• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Försöker1 skrev 2012-11-15 12:01:34 följande:
    Läste någonstans på nätet att vul bör vara med vid ET för att sätta embryot rätt, det var det inte på min ET. Har också funderat om hur bra läkaren är på ET spelar in. Men alla borde ju ha stor erfarenhet. De gör ju så många ET.
    Lite irriterad så här i efterhand, vul 1 såg 16 blåsor, men sänkte ej dosen vilken nog borde gjorts, vul 2 över 20(vet ej hur många) och tydligen överstimulerad, fick ta 3 blodprov( fick aldrig veta värden) och bara spreja 5 dagar innan ovitrelle.
    Nu när man bara väntar igen går jag och retar mig på förra IVF, fast jag bara borde blicka framåt inte älta.

Zahra har jag träffat en gång, hon är trevlig.
    Jag har samma fråga. Jag hade ET med Leif och jag har inte VUL på ET. Jag tycker det är inte så mycket viktigt som är läkare för ET. eftersom både jag och Tant Groda hade samma läkare. för mig var det negativt, men hon är gravid. Så jag tror att allt är i Guds hand och om det är din tur eller inte.
    Vem var din läkare för ET?
  • Tany
    cornelia95 skrev 2012-11-15 13:09:28 följande:

Thank you thank you Happy(have not been here so very earlier but found this nice thread today when I lie at home with lumbago)
    Yes, we go to RMC in Malmö. This is our first IVF, have been pregnant three times before but all ended in miscarriage v10-12 Crying since b'lev I not pregnant and after two, we now help with IVF finally .. 
    vad tråkigt med tre missfall. Men jag är säker på att du får plus den här gången Glad
    Jag gjorde min första IVF och det var negativt. Jag har FET i januari. när är din TD? Jag vill sätta dig i listan.Flört
  • Tany
    TheMrs81 skrev 2012-11-15 14:07:50 följande:
    Tany: saw you booked the holiday, how nice for you to get away and get some new energy! Where are you going?
    Jag är från Iran och vi tar en månad semester att gå tillbaka och besöka familj. kan det vara bra och komma tillbaka med en massa hopp för FET Glad
  • Tany
    TheMrs81 skrev 2012-11-15 14:06:15 följande:
    Nu är jag precis hemkommen från ÄP och de hittade 6 ägg så det känns bra. Själva plocket var inte så farligt, förutom att jag tyckte det gjorde ont precis när de stack hål på blåsorna.

Jessicaa, det kommer gå galant för dig imorgon!
    Libra: vad skönt att de hade växt till sig idag!
    6 ägg är perfekt :) Lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • Tany
    Malphie skrev 2012-11-15 13:06:48 följande:
    Ja, det är första försöket och jag hoppas på ett mirakel att det blir det enda. Detta jag går igenom orkar jag inte fler ggr.

Visst kan du testa hemma, men risken är ju att det visar fel och att du då blir besviken.
    Jag läste i många webbplatser som om du får överstimulering, kan det vara ett symptom på graviditet. eftersom med graviditeten överstimulering är svårare. Jag hoppas verkligen bäst för dig.{#emotions_dlg.flower}
  • Tany

men tror du att 2 dagar räcker? Jag tror för mig de måste överföra dag 3 eller 5. eftersom de andra embryona fortsätter fram till 5 dagar. Jag vet inte varför de överföra så tidigt!!!

• Tany

Ja. Jag vet inte varför det är så olika!
    Libra: jag läste att 5 dagars embryo har bättre chans än 2-3 dag. Jag vet inte...

• Tany

Väntar på första möte:
    lovvan
    Sindyrella1983
    diana0101
    Rosenäng

Spraystart:
    Mjeja - v.48

Sprutstart:
    Sessan 83 K - 16 Nov
    Hoppfull2013 - 14 Nov

VUL: