• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Kajo skrev 2015-08-21 14:51:25 följande:

Ja, idag kom min mens. Jag har ringt till rmc och ska börja med tabletterna ikväll. Sen är det inbokat ultraljud 2 sep.

Tänk så är du gravid Cina?!?! Du kanske ska testa dig? :)

Så spännande för dig! Nu är det på g igen :).
    Pusheen skrev 2015-08-21 17:53:50 följande:

Vad konstigt Cina! Ja -tänk om?

Jag är riktigt spänd och peppad! Längtar efter mensen :'D Jag har PMS med spända bröst och huvudvärk osv.. Om någon vecka så hoppas jag att den har kommit. Känns att det börjar dra ihop sig :)

Alltså, även om vi inte skulle få plats att få köra igång och måste vänta en månad till så känner jag att jag kan ta det med ro. Min lycka över provsvaren sitter fortfarande i och jag är glad bara att vi har fått klartecken.

Sjukt att man blivit van vid att vänta, vänta och vänta.. :)

Vad kul för dig också Kajo.. Skönt att den kom innan helgen!

Ja men då kan den väl inte vara så långt borta om du känner så!! Ja nu är det bara en fråga när det tar sig för er igen :).

Jag skulle kunna tro att jag kanske är gravid men jag har för mig att jag känt såhär någon cykel tidigare och fick då mensen på dag 45 så jag tror det är det som väntar. Trodde faltiskt att den skulle bara rätt denna månaden med i och med att förra var det.. Men jag har köpt mig ett test ifall jag inte kan hålla mig ;).

Jag håller med dig Pusheen :). Tänk att inte ha någon att prata med som är i samma sits.. Jag är säker på att jag hade mått så mycket sämre då!

Kram på er!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-23 11:17:50 följande:

När ska du testa dig om inte mensen kommer?

Min mens är på gång!! Tidigare än väntat! Kanske får klarrött imorgon :D

Det var ju det jag sa :).håller tummarna! :)

Jag vet faktiskt inte när jag kommer testa. Tänker att jag ska försöka vänta så länge jag kan. Får se hur det går ;).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-23 14:10:20 följande:

Ja du hade rätt ;)

Jag minns knappt hur man ska gå till väga nu. Måste läsa på i papperna. Hoppas nu att vi får plats.

Du är ju iskall om du klarar att vänta med att testa ;) Jag kan vara likadan i och för sig. När man testar så blir ju allt så definitivt på ett sätt. Är det negativt så står ni ju ändå i startgropen att få köra igång :)

impad om jag håller ut va ;). Jag tror det är för att skona mig från ett negativt besked som jag inte vill testa.( och bli överraskad om det skulle vara pos.) Men vem vet jag kanske inte kan hålla mig från det nästa helg ;).

Lycka till imorgon :)
  • Cina84

Vad jag har förstått så räknas det som ett försök om man lyckas med alla steg( inkl. Återföring) Känns ju riktigt orättvist annars att mam ska förlora poäng fastän det inte leder någonstans?!?

Det var lång kö när jag skulle försöka i januari med men jag fick plats, så det behöver inte vara så att du får vänta.

Blev helt plötsligt lite orolig själv. Brevid jumsken en liten bit in kände jag nu att det ömmar, precis som jag slagit mig när jag trycker där. Får se om det går över, är orolig att det ska vara något med äggledaren :(. Har ni känt något sånt någongång?

• Cina84
    Mella79 skrev 2015-08-24 18:54:12 följande:

Enligt den nya lagen sen jan 2015 så räknas det som försök när man gör äggplock! Jag har kollat! Känns väldigt orättvist ! Vi har gjort två försök enligt det nya dvs plockat ut ägg två gånger men de har inte klarat sig ! Hade det varit som förr hade vi haft våra försök kvar ! Nu har vi bara ett kvar ????

Då de behöver se över lagen helt klart! Tycker ju att det måste leda till ett återföring för att det ska räknas.
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-24 19:31:57 följande:

Helt sjukt!! Men vi gjorde vårt försök i slutet av februari och då sa läkaren till mig att det inte räknades.

När man läser vad det är för regler så står det att man har rätt till tre äggplock. Vad fan alltså.. :(

Tack Cina84.. Kanske att vi får plats ändå. Hoppas gör jag! Blev nu livrädd att de då inte ska få ordning på min dos som jag behöver för att det ska bli fler ägg. Då har ju doktorn bara tre försök på sig att försöka hitta rätt medicin och dos. Helt sjukt.

Aldrig upplevt det du nämner om ljumsken.. Är du orolig så tycker jag att du ska ringa in imorgon.. Kan säga att när min äggledare höll på att spricka så hade jag inte ont i ljumsken iaf..

Kram

Ja men precis om de inte lyckas få rätt på det direkt får ju patienten betala priset..

Ahh, då är det nog något annat.. Avvaktar men släpper inte det helt.

Kram
  • Cina84
    Mella79 skrev 2015-08-24 20:19:03 följande:

Har min blödning nu efter äg !! Fyfan vilka mensvärk jag har! Värre än innan! Tänk vad vi går genom egentligen ???? och det finns så många som blir gravida hur lätt som helst ! Men nej vi andra får kämpa som faaaaaaaan ! Det är såååå orättvist ????

Usch låter inte alls något vidare :(. Vetekudde är mitt tips å choklad ;).

Ja, så många gånger man känt så.. Då är det himla bra att forum som detta finns där kan få stöttning :).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-24 21:17:11 följande:

Håller med. Helt sjukt vad vi får utstå mycket som många inte har en aning om.

Vill bara att mensen ska dra igång nu så jag kan få lite svar på saker och ting.

Detta ovetandes och oroliga undrandes hela tiden! :)

Vi får kanske börja googla mat och saker att göra för att få igång mensen ;). Det är mågot jag aldrig googlat innan ;)
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-24 21:36:51 följande:

Glömmer aldrig när Bimbos mens var sen i tv-serien Tre Kronor.. Såg ni den? Haha..

Mimmi tipsade henne om att gå en runda. Kanske skulle testa hehe :)

Googla är ett gift! Jag är dock helt säker på att jag inte är gravid ;)

Ja! Den kommer jag ihåg. Vilken serie alltså!?! Gå en runda ;) hi hi. Samma som att ge rådet att inte tänka på det ;).

Ja google.. Fick gå lite på avgiftning under semestern.. Skulle nästan finnas någon automatisk avstängning när man googlat ett visst antal gånger :p
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-24 21:50:34 följande:

En klassiker! :D

Haha ja; den skulle säga. "Sökning ej tillåten. Ge dig nu"

Haha ja precis. Hur många gånger har man inte fått höra att man ska sluta tänka på att man vill bli gravid så kommer man bli det... Och de som adopterade och fick eget barn efter det osv osv osv osv osv osv......

Ha ha ha ha som kag skrattade nu. Den var klockren :D.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö