Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Hur lång tid tog det för er att att få komma på ert första besök på RMC efter ni fått bekräftelsen från dem?
Hur lång tid tog det för er att att få komma på ert första besök på RMC efter ni fått bekräftelsen från dem?
Tany,
Jag tror att vi är "färdigutredda" av vårt landsting, så RMC och IVF är väl nästa steg i utredningen. Hittills har det inte hittats någon förklaring på varken min man eller mig varför vi inte lyckats bli gravida.
Just nu väntar jag på BIM som är den 30/3 efter min första behandling med pergotime. Och tar det inte sig den här gången heller får jag prata med min gyn hur vi ska göra med eventuell fortsatt pergotimebehandling.
Vad härligt det låter att ni nu har en plan för hur er IVF ska gå till Tany!
Vad kul att era behandlingar redan har börjat eller kommer igång snart!
Nu har vår kallelse kommit och vi ska träffa läkare och sköterska den 10 maj, och det är mycket tidigare än vad jag trodde från början! Om vi ska göra den korta behandlingen hinner vi kanske innan deras semerterstängning, men mentalt förbereder jag mig på att vi sätter igång efter det, och blir det tidigare blir det en glad överraskning.
Härlig vecka allesammans!
Aj då, Frida, det låter inte som en rolig dag, men nu får vi hålla tummarna för att alla ägg befruktas och växer till sig riktigt fint!
Jaha, tidigare i veckan fick jag mens så nu kommer besöket hos RMC den 10:e verkligen bli av. Jag hoppades in i det sista att det skulle ta sig denna månad, så att vi inte skulle behöva åka ner till Malmö, men så blev det inte...
Nu i mars/april har jag ätit min andra omgång Pergotime, så jag hoppades att det skulle hjälpa till. Nu ville inte min gynläkare att jag skulle ta några Pergotime eftersom vi ska ha vårt möte med RCC om två veckor. Frågan är väl egentligen varför jag fortfarande tror/hoppas att vi kan bli gravida på egen hand när jag fortfarande aldrig blivit det under de nästan två åren som vi försökt...
Hej alla!
Stort grattis Moniica till plusset, vad härligt att ni aldrig behövde påbörja er hormonbehandling!
Och jag håller mina tummar idag för dig minisera för att det ska gå bra idag med äggplocket och att alla små ägg blir befruktade och växer till sig fint!
Fridalilla, vad tråkigt med överstimuleringen och att det inte tog sig, kram!
Själv var jag och maken nere på RMC i veckan för vårt första möte möte med läkare och sköterska. Jag blev ordinerad den långa behandlingen, och jag kommer att få genomföra en behandling innan sommaren om jag får mens innan den 23 maj, men såklart hoppas jag även denna månad att det ska ta sig på naturlig väg här hemma.
När läkaren gjorde ultraljudet på mig såg hom att jag hade en jättestor follikel som strax borde släppa iväg ägget, och igår kväll ömmade det så då borde ägglossningen skett. Maken och jag har i alla fall gjort allt vad vi kan för att bli gravida denna gång tycker jag!
14 ägg! Bra jobbat minasera!!!