• diana0101

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

och jag är 34

• diana0101

Tant Groda: Åh vad roligt!!! Jättestort GRATTIS! Glad för din skull! Kram! Tany: Du ska inte ha dåliga tankar! Jag har läst o h hört talas om många som lyckas till slut Det kommer ni också att göra! Rosenäng: Vad roligt att höra att ni redan fått kallelsen! Jag mår så himla dåligt av denna väntan. Vår Mysteriet Myrna Vep. remiss för IVF kom in i mitten av oktober. Vi fick räkna med att vänta ca 4 månader men då finns det ju hopp om att det inte ska dröja längre iaf! Välkomna Mjeja och Jessicaaa Malphie: Krya på dig!! Hoppas du mår bra snart! Kram på dig! Kram till alla här inne! Trots att jag inte känner någon här så känner jag från er hjälpsamhet, sammanhållning, tröst, uppmuntran, stöttning och vänskap! Tack alla!

• diana0101

Ehhhh.... What?!!! I mitt inlägg kommer det in en teatertitel; Mysteriet Myrna Vep, som jag sökt på i telefonen tidigare... Jag måste klickat på klistra in... Ursäkta detta misstag!

• diana0101

Äntligen!!! Vi har fått kallelsen till första IVF mötet!! Det är bara 2 veckor dit! Tjohooo!! Jag vet dock, som de skriver, att vi tyvärr kan få vänta en tid innan behandligen startar men jag tänker att de borde ju inte kalla till första mötet alldeles för långt innnan det är dags att börja...?

Malphie: Hoppas du snart är färdig med tappning av vätska! Så drygt det måste vara för dig och väldigt ledsamt att du råkat ut för detta! Jag hoppas du snart är på benen

Jessicaaa och TheMrs81: Lycka till med era ET!

Libra1: Det närmar sig verkligen för ÄP!!    

• diana0101

Sindyrella1983: Då kan vi följa varandra! Vi har vårt första möte bara någon dag precis innan er!

Jag blev oxå så himla glad när jag såg att det var från Region Skåne, det bara sprattlade i hela kroppen. Möjligen oroar jag mig lite för att vi ska behöva vänta länge tills vi får starta behandlingen. Jag är införstådd med att det inte händer något före januari iaf men inte har de väl första mötet så mycket som ett par månader innan det är dags eller vad tror du?

Några frågor till er som genomgår eller genomgått behandling: Vi ska alltså på vårt första möte om två veckor och vad jag förstår, så får vi då reda på vilken behandling jag ska genomgå. Är det något särskilt som kan vara bra att känna till ang behandlingsform om man nu skulle få någon valmöjlighet av något slag? Något jag ska se till att fråga, veta, ifrågasätta eller kräva? Jag tänker om det är något som ni i efterhand tänkt på eller som ni fått göra om pga av deras bristande information eller liknande...? 

• diana0101

Tany: vad gullig du är som uppdaterat min status men datumet stämmer inte riktigt. Jag vet inte hur man gör den där listan :( Vill du göra den igen och skriva den 3 dec istället. Libra1: Tack för ditt svar. Vi har fått reda på våra svaren för blodsmitta och det är grönt Otroligt dåligt att ni råkat ut för sådant slarv! Det är ju redan jobbigt som det är och så spär dem på med misstag! Det är bra att vi kan hjälpa varandra så att vi kan minimera misstagen. Sindyrella1983: Jag tänker som du, vågar inte gissa och är oxå berädd på att det kanske inte blir förrän i feb... Mars... Jag har oxå förstått det som att beroende på vilken behandling man får och protokoll, så dröjer det olika länge. Vi får helt enkelt se vad dem säger på första mötet

• diana0101

Tany: Tack igen

Sindyrella1983: Ja jag känner precis som du, Även om man vet att det blir en väntetid så vill man ha ett datum av något slag...  jag tycker det är enormt psykist påfrestande att inte veta. Tänk om det är så som någon skrev att man redan på första mötet får reda på Äp...

Rosenäng: Det ska bli spännande att höra från dig efter första mötet :- Jag hoppas precis som du att vi alla tre får köra snart

Libra: Lycka till imorgon!!!

Finns det någon mer som vill lämna tips på något man ska fråga efter, bli informerad om eller kanske välja något före det andra om det nu finns möjlighet för det, angående behandlingen?    

• diana0101

Pärla84: Ca 1,5 månad för oss men jag har förstått att det råder högtryck på RMC nu. Vi är inte ensamma Jag är berädd på att jag inte får sätta igång med behandling förrän i typ jan eller februari. Vi får se vad dem säger när jag ska dit om en vecka ca.

• diana0101
    Libra1 skrev 2012-11-29 15:28:00 följande:
    Hur många av er har fått göra en äggledarspolning via RMC? Eller vart vänder man sig? Skulle vilja göra det om det inte går vägen nu.

Libra1 och Försöker1: I början av vår fertilitetsutredning på RMC så visade våra prover toppkvalitet (blodprov, spermaprov + gynundersökn) Min läkare föreslog att man gjorde en äggledarspolning (kontraströntgen) för att kolla om jag har fri passage. Jag fick remiss till detta på kk, samma byggnad som rmc och undersökningen visade att jag INTE hade någon fri passage. Det gjorde väldigt ont men det var för att jag hade totalt stopp så när läkaren sprutade in kontrastvätskan och sedan saltlösning så kändes det som att jag skulle spricka! Vätskan hade ju ingenstans att ta sig ut! (de blåser upp en ballong precis innanför livmoderöppningen oxå) Men jag är glad att vi fick göra det för nu vet vi ju att det är därför vi inte kan bli gravida på egen hand. Jag har frågat om det är någon vits med att spola ett par gånger för att lösa upp stoppet men enligt läkaren på rmc så gör dem inte det. Jag fick svaret  att förträngda äggleadre kan inte lösas upp med spolning.

Jag tycker ni ska be om att få göra detta för då vet man ju om detta kan vara en orsak till problemet.   

• diana0101

Sessan 83 K: Jag kände så för dig när du berättade om det enda ägget och det är verkligen glädjande att se att detta ägg är ett guldägg!! All lycka till er! Nu håller vi tummarna!

Strandhem: Ge inte upp, ni kommer att lyckas <3

Libra: Nu håller vi tummarna!!

Imorgon är det dags för vårt första besök. Det känns spännande att få veta vilket protokoll jag ska få och när det sedan är dags :)        

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö