• frkvilljunu

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Regnbågsdröm skrev 2015-11-25 06:32:30 följande:

Tack! Håller tummar för att du också får starta igång vid nästa blödning. När väntas den? Kör du också långt protokoll?

Jag börjar spraya 10 december, då kör jag 3 ggr dagligen. Sen är tanken att jag ska börja ned sprutorna 31 december (samma dag börja spraya 2 ggr dagligen istället) Men tror att det där kan vara lite olika från person till person faktiskt. För läst innan att vissa bara sprayar två ggr om dagen redan från början.

Väntar blödning till helgen förhoppningsvis. Avbröt korta för två veckor sedan på fredag. Det blir långt nu ja och har ingen aning om hur upplägget ser ut får väl hem hela planeringen när der är dags. De skrev ut recepten igår men känner nog att jag väntar varje fall till jag börjat blöda innan jag hämtar ut.
  • frkvilljunu
    Regnbågsdröm skrev 2015-11-25 06:32:30 följande:

Tack! Håller tummar för att du också får starta igång vid nästa blödning. När väntas den? Kör du också långt protokoll?

Jag börjar spraya 10 december, då kör jag 3 ggr dagligen. Sen är tanken att jag ska börja ned sprutorna 31 december (samma dag börja spraya 2 ggr dagligen istället) Men tror att det där kan vara lite olika från person till person faktiskt. För läst innan att vissa bara sprayar två ggr om dagen redan från början.

Väntar blödning till helgen förhoppningsvis. Avbröt korta för två veckor sedan på fredag. Det blir långt nu ja och har ingen aning om hur upplägget ser ut får väl hem hela planeringen när der är dags. De skrev ut recepten igår men känner nog att jag väntar varje fall till jag börjat blöda innan jag hämtar ut.
  • frkvilljunu
    regnbagsbarn skrev 2015-12-05 08:21:19 följande:

Testdag idag. På cb digital stod det "Gravid, 2-3". Igår (första dagen utan Crinone) hade jag en minimal blödning så just nu är det skräckblandad förtjusning. Är livrädd för missfall. Min enda graviditet sedan tidigare slutade ju i MA. Jag försöker dock hålla humöret uppe. Kanske är jag en av alla med normala blödningar?

Åh vad kul att ni plussat! Grattis!!
  • frkvilljunu

[quote=76231512][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-01-15 10:20:35 följande:[/quote-nick]3 befruktade ägg fick vi! Insättning imorgon om allt går som det ska. Blev så lycklig och lättad av resultatet. Samtidigt börjar vårt kritiska och jobbigaste dygn nu, då det var här det sket sig förra gången. Nu hoppas vi att byte av donator, samt till menopur, ska göra att mina ägg delar sig som de ska. Släpp inte era tummar![/quot

Hoppas så för er!!!

• frkvilljunu
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-16 14:00:53 följande:

JAG RUVAR!!

Ett litet hjälteägg hade klarat sig och är nu isatt. Oavsett hur det går så känns det som en seger! Tack till alla som hållit tummarna, ni kan ju gärna fortsätta månaden ut om ni vill

Åh vad kul att läsa!!! Grattis! klart vi fortsätter hålla tummarna!
  • frkvilljunu
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 17:21:09 följande:

Tack vännen! Jag förstår dina ord och ska tänka på dem när jag sörjt klart. Svårt nu, saknar mitt embryo som liksom redan blivit något speciellt. Konstigt det där, men det har varit något speciellt med ruvningen.

Vet du förresten hur det funkar i vår situation? Hur gör man om man misslyckas tre landstingsförsök? Finns det möjlighet till IVF med donerad sperma på någon privat klinik ens?

Lider med er!!

angående ivf med donerad sperma - har ni kollat dannmark?? det är ju lite annorlunda där och finns väldigt många kliniker att välja på. Prismässigt tror jag att det är lite billigare än i Sverige med men jag har mest kollat insemination tidigare så det ska jag väl låta va osagt. Avståndsmässigt så ligger ju köpenhamn väldigt enkelt till för oss i södra Sverige och ingen större skillnad mot malmö.

Men visst har ni ett äggplock kvar på RMC?
  • frkvilljunu

Måste fråga - nu när jag ska köra långa protokollet ska jag på sprutdag 6 sedan ta blodprov. När jag pratade med emir om planeringen sa han att jag kunde ta det provet på vårdcentralen hemma men när jag fick planeringen hemskickad så står det att det ska tas på rmc....Någon som vet om det "måste" tas där?

• frkvilljunu

Måste fråga - nu när jag ska köra långa protokollet ska jag på sprutdag 6 sedan ta blodprov. När jag pratade med emir om planeringen sa han att jag kunde ta det provet på vårdcentralen hemma men när jag fick planeringen hemskickad så står det att det ska tas på rmc....Någon som vet om det "måste" tas där?

• frkvilljunu
    Mella79 skrev 2016-02-09 16:23:02 följande:

Va på rmc idag ! De hittade en cysta igen som de punkterade ! Planerad start med sprutor den 17! Känner mig ganska likgiltig inför försöket ! Orkar inte ens hoppas ! Så tråkigt ! Det är en tröttsam och likgiltig känsla att gång på gång gå på ultraljud titta på den mörka skärmen och bara titta på äggblåsor och cystor ! Att den skärmen skulle visa något annat ön sånt känns så långt långt borta ! Såå många som får se något levande något som växer på den skärmen men det kanske inte är min lott! Ledsen att skriva så negativa tankar men är det någon som förstår mig så är det ni... Så har ni en bra dag så skit i mitt inlägg läs inte de. Ens ! Men har ni en dålig dag ska ni veta att ni inte är ensamma !

Känner så väl igen mig!!!

Jag börjar spruta den 18 så vi kommer ligga väldigt lika. Mår skit av synarelan just nu. gick bra fram till jag fick blödning sen kom den konstanta huvudvärken som ett brev på posten.

Lika mycket som jag bara vill att tiden ska rusa så jag får veta om det går denna gång önskar jag att den står still här och nu för att slippa den sjuka känslobergochdalbanan som kommer...just här och nu är det liksom inget som kan gå fel...
  • frkvilljunu
    Mella79 skrev 2016-02-18 22:29:07 följande:

Hur går det för er sim sprutar ? Tog min andra spruta idag !

Och jag min första

Nu börjar tiden krypa fram känns det som. Vill väldigt gärna att det blir tisdag snabbt och jag får ta blodprov och någonslags aning om åt vilket håll det går.

Hur mår du nu?
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö