Viola78 skrev 2015-02-06 13:01:50 följande:
Hej alla, här kommer ett par frågor från en glad men väldigt orolig en!
Jag gjorde återföring den 23/1 och har testdag på söndag 8/2. Jag har dock haft typ "mensvärk" till och från sen den 28/1. I tisdagskväll fick jag jättekraftig värk, det gjorde fasligt ont! Var ute o körde o fick stanna bilen, alldeles kallsvettig o illamående. Gick över på en kvart ungefär. Samma sak hände sen tidigt i onsdags morse, skiiiitont! Kunde inte ens sätta mig upp i sängen pga smärtkramper, sambon fick hämta Alvedon medan jag låg o jämrade mig. Jag tänkte att nu är det kört på riktigt, men ingen blödning kom... Pallade inte vänta mer, så jag tjuvtestade på onsdagen och det visade positivt!! :) Testade idag igen, och det blev fortfarande + :)
Jag vågar dock inte bli glad eller tro på det riktigt än, testar igen på söndag. Framförallt är jag orolig över att jag hade så fruktansvärt ont, är det nån mer som haft det?? Nu har jag lite molande igen bara.
Jag är också fundersam över Crinonen. Jag skulle bara ta den 1 gång/dag i 15 dagar (tog sista igår), men när jag letat runt på nätet finns det tydligen dom som fått ordinerat det upp till 2-3 ggr/dag i 12 veckor?! Vad har ni fått ordinerat?? Jag vill ju bara att mitt lilla foster ska fortsätta ha det så bra som möjligt...
Jag är också lite orolig över det här med att ha sex igen... Löjligt kanske, men är så rädd att skada något! Jag tänker på hårt sex, eller när man liksom kommer åt livmodertappen, är det säkert att det inte är farligt?? Har lästa gamlagamla inlägg där man avrådde från sex under den tidiga graviditeten pga risk för missfall. Som jag förstått det har man frångått denna rekommendation nu, men samtidigt har jag läst att kvinnor som haft upprepade missfall fortfarande avråds från att ha sex tidigt. Jag har ju aldrig varit gravid tidigare, så jag vet ju inte hur det är med mig... Jag är kanske predisponerad för missfall?! Jag är både gammal och har genomgått ivf, och det är väl tyvärr större risk bara det??
Tänkte ringa RMC o fråga men missade telefontiden idag... :/
Grattis :). Det är säkert så!!
Jag fick också crinone ordinerat 1per dag i 15 dgr. Jag vet inte men tror att det kanske är så att de som får mer har större behov av det medans vi mest får det som Lite extra underhåll till maskineriet ;).en som sagt är jag onte alls säker