• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2015-09-25 21:03:42 följande:

Det var min önsketanke! Tyvärr så var det mensen med full styrka :(

Exakt två veckor efter äp..

Tack för att du fråga iaf <3

Kram

:(. Kram!!
  • Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2015-09-27 07:17:58 följande:

Hej alla! Funderar på att hoppa in lite i den här gruppen, om det känns okej?

Vilket steg ligger ni andra på nu?

Jag är just nu på "vänta för att få börja om"-steget. Jättejobbigt. Skulle ha satt tillbaka ett ägg i måndags, men på väg till Malmö så ringer de och säger att inget av de tre befruktade ägg som vi hade hade klarat sig. Gjorde så jävla ont. Nu försöker man liksom bryta ihop och komma igen. Men det är svårt. Och troligtvis långt kvar tills vi får börja om igen...

Bara hoppa in :).

Ta dig tid att vara ledsen, det är viktigt. Var det ditt första försök? Jag tror att de försöker göra så att de som redan är igång inte ska behöva vänta eller kanske bara en cykel. Så du behöver nog inte oroa dig.
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-09-23 07:15:37 följande:

Usch! Varför går det inte bra för oss? Jag testade igen och det va väldigt mycket negativt. Ska bli skönt att slippa crinone, ni vill jag bara att mensen kommer! Jag läste om något som heter embryo glue. För mitt stora problem är ju att embryona inte fäster?! Jag ska prata med rmc och se vad dom säger.

Vi får deppa idag och kanske någon dag till, sen är det nya tag! Stor kram till alla!

Hur går det för dig? Har mensen kommit igång än?

Jag har en fråga när man kör stimulerat, återför alla som har blastocyst på samma dag eller det kan variera?

Kram
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-09-28 08:35:05 följande:

Hej här inne! Har varit ganska nere och legat lågt ett tag. Vi har en blastocyt kvar i frysen. Kommer köra på den i nästa cykel, typ i november. Jo mensen kom i lördags. Hur mår du och var är du i din cykel? Jag tror alla återför på samma dag vid en blastocyt, dvs 5 dagar efter ul om slemhinnan är tjock och fin!

Har du börjat med tabletter än?

Blir det stimulerat för dig nästa gång med? Förresten har du frågat om limmet?

Okej men då har jag lite mer koll :). Nope inga tabletter än, väntar på att mensen ska komma igång. Borde komma nu närsomhelst. Har haft lite rosa flytningar idag så den är nog nära nu.
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-09-28 19:56:11 följande:

Ok! Då är du snart igång! Hur många hade ni i frysen nu? Om nu din mens kommer i dagarna så är du antagligen en ruvare om 3 veckor. Jag hoppas denna cykeln blir kort. Mensen är nästan slut redan. Jag hade bara rikligt med blod 1 dag. Brukar har 2-3 dagar.

Ja jag frågade om "limmet" haha, men nej det använder de inte. Sköterskan tyckte jag skulle ringa till labbet och fråga varför. Ska göra det imorgon tror jag.

Ja, äntligen! Det är ju en evighet sen sist känns det som.. Vi har bara ett kvar i frysen så det känns lite sådär men det är bara att gilla läget. Ruvare.. Tänk att få kalla sig det igen, förhoppningsvis :).

Hoppas det med för din skull :).

Berätta gärna vad de sa är himla nyfiken :).
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-09-29 19:31:05 följande:

Idag har det varit en jobbig dag. 3 av mina närmsta vänner är gravida och jag är så jäkla bitter :(

:( :( ..Man tänker bara "va fan?!?! Det ska vara min tur nu!!" Extra tufft när de är så nära, inte direkt så du kan undvika de..

Kram!!
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-09-30 09:03:08 följande:

Oj, jag tänkte ju skriva lite till.

Jag har nog tipsat om ivf-podden innan, men gör det igen. Och imorse va läkaren och barnmorskan, som leder podden, på Nyhetsmorgon. De sa igen att nästan alla får barn till slut! Skönt att höra :)

Lyssna på podden om ni inte gjort det redan!

Håller med! Det är en bra podd! :)

Den meningen behöver man verkligen få höra lite då och då! <3
  • Cina84

Är det helt jättetvunget att sambon måste vara med vid återföring fet? Det kan finnas risk att han jobbar och inte kan ta sig hem. ( jobbar borta, på järnvägen så inte då lätt att få ersättare)

• Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2015-09-27 19:32:09 följande:

Tack!

Ja det var första försöket. Är rädd att hamna i någon julledighet eller något och därför få vänta längre. Men hoppas inte det. Vi får se. Men vet att jag inte får börja på nästa mens i alla fall. Men förhoppningsvis mensen efter då..

Jepps håller helt med Pusheen, här kan du skriva vad som du känner! Man går igenom många känslor under tiden och behöver få ventilera emellanåt. Drt kommer kännas tufft Processen och du kommer dippa men du kommer ta dig upp igen och kämpa vidare.

Kram
    Pusheen skrev 2015-10-01 11:52:46 följande:

Usch, din stackare Kajo <3

En vän till mig vill att jag följer med till Ullared men hon är gravid och jag vet helt enkelt inte om jag orkar det.. Bara ni förstår..

Gör det du mår bra av och tänk på dig själv först. Det kom faktiskt en tår när jag gick på bebisavdelningen sist jag var på Ullared och då gick jag där själv..

Kram
  • Cina84

Förresten så satte mensen igång idag så nu är jag igång igen :D. Vul den 14 okt och återföring 19, 20 el 21 Beroende på hur slemhinnan ser ut. Som tur är ligger återföringen när sambon är hemma så jag slipper tänka på det. Låt det nu går vägen!!!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö