Kajo skrev 2015-09-07 20:51:52 följande:
Idag fick jag tillbaka en blastocyt, så får vi se hur detta går, kanske 5e gången gilt. Hur är det med er andra?
Så underbart för dig! Håller tummarna att den trivs hos dig nu och vill stanna.
Jag själv har varit på vul idag. Jag är så besviken. Dels för att jag inte fått fler äggblåsor så min kropp har inte svarat bättre på doshöjningen. Tre blåsor. Precis som vid första försöket.
Även besviken för att läkaren lovade mig att vi kunde avbryta behandlingen om det inte hade blivit fler. Hon tycker att det känns retfullt när det finns så många ägg att då försöka med så få. Men neeej då. Då får jag träffa en annan manlig läkare som kör helt enligt boken då tre äggblåsor är ett minimum för äggplock så ja.. Äggplock blev inbokat och det känns för jävligt rent ut sagt.
Jag påpekade vad jag blivit lovad och hon hade även skrivit det i mina papper. Men nej. Inget skulle avbrytas enligt honom.
Sen kanske det är jag som är känslig men jag kände för att vända och springa åt andra hållet när det kom en manlig läkare och ropade upp mig PLUS att han hade en manlig student i 25:årsåldern med sig som skulle vara med. Fy fan vad hemskt.
Jag storgrät efter besöket. Kände mig kränkt, förnedrad, besviken och ledsen.
Nu ska jag ta ovitrellen ikväll och chanserna till att försöka få tag på doktorn som lovade mig möjlighet att avbryta känns omöjligt.
Jag ska alltså ödsla ett försök till mot min vilja.
Jag vet att något av de tre äggblåsorna kan innehålla mitt framtida barn och det får vi nu bara försöka hoppas på..