• Libra1

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Strandhem: Så räknar jag och många andra jag följer iaf. :)

Man ruvar ju inte förrän man får tillbaka... :P

• Libra1

Rosenäng: Vad tråkigt med bara en blåsa. Hoppas guldägget finns där och att förhöjd dos ger några till. 150 är väldigt lågt ändå. Finns de som tar 400. Jag tog 187,5.

• Libra1
    lele79 skrev 2013-03-04 13:46:46 följande:
    Hej på er!

Har läst en del i tråden nu och hoppas att det är okej att jag hänger på, kommer nog att vara lite anonym nu i början eftersom vi inte kommer att börja förrän i april, så långa väntetider i Malmö nu, jobbigt men tiden går ju hyfsat snabbt.
    Ska bli kul att följa er alla! 
    Välkommen hit och lycka till!!! :)
  • Libra1

Pärla: Första gången hade jag en spruta. Sen en penna. Sprutan är den gamla. Men den är också förfylld och lätt att ta. Nålen är samma som på Gonal-F lovade en sköterska mig. :P

• Libra1

Ja nu fick jag penna igen. Hämtar alltid ut mina mediciner på MAS för jag vet att de alltid har de senaste där.

• Libra1
    Pärla84 skrev 2013-03-04 21:18:09 följande:
    Ok, blev så nervös nu när jag fick spruta istället för pennan. Är den svår att ta? Har ju ej blivit visad hur man tar den. Är den svårare att ta än pennan?
    Nej den är inte svår alls att ta. Ser kanske lite läskigare ut då det är en engångsspruta. Men samma nålstorlek. Man bara trycker in den i magen som vanligt och sprutar in tills det tar slut. Där är även en liten luftbubbla men den ska vara där för att man ska få in allt. Tror tyvärr inte man får byta något man fått ut på recept. Annars kunde du frågat om pennan istället. Den går ju alltid att beställa hem. Men som sagt. Den är inte svår. :)
  • Libra1
    Pärla84 skrev 2013-03-04 21:46:23 följande:
    Tack för svaret! Det ska nog gå bra ändå hoppas jag :) nu längtar man bara tills det är dax för sprayning!
    Ingen fara. Det kommer nog att gå bra. :) Annars får du be RMC visa hur det går till om du ska dit på VUL eller något. Ja, jag längtar här också. Ska bli så skönt att komma igång igen, om man nu kan säga så. Brukar inte må så bra. Men det är inte under så lång tid. :)
  • Libra1
    Pärla84 skrev 2013-03-04 22:18:59 följande:
    Är det sprayningen du blir dålig av? Får se hur man reagerar på allt, är första gången för mig. Jag tänkte göra ultraljudet på hemorten bor en bra bit från Malmö!
    Ja jag mår dåligt av just sprayen. Blir deprimerad och får svårt för att sova. Men det kan man väl stå ut med. Jag vet nu att det går över. Oftast när jag börjar med sprutorna för då drar man ner på sprayen. Andra mår dåligt av sprutorna. Vissa mår som vanligt. Det är så olika. Det bästa är nog att bara försöka slappna av och ta det som det kommer. Lätt att säga. :P

Aha, ja då är det ju lite svårt. Men du fixar det. Det tror jag. :)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö