• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

louisemostert skrev 2015-09-03 13:09:02 följande:

Återföring gjordes förra onsdagen. Vet inte om jag är på ruvdag9 eller 8. Ska man räkna rd1 samma dag som man fick tillbaka ägget?

Är så nervös :( Vi trodde ju att vi hade 2 försök till via landstinget men dem försvann så man är lite sårbar. Hur går det för dig?

Stor kram!! 

Jag tror att insättningsdagen räknas som dag ett. Åh vad härligt för dig! Önskar att jag får komma så långt denna gången.

Vi blev ju också snuvade på ett försök när de ändrade reglerna. Vi trodde att vi hade tre försök kvar men vi är nu inne på andra försöket istället. Går sådär. Svarar inte så bra på hormonerna. I tisdags hade jag bara tre äggblåsor. Ska dit imorgon igen och se hur det ser ut nu. Tror inte det har ändrats. Känner ingenting i magen. Borde ju spänna på lite om man har fler blåsor eller hur var det för er?

Kram
  • Pusheen
    louisemostert skrev 2015-09-03 16:01:50 följande:

Denna gången kändes det med men jag blev också överstimulerad så inte så konstigt :(

Men det är inte alltid det känns så oroa dig inte annars höjer dem väl dosen :)

Va tar du för sprutor? Långt eller kort p?

Kram till er!!

Usch ja just det. Det var väl din läkare som inte tyckte det spelade någon roll om du blev det på sista försöket? Detta är ert sista gratisförsök eller? Fått något till frysen? Förlåt om du sagt det innan.. Blandar ihop allt med alla :)

De har höjt från 150 enheter Gonal F till 175 enheter. Kör korta protokollet. Nu är jag på sprutdag 8.. Får se hur det ser ut imorgon.
    Mella79 skrev 2015-09-03 17:29:52 följande:

Pusheen jag fick ihop 8 äggblåsor efter två höjningar av dosen men det kändes inte då heller ! Så oroa dig inte !! Det behövs trots allt inte så många ägg bara 1 som är riktigt bra ;))) jag hoppas att jag kommer vidare nästa gång det känns så hopplöst ! Har bokat tid för zonterapi och beställt vitamin som någon tipsade mig om ! Vad lan man mer göra?? Tiden går så sakta !

Ja, det är sant.. Bara ett behövs. Girig är man :) Gränsen för att det ska bli plock överhuvudtaget är tre blåsor.

Hur många försök har du kvar Mella79? Väntar du på att få starta? Förlåt till dig också om du sagt det redan! ;) Orkar inte gå tillbaks just nu och läsa om allt som jag brukar få göra ;)

Låter bra, gör sånt som du mår bra av. Kanske snöa in på något intresse så tiden går fort :)

Jag har väntat på att få dra igång sen i slutet av februari och i den väntan så skaffade jag höns och byggde hönsgård :) Kanske inget som alla kan göra men jag grottade ner mig totalt i hönsvärlden och det fick tiden att gå lite snabbare :)
  • Pusheen

Glömde; TUSEN tack allihop här inne för ert stöd!! Betyder supermycket och som jag sagt innan så är det ofantligt skönt att ha er som VET vad man går igenom!!

• Pusheen
    Mella79 skrev 2015-09-04 07:11:43 följande:

Pusheen jag har ett försök kvar! Men båda mina gånger så befruktades äggen men de slutade dela sig efter 48 timmar ! Jag ör såååååå rädd att jag aldrig kommer vidare att jag aldrig få stoppa in ett ägg ! Vet inte hur ovanligt det är att det blir såhär ! De säger ju inget !! Jag är livrädd att jag aldrig kan bli mamma ! Det gör så ont !

Det var samma för oss i första försöket :(

Tre blåsor, två ägg, ett befruktat men slutade dela sig innan insättning :(

Jag är också livrädd nu när jag inte svarar så bra på hormonerna att de ska säga att det inte är någon mening att fortsätta. Men man är ju livrädd för allt i den här cirkusen..
  • Pusheen

Så, då har jag varit på nytt vul.. Fortfarande bara tre stora äggblåsor :( Hon såg en massa i bakgrunden som hon tyckte skulle få en chans så ytterligare en doshöjning och vänta och se vad som händer. Nytt vul på tisdag.

Det som var positivt med besöket var att hon tyckte att vi inte skulle göra något äggplock på så få ägg utan avbryta och påbörja ny hormonstimulering. På så vis så har vi fortfarande lika många försök kvar. Det tycker jag var väldigt schysst. Hon tyckte det var mycket beklämmande att regelverket var som det var och om de hade vetat att mitt förra försök med endast tre blåsor skulle kostat oss ett försök så hade det inte genomförts. Nu kan man alltså kringgå det så här istället att man bara gör äggplock om det ser lovande ut. Sen lär de kanske inte kunna göra så hur många gånger som helst antar jag men det är ju en tröst iaf!
    Antar att de kommer försöka ha ännu högre startdos på mig tills nästa försök.
    Tro jag det.. det är ju inte så lätt för läkarna att pricka rätt dos på tre försök med så ödestigna resultat för den enskilda människan..

Kram på er alla kämpar och ha en riktigt mysig helg!

• Pusheen
    Kajo skrev 2015-09-07 20:51:52 följande:

Idag fick jag tillbaka en blastocyt, så får vi se hur detta går, kanske 5e gången gilt. Hur är det med er andra?

Så underbart för dig! Håller tummarna att den trivs hos dig nu och vill stanna.

Jag själv har varit på vul idag. Jag är så besviken. Dels för att jag inte fått fler äggblåsor så min kropp har inte svarat bättre på doshöjningen. Tre blåsor. Precis som vid första försöket.

Även besviken för att läkaren lovade mig att vi kunde avbryta behandlingen om det inte hade blivit fler. Hon tycker att det känns retfullt när det finns så många ägg att då försöka med så få. Men neeej då. Då får jag träffa en annan manlig läkare som kör helt enligt boken då tre äggblåsor är ett minimum för äggplock så ja.. Äggplock blev inbokat och det känns för jävligt rent ut sagt.

Jag påpekade vad jag blivit lovad och hon hade även skrivit det i mina papper. Men nej. Inget skulle avbrytas enligt honom.

Sen kanske det är jag som är känslig men jag kände för att vända och springa åt andra hållet när det kom en manlig läkare och ropade upp mig PLUS att han hade en manlig student i 25:årsåldern med sig som skulle vara med. Fy fan vad hemskt.

Jag storgrät efter besöket. Kände mig kränkt, förnedrad, besviken och ledsen.

Nu ska jag ta ovitrellen ikväll och chanserna till att försöka få tag på doktorn som lovade mig möjlighet att avbryta känns omöjligt.

Jag ska alltså ödsla ett försök till mot min vilja.

Jag vet att något av de tre äggblåsorna kan innehålla mitt framtida barn och det får vi nu bara försöka hoppas på..
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-09-08 13:21:05 följande:

Stor kram till dig!!!! Hinner inte skriva något långt, återkommer ikväll! Det jag dock vill skriva är kanske helt korkat förslag men jag skriver det ändå. Du kan inte bli riktigt "sjuk" typ maginfluensa uppochner och inte kan genomföra plocket pga det?? Det kan de ju inte veta att du fejkar. Hörde nämligen talas om en kvinna som fick avbryta vid äggplock för att hennes barn blev väldigt dåligt. Bara en tanke.

Hihi, den tanken slog mig med! Fick tag på en sköterska.. Hon tyckte så klart att dr hade gjort en korrekt bedömning. (Varför skulle hon våga säga annat.)

Hon tyckte även att förra dr hade uttryckt sig för tidigt i behandlingen om att möjlighet att avbryta fanns. Nu menade de på att jag har kört en ganska lång stimulering så äggen har fått god tid på sig att mogna.

Grejen var ju att vi skulle få fram fler ägg.. Ja ja. Det är bestämt nu så vi får bara hoppas på det bästa.

Man är ju så satans utlämnad och kan inte påverka något själv. Läste att man inte kan påverka vem som behandlar en heller och inte ha några krav.

Nej fy fan, dagens besök går till historien som det mest obekväma.

Han nämnde oxå att jag hade endometrios. Har aldrig hört det innan. Jag orkar inte reflektera över det. Som sagt, någon ny upptäckt för var gång jag är där. Blir det något på detta försöket så är det ju bara bonus alltihop.

En del av er tycker säkert att jag är en idiot som inte uppskattar hjälpen mer och att jag ska vara tacksam för de tre blåsor som finns.

Så kan det kanske vara men idag har jag en jävligt dålig dag!
  • Pusheen
    LaLinea skrev 2015-09-08 18:20:57 följande:

Får du säga om vilken läkaren pratar du? År det E.H. ?

Ja det stämmer att det var han.
    Mella79 skrev 2015-09-08 20:22:07 följande:

Pusheen! Jag förstår dig verkligen ! Jag har också fått känslan att vissa läkare är mer noggranna än andra på rmc! Kör nu försöket fullhjärtat jag förstår verkligen att det är svårt ! Men ett bra ägg räcker !! Kramar

Tack Mella79! Ja nu är ovitrellen tagen så ingen återvändo nu! Nu får vi köra på detta och hålla tummarna att det är tre riktigt bra ägg! Man vet inget förrän det är över :)
  • Pusheen
    LaLinea skrev 2015-09-08 18:20:57 följande:

Får du säga om vilken läkaren pratar du? År det E.H. ?

Ja det stämmer att det var han.
    Mella79 skrev 2015-09-08 20:22:07 följande:

Pusheen! Jag förstår dig verkligen ! Jag har också fått känslan att vissa läkare är mer noggranna än andra på rmc! Kör nu försöket fullhjärtat jag förstår verkligen att det är svårt ! Men ett bra ägg räcker !! Kramar

Tack Mella79! Ja nu är ovitrellen tagen så ingen återvändo nu! Nu får vi köra på detta och hålla tummarna att det är tre riktigt bra ägg! Man vet inget förrän det är över :)
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-09-08 22:23:49 följande:

Skickar en riktigt stor kram till dig! Fy vilken dag för dig :(. Processen är jobbig som den är, de måste verkligen tänka på vad deras patienter går igenom!! De behöver inte göra det hela värre :(.

Du är verkligen inte en idiot som känner som du gör! Sen tänker jag att dina känslor och tankar är dina och det har ingen rätt att ifrågasätta. För övrigt vill du ju bara maximera dina chanser.

Håller tummarna hårt nu för att ert guldägg är ett av dem :).

Kram

Tack för fina ord och stöd Cina84 <3

Imorgon vid den här tiden är vi på RMC och gör plocket :) Bara att hoppas på att man slipper gå igenom det här fler ggr! :)

Hur känns det för dig? Seg väntan?

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö