna gång.

Till nästa gång ska jag börja behandlingen en dag tidigare och använda högre dos från början OCH gå ner i vikt. Gå ner i vikt känns väldigt avlägset just nu när jag bara har lust att tröstäta en hel kladdkaka typ. Ja ja.. Bryt ihop och kom igen, eller hur är det? :)

• Pusheen

Tack snälla för alla gulliga ord <3 Underbart att vi har varandra här inne!

Jäkligt segt att behöva vänta in både denna mens och nästa! Ja ja..

Inte varit så farligt ledsen faktiskt. Får se det som ett genrep och nu vet vi bättre till nästa omgång.

Nu håller jag tummarna för alla er andra här inne så länge!

Kramar

• Pusheen
    Cina84 skrev 2015-02-12 21:16:42 följande:

Det gick åt skogen :(. Började blöda igår och det har fortsatt idag. Sambon har ett litet hopp fortfarande men jag är till 99,8% säker. Har läst att det finns de som får blödning innan och som ändå har varit gravida men jag tror inte jag är en av de.. Bryt ihop som sagt och kom igen. Himla tur att vi bokade resan så vi har det att se framemot och ladda batterierna.

Usch vad tråkigt. Styrkekramar <3

Bryt ihop och kom igen. Det försöker jag göra.

Känns som jag har PMS.. Så då är det snart bara drygt en månad kvar tills vi får försöka igen. Då kanske vi försöker på nytt ungefär samtidigt ;)
  • Pusheen

Hallå igen :) Hållt mig lite på avstånd.. Försöker hitta motivation och göra lite annat.. Vi får försöka igen nu i mars men vi är inne på samma spår.. Vi har bestämt oss för att vänta en månad till precis som ni Cina84. Den skulle oxå titta ut runt jul och nyår. Jättesegt att vänta i två månader!!

Lomma76, så himla tråkigt att det inte ville ta sig.. Vi fortsätter kämpa tillsammans! <3

• Pusheen
    Anja80 skrev 2015-02-23 20:14:42 följande:

Hej alla som följer denna tråd! Jag ville bara skicka lite positiv energi till er som kämpar på för fullt med era behandlingar o hoppas inte någon tar illa vid sig av min historia! Är själv fd Ivf:are som följde denna tråd för ett par år sen. Vi försökte skaffa barn i över fyra år utan resultat. Inte ett enda plus någon gång...Vi gick igenom flera olika undersökningar och läkarna hittade inga fel på oss, vi ansågs "superfertila" båda två... Vi genomgick därefter ett par riktigt tuffa Ivf försök hos RMC. Hade inte kunnat föreställa mig hur psykiskt påfrestande det skulle vara. Det gick så dåligt vid båda försöken att vi inte ens fick en enda ET vid något av våra försök, celldelningen slutade helt tvärs och läkarna hade huvudbry. De visste inte ens om det var någon mening med ett tredje försök. Jag hade problem med en del omogna ägg och man diskuterade medicinerna. Till slut gav man oss ett sista försök och man ändrade till medicinen Menopur denna gången. Vi var helt inställda på ett misslyckat försök igen och började samtidigt kolla runt på adoptionsmöjligheterna. Vi fick denna gång en ET av två embryon, just pg a vår historia innan ville de höja chanserna för oss. Att gå i nästan två veckors tid och vänta på resultatet var en tuff tid! Jag beundrar er som gått igenom detta betydligt föer gånger! Jag grät och var 100 på att mensen skulle duka upp, men jag vågade inte tjuvtesta. Cyklade till vårdcentralen och lämnade blodprover som sedan skickades med post ner till RMC. Dagens efter skulle jag ringa för att få "domen". Det kändes som en evighet innan jag kom fram. När sjuksköterskan berättar att jag är gravid bröt jag fullständigt ihop i tårar av glädje, mitt första och enda plus här i livet!! Hade väldigt svårt att tro att detta skulle gå hela vägen i mål, men båda embryona hakade sig fast och förra året blev jag mamma till en liten flicka och pojke <3 Det jag vill säga till er där ute är att aldrig ge upp! Stötta varandra så mycket ni orkar under tiden, försök ta hjälp av nära (eller proffesionell hjälp som t ex kurator), men försök även att göra andra roliga saker i livet under tiden för att få fokus på annat emellanåt. Jag önskar er alla massor av lycka och tur på vägen! Ge inte upp!!

Grattis till dina små barn! Underbart att höra! Får jag fråga.. Räknades det även som ett försök även fast ni inte fick ET? Måste ha ändrats isf? Jag klarade mig inte till ET heller.. Fick reda på det samma dag som det skulle ske. Hon sa att inga poäng gått till spillo..

Tar inte illa vid mig alls. Snarare kul att få veta att det funkat!
  • Pusheen
    Anja80 skrev 2015-02-23 23:40:20 följande:

[quote=74911509][quote-nick]Pusheen skrev 2015-02-23 21:44:41 följande:[/quote-nick]Grattis till dina små barn! Underbart att höra! Får jag fråga.. Räknades det även som ett försök även fast ni inte fick ET? Måste ha ändrats isf? Jag klarade mig inte till ET heller.. Fick reda på det samma dag som det skulle ske. Hon sa att inga poäng gått till spillo..

Tar inte illa vid mig alls. Snarare kul att få veta att det funkat![/ Nej inga poäng gick åt då vi aldrig fick någon ET... Samtidigt vet jag inte hur länge de hade låtit det gå om man aldrig fått någon ET efter massor av försök. Jag tror att Menopur hjälpte oss, hade Puregon innan och jag har läst att äggkvaliten blir bättre vid Menopur fast det är en dyrare medicin att ge. Kram

Aha, okej! Tack för svaret. Så är det ju säkert..

Jag fick puregon men till nästa gång ska jag ta gonal f istället. Vi får se hur det går! :)
  • Pusheen

Lycka till imorgon Fröken Smilla! Håller tummarna för er.

Cina84, måttligt avundsjuk! Ha en riktigt skön resa!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö