• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Lycka till :)

Pusheen skrev 2015-02-07 08:37:54 följande:

Tack, det inger ju hopp! Ja man ska ju ändå bara sätta in ett så det kan ju räcka. Stort grattis till dig!

Inväntar spänt deras samtal nu om hur det har gått :)

• Cina84

Det vet jag inte.

sandishhh skrev 2015-02-06 23:12:08 följande:

Läst att vissa tar något för att fördröja mensen, gör crinonen något åt det med?

Pusheen skrev 2015-02-07 09:19:11 följande:

Jag var väldigt spänd och tyckte ingreppet var obehagligt men det gick otroligt fort.. Hade ju bara tre som skulle tömmas. Över lag så var det positivt och jag kommer vara mycket lugnare inför en ev andra gång.

Ett av våra två ägg är befruktat! :) Återföring på måndag om det klarar sig tills dess!

Grattis :)
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-02-07 14:49:34 följande:

Hur går det för dig? Känner du något?

Jodå det är rätt lugnt (bra eller dåligt..) var väldigt öm i brösten när jag började ta crinonen men det är ganska lugnt nu. Har i några dagar känt av stickningar och lite värk i henne. Kanske ett tecken.. Vem vet. Är sugen på att testa men det är nog i tidigaste laget (testdag 17/2) men tänker att jag ska försöka åka ut. Det kan hända att det går vägen och då kvittar det om jag hade testat nu men i och med att risken finns att det inte gått vägen så vill jag vänta och på så sätt kunna njuta så längre.
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-02-08 17:38:08 följande:

Hur är det med er alla? Tänker så på er som ska göra ET imorgon!

Håller tummarna!

För min egen del klarade jag inte av att vänta, fastän tanken var så först det är så långt till testdagen (tycker de är lite taskiga som låter oss vänta i 17 dagar...). Men du har rätt, njut!

Imorgon får vi förhoppningsvis brev från RMC med datum för första UL. Är nervös att embryot fäst sig på polypen. Men man får vackert vänta som vanligt

Till historien hör också att sambon jobbar borta till på fredag så det därför vill jag också vänta.. Så det är inte bara som jag är tålmodig ;).

Vad spännande för er :). Den har säkert hittade någon bättre plats att slå sig till ro :).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-02-09 12:23:25 följande:

Jag fick samtalet jag inte ville ha idag. Det hade slutat att utveckla sig så det blir ingen ET idag. Blir till att snällt invänta mensen och sen nästa mens igen så kör vi igen.

Tack och lov går ju inga poäng förlorade denna gång.

Till nästa gång ska jag börja behandlingen en dag tidigare och använda högre dos från början OCH gå ner i vikt. Gå ner i vikt känns väldigt avlägset just nu när jag bara har lust att tröstäta en hel kladdkaka typ. Ja ja.. Bryt ihop och kom igen, eller hur är det? :)

Vad tråkigt :(. Bara bryt ihop och ät en massa choklad. Som sandishhh sa så är det bara Assam nyttigheter
  • Cina84

Denna vecka kommer utan tvekan bli den jobbigaste såhär långt.. Jag har känningar som jag inte brukar ha men det behöver inte betyda något. Sen har jag haft lite huvudvärk idag som jag brukar ha innan men så har jag också hostat en del idag så,det kan bero på det. Lite molvärk i ryggen vilket inte brukar båda gott.. Livrädd varje gång jag går på dass att det ska bli rosa på papperet.... I tankarna börjar jag drivas mot att " det är klart det blir ett minus, som alla andra gånger.." Men försöker dra mig tillbaka igen till "kanske". Så nära målet nu så att jag kan röra bandet, låt mig inte trilla...

• Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-02-09 19:11:27 följande:

Åh vad jag känner igen det där!

Jag har ganska ont i ryggen just nu, och har haft det sen mitt plus (som jag för övrigt fick på samma ruvardag som du är på nu). Så det kan ju visst båda gott idag var jag så orolig att jag åkte till min gyn så kollade de om det var urinvägsinfektion eftersom jag samtidigt haft ont i områden kring njurarna. Men det var inget och jag hade ju faktiskt massor av mina vanliga menskänningar innan plusset...

Tänk att du faktiskt är gravid, tankens kraft är stor! Håll ut!

Jag håller tummarna!!

• Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-02-09 19:11:27 följande:

Åh vad jag känner igen det där!

Jag har ganska ont i ryggen just nu, och har haft det sen mitt plus (som jag för övrigt fick på samma ruvardag som du är på nu). Så det kan ju visst båda gott idag var jag så orolig att jag åkte till min gyn så kollade de om det var urinvägsinfektion eftersom jag samtidigt haft ont i områden kring njurarna. Men det var inget och jag hade ju faktiskt massor av mina vanliga menskänningar innan plusset...

Tänk att du faktiskt är gravid, tankens kraft är stor! Håll ut!

Jag håller tummarna!!

Tack för peppet :). Jag ska jobba på att tänka positivt ;). Tänk om det hade varit så <3 då har jag inget emot molvärken ;).
  • Cina84
    lomma76 skrev 2015-02-10 07:43:17 följande:

Ja då är man officiellt ruvare sedan igår.

Känner att det kommer bli 17 långa dagar.

Vi hade tre befruktade och alla hade klarat sig till igår. Får se om de andra två kan frysas in.

Vadå kul :).Jag tyckte att den första veckan var helt okej var mest glad göra att det gått bra så långt. Men den andra veckan har varit lite tuffare. Så länge du inte tänker så kommer det gå bra ;).
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö