-
Ja, vi fick den sista "tiden" att göra äggplock och återinsättning under v 28, så det känns riktigt bra att det blir innan sommaren om min menscykel inte flippar ut denna gången och blir över 30 dagar.fridalilla skrev 2012-05-12 11:20:45 följande:14 ägg är jättebra :) loo: skönt att du får börja så snabbt :) håller tummarna att ni klarar det på egen hand :)
-
När jag frågade läkaren varför det långa så tror jag att det var för att de inte hittat något fel på varken min man eller mig.Tany skrev 2012-05-12 23:50:36 följande:Nice... jag börja under vecka 23 och ÄP kommer i vecka 25... varför du har lång protokollet?
-
Hurra vad skoj! Hoppas de bestämmer sig för att stanna kvar i dig!minasera skrev 2012-05-14 15:46:14 följande:Hej alla ! Jag fick två ägg tillbaka. Håller tummarna till den 25 maj...
-
På min front är det ganska lugnt just nu, förutom att jag jobbat alldeles för mycket i veckan. BIM tidigt nästa vecka, och om jag ska hinna med en omgång på RMC innan sommaren måste mensen komma innan onsdag nästa vecka, så jag är i väntans tider just nu.
-
Men vad tråkigt Minasera! Vet du när ni kan göra ert nästa försök, före eller efter sommaren?
Själv kom min mens för en vecka sedan, så i eftermiddag ska jag gå till apoteket och beställa all min medicin och sen börjar jag med mitt långa protokoll den 10 juni.
Tany, bara 1,5 vecka kvar nu - spännande! -
Aj då! Verkar det vara en "vanlig" mensblödning?just great skrev 2012-05-30 21:14:37 följande:
rd 10 med blödning.kört för mig.
jag vet inte hur jag ska leva ,mår dålig.
-
Lycka till Amy! Hoppas ägget bestämmer sig för att stanna kvar!Amy83 skrev 2012-05-31 13:25:12 följande:Hej tjejer! Är precis hemkommen från rmc och är nu en stolt ruvare . Lider verkligen med er som har fått ett negativt besked kämpa på
-
Hej alla,
På söndag börjar jag också med sprutorna, fast det långa protokollet, och lite nervös är jag för första sprutan. Tyvärr kommer jag inte att vara hemma hos min man när det är dax, så jag måste komma ihåg allt själv. Men det ska säkert gå bra! -
Jag fick inte använda nässpray, utan kommer att använda sprutor istället, så det kan jag tyvärr inte svara på.Snövitt skrev 2012-06-09 01:32:34 följande:Hur upplevde du sprayandet?
Mådde du som vanligt?
Jag är planerad att göra äggplock och återinsättning unver v 28, så nu är det bara 5 veckor tills jag är gravid hoppas jag!
Lycka till allihopa! -
Hej Sessan!
Jag har inte hört talas om att man kan påbörja nedregleringen vid sitt eget sjukhus innan man besökt läkarna på RMC, vet du om din läkare haft kontakt med RMC innan hon ordinerar nerregleringen?
Vid vårt första besök på RMC fick maken först lämna spermaprov, vi fick prata kort med läkaren som därefter gjorde ett VUL på mig. Utifrån detta bestämde läkaren om jag skulle göra det korta eller långa protokollet (jag fick det långa) samt vilka läkemedel jag skulle använda.
Därefter fick vi prata med en sjuksköterska som bokade in vilken vecka vårt ÄP och återföring, samt visade hur man använder sprutorna.
Vi fick komma på vårt första besök ca 2 månadet efter det första brevet från RMC.
Stort lycka till! -
Hej alla glada!
Hur går det för er och hur mår ni? Själv har jag hållt på att nerreglera mig i en vecka nu och än så länge känner jag inte av behandlingen någonting, förutom några små blåmärken på magen efter sprutorna.
Är det någon av er som gjort det långa protokollet tidigare? Upplevde ni att blödningen som skulle komma under nerregleringen kom vid normal menstid eller senare? -
Usch så tråkigt Tany, jag är jätteledsen för er skull. Fick ni veta när i höst som ni ska göra ÄP och återföring?Tany skrev 2012-06-19 09:30:16 följande:Jag var på vul och jag hade bara ett ägg som är större (16 mm) och många små ägg som inte växa.... jag har att avbryta denna behandling nu och börja lång protokoll i augusti.... Jag är verkligen besviken och ledsen :(
-
Hurra! Vad kul!!!fridalilla skrev 2012-06-20 19:00:18 följande:Verkar som jag inte behöver försök 2 :) gjorde grav test idag och det visade plus! :)
-
Jag håller på med mitt första IVF-försök och det är det långa protokollet. I fredags kom min blödning och om två dar startar jag med hormonsprutorna. Det känns lite pirrigt att det börjar närma sig, bara två veckor kvar till ÄP och återföring!Tany skrev 2012-06-20 09:32:34 följande:Jag börjar IVF med mina mens i augusti ... så börjar den den 5 augusti och på dag 21 av min cykel jag måste börja med spray (25 augusti) och fortsätt med spray i 2 veckor (till den 8 september) och då kan jag börja med spruta under vecka 38 och ÄP ska vara på vecka 40 .... så finns det alltid hopp :) hur är det med dig? När vill du börja igen? hade du kort eller lång behandling för första IVF?
-
Hej alla! Tänkte bara slinka in och ge en liten rapport för hur mitt första IVF-försök går, och idag kan jag sammanfatta det med att jag är gravid i dag 5+5! En vecka innan TD började jag bli rejält svullen och öm i magen, men eftersom jag var på resande fot kunde jag inte åka till gyn, och RMC gick som vanligt inte att få tag i... Men nu har min överstimulering lugnat ner sig och äggstockarna blir långsamt mindre och om två veckor har jag mitt UL nere på RMC! Så jag är ett bevis på att IVF hos RMC kan fungera, och jag önskar er alla stort lycka till nu när de snart öppnar efter sommarstängningen! :)