• Maybe

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Sköterskan ringde precis.
    Hon tyckte jag va så snäll i morse som lät andra gå före i kön osv så hon ville komma med lite glädjande besked istället för att jag skulle ringa och stå i telefonkö.

Jag är gravid  Solig

Vul på rmc 10 januari och så får jag själv välja om jag ska ringa mödravården nu eller om jag vill vänta till efter vul.      Hur väljer man det? 

• Maybe

Min sambo är säkert på väg hem. Han skulle komma hem vid 13 eftersom man vanligtvis ringer till kliniken den tiden.
    Jag kommer antagligen inte kunna hålla mig från att le och skratta men vill ändå säga det på ett bra sätt eller vad man ska säga.
    Tyvärr har vi inga bullar annars hade jag lagt en bulle i ugnen  men nu vet jag inte alls 

• Maybe

Jag skrev pappa på en pepparkaka med grön kristyr eftersom jag inte hinner baka. Undra om han fattar vinken hehe

• Maybe

Vad finns för fördelar med att ringa nu och vad finns för fördelar med att ringa sen?

• Maybe
    Annanax skrev 2012-12-18 15:27:18 följande:
    Maybe! Underbara nyheter! Det lönar sig att vara snäll! Så gulligt med din pepparkaka! Hur reagerade pappan? :)

Han stod bara med ytterkläder o ville komma iväg o äta lunch nånstans. sen fråga han va jag skrattar åt.

Sen va han övertygad om att jag tjuvtestat innan jag berättade som det va.

Sen åt han sin pepparkaka o så gick vi och åt på subway
  • Maybe

Jag bor i malmö och har inte tänkt gå privat. Vet dock inte vilken mvc eller barnmorskemottagning jag ska välja, vad är skillnad på mvc och barnmorskemottagning?

Jag hade tänkt att vänta till januari med att ringa. Typ några dagar efter nyår. För jag ville ge kroppen en chans att fatta att den är gravid och så vill jag avvakta några dagar för säkerhets skull så jag inte börjar blöda.
    På måndag är det julafton och jag jobbar natt denna veckan så det blir tajt med att ringa på vanlig kontorstid. 

• Maybe

Väntar på första möte:
    Pärla84

Spraystart:
    Mjeja - 19 Dec
    Iovvan - v.1

Sprutstart:
    Mjeja - 2 Jan
    Försöker1 -v.1
    Iovvan - v.3
    Änglahår - v.4
    Hoppfull2013 - v.5
    Diana0101 - v.8
    Rosenäng - v.9
    Sindyrella1983  - v.9

VUL:
    Mjeja - 9 Jan

Äggplock:
    Försöker - v.3
    Mjeja - v.5
    Iovvan - v.5
    Änglahår - v.6
    Tizzle - v.7
    Jessicaaa -v.7
    Hoppfull2013 - v.7
    Diana0101- v. 10
    Rosenäng - v.11
    Sindyrella1983 - v.11

ET/FET:
    Tany - v.4

Testdag:
    Sessan83k - 12 Dec 

Ruvare:
    Sessan83k 

Gravida:
    Karin13
    Fridalilla
    Tant Groda
    Cornelia95
    Malphie
    Annanax
    Maybe

Väntar på ny IVF:
    Tinapina
    Försöker1
    Tany
    Bollaloll
    Jessicaaa
    Hoppfull2013
    TheMrs81
    Strandhem
    Walkwithme
    Mimmie01
    Libra

IVF försök ( färskt och frysa )
    Tany - 1
    Karin13 - 3 (Gravid)
    Fridalilla - 2 (Gravid)
    Libra1- 2
    Malphie - 1 (Gravid)
    Tant Groda - 1(Gravid)
    Försöker1 - 1
    Sessan 83 K - 1
    TheMrs81 - 1
    Bollaloll - 1
    Mjeja - 1
    Jessicaaa - 1
    Hoppfull2013 - 1
    Cornelia95 - 1 (Gravid)
    Maybe - 2 (Gravid)
    Mimmie01 - 4
    Strandhem - 1
    Änglahår - 1
    Annanax - 5 (Gravid)
    Tizzle - 1
    Iovvan -1
    Diana0101- 1
    Sindyrella1983 -1
    Rosenäng -1

Uppdaterar listan lite för den låg så långt bak 

• Maybe
    Libra1 skrev 2012-12-19 19:31:23 följande:
    Det är samma sak. Ring barnmorska direkt så hjälper de dig med var du kan gå. Vi gick på Familjens Hus innan. Allt under samma tak. Smidigt sen. :)

Jag valde limhamn eftersom min sambo gjorde praktik p familjens hus nr han lste till ssk. Blir jobbigt om halva personalen knner igen han ju
  • Maybe

Tant Groda:

Jag känner att det inte skulle kännas bra om någonting skulle gå fel plus att det kanske inte är så kul för min sambo om de som känner igen honom får veta att han inte kan få barn på naturlig väg.

Min sambo tror dock inte de skulle känna igen honom alls.

Jag tror de hade gjort det. Han är manlig sjuksköterska och 2 meter lång och pratar dalmål. Han brukar sticka ut från mängden

• Maybe

Han lät mig välja helt och hållet så jag gick på magkänsla och valde limhamn

• Maybe
    Jessicaaa skrev 2013-01-04 11:30:50 följande:
    Nej de har haft öppet från onsdag men har varit svårt att nå de det är väl många som har ringt till de efter alla ledigheten.
    Åååh va frustrerande! Jag har inte kommit fram alls så trodde de hade stängt tills måndag.
    Nu är det ändå för sent så får vänta tills måndag iallafall.  
  • Maybe

Om man blir gravid via ivf på rmc, och allt ser bra ut de första veckorna och rmc skriver ut en från den kliniken och man ska gå hos vanliga mödravården.
    Säg då att man får missfall i vecka 12 tex, och vill göra nytt försök.
    Hamnar man längst ner på väntelistan då? Måste man vänta lika länge som man måste vänta på första försöket?

När vi misslyckades med vårt första försök fick vi börja nästa riktiga mens efter så det va snabba puckar då. Misstänker att det inte är så om man lyckats en gång och sen fått missfall.
    Hur är det om man får en hel graviditet och barnet tex dör vid förlossningen?
    (det hände en vän till mig)       

• Maybe
    Tany skrev 2013-02-01 18:19:40 följande:
    Maybe: har du missfall?? :((((

Jag har blödit mycket men det finns chans att bebis lever. Jag får veta på måndag. Blödningen har dock nästan slutat helt så det kommer säkert gå bra.  
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö