• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

sandishhh skrev 2015-02-10 15:08:47 följande:

Idag gick jag på min första zonterapi session. Gjorde lite sköntont, så nu kommer livmodern att rensas och även min inre stress ska behandlas lite. Bokade genast en ny session nästa vecka och även min man :) nu får vi se ;)

Jag gick också på det! Håller med om att det både gjorde ont och var skönt. Jag gick ganska intensivt innan det var dags för att riktigt sätta igång läkningen och öka chanserna. Om det hjälpte återstår att se... ;)
  • Cina84
    sandishhh skrev 2015-02-10 17:09:32 följande:

Ja vi skulle köra varje vecka fram tills jag börjar med hormonerna igen. Hon ville inte jag skulle fortsätta förrens en månad gott efter dem har satt in ägget igen dock. Sen visade hon hur jag skulle behandla min man hemma och hur han kan behandla mig :)

Attans det där med hembehandling från mannen missade jag ;). Hoppas det hjälper oss :).
  • Cina84
    lomma76 skrev 2015-02-10 17:12:24 följande:

Har inte tänkt så mycket på det idag fast jag varit ledig

Får hoppas att arbetet håller tankarna borta och dessa 16 dagar plötsligt bara är här.

När är det er testdag?

Ja men det är en bra inställning! :). Du kan dock tänka att du är gravida tills motsatsen är bevisad det är ok ;). 17/2 är vår testdag men eftersom mannen jobbar borta veckorna så ska vi testa till helgen. Om det håller sig till dess, har nämligen har haft lite rosa flytningar igår och idag..
  • Cina84

Fröken smilla vilken dag fick du rosa flytningar? Hur länge höll det i sig? Jag har haft det lite igår och lite idag och börjar tänka att det nog går åt skogen :(. Har dock läst lite om att det kan bero på crinonen och sköra slemhinnor.. Vet inte om det är att gripa efter ett halmstrå eller vad man säger..

• Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-02-10 18:20:37 följande:

Idag fick vi tid för UL, den 27:e februari! Trodde inte vi skulle få komma dit så fort, det är ju inte så lång tid kvar

Jag har haft en del känningar, tackolov inte illamående dock. Snarare så är jag hungrig hela tiden Jag har en hel del känningar i ligamenten, det drar och sticker, och det har även gått bak mot ländryggen. Sen denna trötthet... Det är helt galet. Somnade 19.30 igår kväll sen känns brösten och har fått fler synliga blodkärl. Har en massa annat smått också, men det ska jag inte tråka ut er med Jag fick det 2 dagar efter ET. Sen fick jag pyttelite en vecka efter ET, tror att behållaren råkade reta livmodertappen. Det kan nog säkert vara crinonen för sin del, för jag fick senare, efter plusset, ut en del rosa klumpar av gammal crinone.

Nu ska jag dock säga att jag aldrig fick rosa flytningar, utan det kom endast på pappret båda gångerna.

Vad jag förstår det så är rosa flytningar vanligt när man är gravid!

Hoppas du har rätt :). Jag fick också på papperet och lite i brallan. Nu kommer det torra bruna klumpar av crinone, tror det är det då konsistensen är densamma. Kanske ett tecken eller inte.. Tänk om det hade funnits klara tecken! ;).
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-02-11 18:24:47 följande:

Hur är det med alla idag?

Det gick åt skogen :(. Började blöda igår och det har fortsatt idag. Sambon har ett litet hopp fortfarande men jag är till 99,8% säker. Har läst att det finns de som får blödning innan och som ändå har varit gravida men jag tror inte jag är en av de.. Bryt ihop som sagt och kom igen. Himla tur att vi bokade resan så vi har det att se framemot och ladda batterierna.
  • Cina84
    sandishhh skrev 2015-02-12 21:23:15 följande:

Usch nej, vad tråkigt. Levde också lite på hoppet. Man ska aldrig säga aldrig. Men bara att ta nya tag :) Hoppas ändå du är en av dem som blöder trots gravid ;)

Det är enda alternativet, att ta nya tag. Hoppas innerligt att det är vår tur nästa gång!
    sandishhh skrev 2015-02-12 21:24:05 följande:

Alltså.. är det bara jag som tycker ALLA i ens närhet blir gravida? Så fubbigt att dem som till och med har barn redan blir gravida så lätt.. inte alls bitter, nejdå :P

Så tyckte jag ett tag med men det är lugnare nu.. Man får vara bitter! När jag fick beskedet att det gick bli ivf för oss fick jag veta att sambons lillasyster var gravid.. Det var jobbigt! Då var jag bitter länge. Men jag har kommit över det nu och försöker tänka positiva tankar, det blir lite roligare då :).
  • Cina84
    sandishhh skrev 2015-02-12 22:04:51 följande:

Jadå, det blir ju vår tur med så småningom :) Säger till min man att vårt barn kommer iaf vara väldigt planerat och älskat ;)

Kan bara hålla med dig!! Så älskat <3.
    AnnaSara84 skrev 2015-02-12 22:19:50 följande:

Vad tråkigt Även om man inte ska ta ut något i förskott så blir man ju jättenojig av att börja blöda. Men det finns de som blöder trots att de är gravida så det behöver ju inte betyda något. Hoppas på det bästa!

Jo jag vet men en blödning känns så definitivt, speciellt när det känns som vanlig mens..men kanske.. Tack för uppmuntran :).

Håller med om att man inte önskar någon att behöva gå igenom det vi går igenom. Det är tufft men alla vi blir utan tvekan starkare av det! :)
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-02-13 05:11:38 följande:

Åh nej :( jag ar tänkt så på dig. Ja bra ni har resan nu och så kommer ni tillbaka med nya krafter! Kramar till dig!Hos mig har det tom kommit gravidbesked i omgångar, typ tre st åt gången. Jobbigt då man klarar typ ett åt gången sen kommer de andra två och bankar ner en ytterligare. Det blev två bebisar på kort tid inom närmsta familjen förra året, den sved.

Jag hade lättare tidigare men ju mer det närmade sig ivf desto jobbigare blev det. Kunde vara sur på folk på tv som bara "oj nu är jag gravid igen visst" osv

Tack! Nästa gång då tusan!!
  • Cina84
    sandishhh skrev 2015-02-12 23:19:12 följande:

Usch nej önskar ingen det. Men är så glad att man kan få denna hjälp och att man faktiskt får 3 hela försök betalt :) 

Vad jag hört ska det ändras på så sätt att man fortfarande får tre försök men har du se i frysen så får du fortsätta tills de är slut. Vilket kan innebära ett antal gånger till om man får många till frysen :). Det är väl klubbat men inte genomfört än men snart så om jag fattat rätt.
    Pusheen skrev 2015-02-13 09:50:03 följande:

Usch vad tråkigt. Styrkekramar <3

Bryt ihop och kom igen. Det försöker jag göra.

Känns som jag har PMS.. Så då är det snart bara drygt en månad kvar tills vi får försöka igen. Då kanske vi försöker på nytt ungefär samtidigt ;)

Tack :).

Jag tror att vi satsar på april annars blir det en liten en i slutet av december nyår pm vi har otur vilket känns lite taskigt mot liten ;).
    lomma76 skrev 2015-02-13 15:22:40 följande:

Än är det inte över!

Förstår dig till 100 % att man får negativa tankar så fort där är minsta blödningstecken. Jag tror att när man som par går igenom detta vi gör stärker man relationen. Man vill och strävar åt samma mål.

Själv har jag varit helnojig hela dagen, sprungit på toaletten titt som tätt. (Skulle i normala fall få min mens idag).

Om nu fallet skulle vara negativt (hoppas verkligen inte)så har man ju större chans på andra försöket.

Tack för pepp. Det återstår att se men det har varit om en vanlig mens så det är ganska rikligt jag blödigt. Om liten har stannat så är det en kämpe ;).

Håller tummarna för att det lyckats för dig!!

Jo oddsen ska ju öka så det känns ju positivt :).
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö