• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Kajo skrev 2015-02-23 18:43:40 följande:

Jag har inte varit här inne på några veckor. Det har varit tufft sen vi fick veta att det inte gått 2a gången heller. Nu har vi iaf 4 blastisar i frysen! Jag förväntar mens i slutet av veckan och då tänkte jag ringa in och säga att vi vill göra ett FET. Jag har för mig att det va det systern sa till mig.

Usch jag vet hur du känner inför babyshower. Jag höll i min bästa väns babyshower dagen efter att vi fick tillbaka ett embryo...vilket inte tog sig. Nu har min vän fått barn också och usch så jobbigt det är. Vi hade försökt i 1,5 år innan de blev gravida på 3 försöket. Världen är inte rättvis!

Jag var på min första zonterapi förra tisdagen. Det va intressant! Vad sa han/hon till dig som utförde din behandling?

Usch vad tråkigt för er :(. Det är en slitsam situation! Fyra till frysen måste väl kännas bra. Då borde där ju vara minst en liten till er :).

Håller med, varför andra och inte en själv?!? Men vår tur ska komma!

Hon sa att det är många som blivit hjälpta av zonterapi. Det känns visst som grus om där är något som inte är helt okej och att det kan göra ont när de trycker. Hon hade fått beskedet att "kötta" på de fertila områden ;).
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-02-24 18:49:33 följande:

Hej tjejer!

Intressant att så många av er provar zonterapi. Jag funderade också på det om det inte hade funkat denna gången. Fanns iaf en man i Landskrona som skulle vara extra bra just på fertilitetsområdet.

Cina84 - det slog mig, du gjorde aldrig dina VUL i Helsingborg va? Vad fick dig att åka till Malmö istället? Jag frågade på RMC inför behandlingen men de ville ju helst att man kom dit.

På fredag är det dags för vårt ultraljud, men jag är så galet nervös för jag tycker att många av mina symtom har klingat av. Går bara och oroar mig hela dagarna, och det är psykiskt påfrestande. Ska bli skönt att få besked på fredag, vare sig det är positivt eller negativt.

Det kändes så när jag också frågade. Sen var det bara ett vul man fick göra på annat håll.

Det var väl några orsaker. Den ena var att jag var orolig att jag inte skulle få tid. Sen blev det ju inte bättre när jag skulle ringa till Helsingborg och fick vänta i 1 1/2 timme innan jag kom fram... och när jag väl kom fram så han jag inte prata färdigt innan samtalet bröts... Sen var det också så att innan samtalet bröts fick jag veta att de vara hade mottagning för dessa vul vissa dagar i veckan( hann inte höra vilka). Allt som allt kändes det därför bättre att köra alla vul i Malmö.

Såå nära det är nu för dig :). Spännande!
  • Cina84

Nu blir det en paus ifrån allt för ett tag för nu åker vi till varmare land :D.

Lycka till imorgon fröken Smilla. Du ska se att allt är bra med den lill* så att du kan pusta ut :).

• Cina84

Im back ;). Efter en massa sol,god mat, mys och avkoppling är batterierna laddade igen :).

• Cina84
    Kajo skrev 2015-03-16 20:39:24 följande:

Hej tjejer!! Har varit lite frånvarande här. Jag testade zonterapi en gång. Vet inte om det va min grej. Hur som helst, vi planerade FET denna månaden men tyvärr krokade det med en affärsresa så ingen återföring. Störigt när man testat me äl-stickor och fått utslag. Nästa försök blir i april för oss. Hur går det för er andra?

Halloj!

Så typiskt att det skulle slå så...

Själv väntar jag på mensen. Mest bara för att få en liten hint om ungefär när det ev blir återinsättning för oss i april. Tror dock att jag har haft sen äl denna gång (om jag nu haft det) så den dyker väl upp nog upp om en vecka.. Vänta vänta vänta...
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-03-17 07:37:28 följande:

Då blir det förhoppningsvis återföring för i början av april? Eller inte...

Jag har en supereliten förhoppning att mensen inte ska komma i nästa vecka. Men sen tänker man en andra gång "vemförsöker du lura", suck!

Vi ska inte försöka denna månad utan väntar till nästa. Jag brukar ha regelbunden mens så när denna kommer vet jag ungefär när den kommer i april . Så har vi lite koll på när vi ungefär behöver ta ledigt.

Du är inte ensam om att hoppas. En liten del av mig tänker detsamma nu, att kanske kanske den inte kommer. Men det är kanske inte så konstigt att vi hoppas. Skulle vi inte göra det hade vi nog inte orkat med detta.

Håller tummarna för dig oss :).
  • Cina84
    sandishhh skrev 2015-03-16 23:59:28 följande:

Gjorde tredje ultraljudet idag blir plock på onsdag :)

Lycka till imorgon :)
  • Cina84
    sandishhh skrev 2015-03-17 21:49:45 följande:

Tack blir en lång dag då dem ska göra biopsi på min man först :)

Gick det bra idag?
  • Cina84
    sandishhh skrev 2015-03-18 19:50:05 följande:

oh ja :) 10 ägg blev det så 4 mer än sist :) himla trött bara, annars helt smärtfritt :)

Toppen! Då är det bara för mig att ladda om tummarna till imorgon ;).
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö