• Kajo

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2016-02-27 08:21:42 följande:
    Men då ligger jag inte så långt efter dig :). Jag har Td 9/3 men om mensen kommer gör den det till helgen. Själv då? ( har du skrivit det tidigare så skyller jag på tillfällig minnesförlust;) )

Kajo, Hur gick det med befruktningen?
    Åh vad kul med ruvning! Nu vill jag också få tillbaka. Hur fantastiskt det än är att man har ett miniliv dör inne så känns det som den värsta tiden också. Det kommer bli min 7e ruvning och jag är livrädd, nu måste fet bara fästa.

Jag får tillbaka på tisdag! Befruktningen gick bra, 7 små som ligger och växer i ett skåp. Jag känner mig dock förskyld, är lite nåjig för det.

Hur mår ni?
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-02-26 04:01:11 följande:
    Så har jag känt varje gång! Kan knappt gå för att det känns som att hela paketet där rör sig i otakt med kroppen.

Du repar dig säkert fint :)

Hur upplevde du plocket hos dem?

Håller tummarna för dig!
    Dom är väldigt gulliga! Men jag tyckte det gjorde ganska ont. Doktorn pausade en gång och så fick jag lite mer morfin. Vad tyckte du?
  • Kajo
    olssonJenny skrev 2016-02-28 12:37:46 följande:

Vad kul stort grattis till alla äggen;)

Har haft tre mög dagar där jag hatat typ allt. Har brutit ihop, skällt på sambon, har bara känt mej så misslyckad för att jag inte klara min ruvning:/ varför skall man ha dessa känslor. När skall man få känna den lyckan att få känna ett barn växa i magen..Någon annan som har haft samma känslor?!

Visst har man haft det! Flera ggr, du är INTE ensam om det. Det är viktigt att bryta ihop och "ta på" de känslorna. Min psykolog sa att man måste tillåta sig må dåligt och gräva i det värsta scenariot för att kunna ta sig upp igen. Jag har många ggr tänk tanken att "nä, jag kanske inte kommer bli mamma" och när jag tänkte det har det gjort väldigt ont. Jag tror det är viktigt att ta tag i det som gör ont, för tillslut gör det inte ont längre.

Däremot litar jag på sjukvården och är (nästan) övertygad om att alla i denna tråden kommer känna en fot eller en liten hand på insidan av våra magar snart. Det sista som lämnar oss är tro, hopp och kärlek. Karma helt enkelt! Jag skickar en massa positiv energi till dig idag <3
  • Kajo

Sen måste jag berätta att jag har gått 5,5 km idag. Magen blir bättre och bättre!

• Kajo
    Mella79 skrev 2016-02-28 22:39:38 följande:

Jag känner också igen mig i allt ni skriver ! Det är sjukt hur identiska våra känslor och upplevelser är! Jag är så trött på att spraya och sticka mig själv ! Har sprutat 300 menopur i 11 dagar nu mår skit! Idag när jag vaknade ville jag bara försvinna kroppen och huvudet är helt i obalans! Ska tillbaka imorgon och få se om det blir något äggklock ! Vågar inte hoppas på det för jag är livrädd att allt ska gå åt skogen igen ! Drömmen att bli mamma och känna ett liv växa i en kanske förblir en dröm

Lycka till idag! Jag tänker på dig.
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-02-29 14:57:54 följande:

Jaha, färg på lutinusinföringsgrejen :(

Kommer väl inte längre än till dag tolv denna gången heller.

Åh, det behöver inte betyda att det är kört kära du! Men jag förstår din känsla. Jag tror det är lite blod från slemhinnor som växer och töjs ut :)

Vilken rd är du på?
  • Kajo
    Mella79 skrev 2016-02-29 16:53:27 följande:

8 fina äggblåsor plus 2 mindre! Äggplock ons ! Nu håller vi tummarna !

Woop woop!! Så kul att läsa! Fortsätter också att Hålla alla mina tummar och tår, det verkar hjälpa:)!!
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-02-29 16:34:46 följande:
    Du är ju för söt :)

Tänk om det ändå vore så väl. Jag är på rd 11 idag.

Om det skiter sig så har jag nog aldrig varit mer skengravid!
    Jag hoppas dina tecken stämmer! Vilken dag ska du testa? På RMC har jag alltid fått testdag 27 dagar efter återföringen. Vad får man på nordic? Imorgon får jag tillbaka en blastis. Sen väntar den värsta perioden enligt mig. Antagligen för att jag känner att jag kan "prestera" hit men inte längre :(
    Äran sagt livrädd. Det enda jag tänker är hur jag ska rehaba efter ett negativt test.
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-03-01 06:29:44 följande:
    Tack för stödet! Jag är på rd 12. Jag tog sprutan den 14:e och plocket gjordes den 16:e.

Fy vad jag ångrar mig nu.

Ska komma ihåg detta till nästa gång om det blir en.

Det förra missfallet började också så här.

Har inga jätteförhoppningar. Inget verkar kunna stoppa min mens. Inga vaggisar iaf.. Provat både crinone och lutinus nu.

Jaha.. Iofs hade det nästan varit lika jobbigt att vänta in blödningen och sett var den tar vägen oavsett om jag testat eller ej.
    Åh jag blir ju så hoppfull när jag läser det du skriver. Hoppas hoppas där är en liten som vill stanna kvar!! Måste vara fantastiskt att få ett positivt test :)
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-03-01 22:37:19 följande:

Kajo, min vän.. Hur har det gått idag? Har tänkt på dig! :)

Jo, jag är ruvare av ett toppembryo! Det är 60% chans till graviditet enligt vår doktor. Hon va glad och positiv, och tyckte det va så fint. Jag har dock varit i denna situationen tidigare så är inte lika positiv. Jag hatar denna perioden, min 7e för att vara exakt.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö