• Maybe

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Libra1 skrev 2012-12-04 18:10:40 följande:
    Maybe: Jag har stora problem med magmunnen och halsbränna. Testa Omeprazol receptfritt på apoteket. Eller ät ofta. Testa undvika mjölkprodukter ett tag då man kan bli tillfälligt intolerant av magkatarr. Ät snälla saker. :)

Jag har testat att va utan mjölkprodukter innan men det gjorde ingen skillnad.

Har du också haft mycket ont libra?

hjälper omeprazol mot smärtan och den känslan av att det spänner så enormt i mellangärdet?
  • Maybe
    Libra1 skrev 2012-12-05 07:54:56 följande:
    Maybe: Jag har ofta kramp på vänster sida under revbenen. Det är när magsäcken åker upp igenom diafragman så det bildas ett bråck. Mitt har blivit värre. Det står och krampar. Då har jag kommit på att det kan hjälpa att äta något tungt som bananer. Omeprazol gör så att magsyran blir mindre så då brukar krampen försvinna för mig efter några dagar. Ibland kan det hjälpa att ut och gå. Det bästa är att försöka få bort den uppblåsta magen.

Om det spänner i mellangärdet kan det vara magsyran så då ska det hjälpa med Omeprazol några dagar. Ibland hjälper havregryn för mig då det binder magsyran. Även vitt bröd kan hjälpa.

Jag låter som en expert men har lärt mig att leva med detta. Funderar på en ny gastroskopi men det är ju så obehagligt. :-/

Jag ska försöka ta mig till ett apotek i eftermiddag och köpa omeprazol och se om det hjälper. Jag har ont i mellangärdet, i mitten och det känns som att det spänner och är uppblåst.
    Jag känner inte av sura uppstötningar eler halsbränna.

När jag kombinerar det onda i mellangärdet med det onda i livmodern från äggplocket så känns det riktigt jobbigt Rynkar på näsan

Idag blir det ET! Solig      
  • Maybe
    Pärla84 skrev 2012-12-05 06:53:02 följande:
    Godmorgon! Tänkte bara höra varför ni fick/får göra ivf? Här får vi göra det pga av att min man har endast 1 miljon spermier per ml.

Min sambo har en mutation på en cystisk fibros-gen som gjort att hans sädesledare är igentäppta.
    Därför kan han inte få barn på naturlig väg.  
  • Maybe
    Annanax skrev 2012-12-05 11:11:31 följande:
    Idag blinkade två små hjärtan!

Gud va häftigt! Stort grattis!!
  • Maybe

Lycka!!!
    Vi kom till kliniken och fick se embryot på en skärm. 8 celler!!
    De sa att vanligtvis sätter man in 4celligt embryo på andra dagen (det va så förra gången) och vårat embryo hade 4 celler i morse men sen såg de att det ökat ordentligt under dagen!
    De sa att "den" är pigg och ser jättefin ut.
    Känns jättepositivt att den utvecklats så mycket på så kort tid! Skrattande

De andra två va fortfarande levande och ska odlas några dagar till, tills de blir blastocyster, för att sedan  eventuellt frysas.
    Vi ska få veta via brev hur det blir med eventuell frysning.

Har testdag 18e december! Vill någon lägga till det i listan?

• Maybe
    minimi85 skrev 2012-12-07 19:55:32 följande:
    Hej! Jag väntar också på att få starta ivf på rmc Malmö. Blir galen på all denna väntan. Någon av er som funderat på det här med vårdgarantin ? Man har ju rätt till starta behandling inom 90 dagar efter det att beslut om behandling fattas.
    Ta upp det med kliniken!! De skiter i det om du inte tar upp det själv. Och framförallt ring och tjata på dom så du inte trillar mellan stolarna...
  • Maybe
    Mjeja skrev 2012-12-07 20:44:57 följande:
    Jag ringde och kolladeupp den där vårdgarantin. Det är ingen GARANTI det är en MÅLSÄTTNING... Ingenting händer ifall man överskrider dessa 90 dagar. Helt värdelöst tyvärr.
    Men är det inte så att om de inte kan ge vård inom 90 dagar så ska de skicka till annan klinik?
    Då tänkte jag att ni borde få gå på tex cura eller öresundskliniken och ändå göra landstingsbekostade försök.   
  • Maybe

Den smärtan jag har haft börjar avta men måste fortfarande ta alvedon emellanåt.

När jag va med hunden i rastgården idag kände jag plötsligt en mensvärk. Det va inte superkraftigt men kändes även lite bak i ryggen som det brukar göra när jag har mens i vanliga fall.

Mensvärken försvann lite sen och nu är jag ganska öm.

Nu är jag orolig att det är något på tok och crinone hindrar ju att jag blöder men i normala fall kanske jag skulle gjort det.

Vad tror ni?

• Maybe

Man kan väl säkert blöda men som jag uppfattade crinone förra gången så hade den satt sig som en "kork" längst inne i slidan och den hindrar väl också att man blöder för tidigt?

Jag plockade själv ut "korken" efter förra försöket och började blöda direkt då.

Det kanske inte är normalt att det är så...

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö