• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Mella79 skrev 2015-08-25 07:56:16 följande:

En sån här regnig dag känns allting jobbigare

Ja usch och fy.

Känns det bättre i magen idag?

Ingen riktig mens idag heller för min del. Mest bitter och chockad över gårdagens upptäkt ang de nya reglerna.
  • Pusheen

Mensen kom igång nu allt eftersom under dagen och jag har ringt in!! Håll tummarna för mig nu!

• Pusheen
    Mella79 skrev 2015-08-25 16:08:42 följande:

Jag håller verkligen tummarna att du får börja!! Jag sättet mig på de!

Tack!! De ringer nog inte förrän imorgon efter åtta va?

Fy vilken plågsam väntan! Ska lägga mig tidigt idag ;)
  • Pusheen

I tårar.. Fast lyckotårar denna gången. Får börja hormonstimuleringen imorgon!!!!!!!!!! Tjohoooooo!!

• Pusheen
    Cina84 skrev 2015-08-26 13:11:51 följande:
    Grattis!! Åhh vad glad jag blir!! :). Nu rullar det på. Nu är det bara jag kvar :p. Oförändrat läge här, 7 dagar kvar tills det går/ kan gå igång..
    Hade liksom gått undan lite på jobbet för jag hade sån huvudvärk. Känslorna hade stormat hela förmiddagen och jag visste inte om jag gjort rätt när jag ringde in. Hade nästan gett upp hoppet och orkade inte spänna mig mer så jag höll precis på att slumra till när telefonen plötligt väcker mig ur dvalan; "Inget uppringnings-ID"!
    Jäklar vad jag hoppade till :) Sen kom de goda nyheterna. Helt underbart. Nu ska det bara gå vägen med allt.. MEN jag är ju glad att vi ens får försöka nu oavsett hur det går. Det händer åtminstone nånting i rätt riktning :)

Ja, men vad menar du nu? Om du har din långa cykel eller? Är det helt stiltje?
    Nu måste du komma igång med. Som vi väntat!
  • Pusheen
    ivfkarlshamn skrev 2015-08-26 17:37:54 följande:

Hej! Jag hoppar in här :) Min sambo och jag fick idag beskedet att de fem ägg de plockade igår i Malmö inte blev befruktade... Jag är helt förtvivlad... Vi får inga fler försök genom landstinget eftersom jag fyller 40 år om en månad. Vi funderar på att pröva privat men det är dyrt och min sambo har precis blivit arbetslös... Läget känns hopplöst just nu...

Åh nej.. Usch vad hemskt tråkigt besked. Ledsen för er skull. Är ju livrädd för att just detta ska hända en själv.

Har också läst om det som Cina84 nämner. Kanske kan vara värt att kolla upp iaf..
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-08-26 17:56:26 följande:

Och nu sist blev den på 30gdr igen( dom innan iv försöket) vilket gjorde att jag trodde att allt var åter till det normala igen och att denna cykel skulle bli normal. Visst finns chansen att jag kan vara gravid men eftersom jag har haft cyklar på 45 dgr skulle det inte förvåna mig om det är så att denna cykel blir så lång bara för att jäklas.. Därför vågar jag inte hoppas..

Tycker nog att jag börjar få ont i ryggen som jag brukar ett tag innan det är dags.. Kan inte låta bli att tycka det är himla ironiskt att när vi stod i startgroparna för att börja igen efter sommaren så tyckte kroppen att cykeln skulle bli kort vilket gjorde att vi blev för tidiga på det för att få hänga på uppstarten och nu när jag vill igång så kommer den inte.. Min kropp och jag är inte överens..

Vet känslan med att inte vara bästa vän med kroppen!

Så himla typiskt att det skulle bli en kort cykel precis innan de drog igång igen. Samma för mig ju fast mina cykler är ungefär som innan ivfen.

Hoppas att du är gravid! Är du inte det så kan ni direkt ta nästa steg närmre till att bli det åtminstone :)

Hur känns ljumsken nu?

Alltså fasen vad man ska noja med allt.. Första vul är på dag åtta och det tycker jag är sent. I papperna står dag sex men det är en söndag. Hade velat ha det på måndagen åtminstone. Vill att de är på hugget nu så det inte blir för sent att höja dosen som det blev förra gången.. Får väl ringa dit och höra hur de tänkt.
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-08-27 09:39:45 följande:

Återigen nervös väntan på att få provresultaten. Tycker väl inte att de ska vara dåliga igen men man vet aldrig..

Har du tagit nya tester idag? Håller tummarna för dig!

Jag har pratat med RMC idag och de förstod min oro men sa att allt var förskjutet en dag framåt helt medvetet. Bara för att jag skulle hamna med äggplock den veckan de hande mest tider ifall det behöver lite spelrum när det kan vara dags. Förstod det som det iallafall. De hade iallafall planerat helt med vetskap om min situation. Får väl försöka lita på det. Hon sa att en dag längre fram inte hade någon betydelse men det borde det ju ha kan jag tycka. Nu när man vet att vi bara har två försök kvar så blir man ju mer på sin vakt med saker och ting så det verkligen blir till det bästa.
  • Pusheen
    Kajo skrev 2015-08-27 15:22:16 följande:

usch vad tiden går långsamt...vill bara få tillbaka mitt ägg NU!

Vad skönt att du kommit igång pusheen! När ska du på UL?

Och när tänker du testa dig Cina? Har du pratat med RMC om dina oregelbundna cykler. Man kan kanske få något för att den ska komma igång...

Jag undrar lite när jag ska få tillbaka mitt ägg. Jag ska på UL den 2 sep för att kontrollera slemhinnan. Men sen, blir det återföring en vecka senare om man antar att äl är runt den 2 sep. För visst är det så att man inte får en naturlig äl när man går på progynontabletter? usch denna väntan... 

Jaa! Helt underbart skönt fast givetvis lite skräckblandat.

Jag ska på vul 1/9 :) Nu får fanimej min kropp svara på hormonerna!

Lite jobbigt att man lär sig hur det ska se ut på ultraljudet så man ser ju direkt om det ser bra ut eller inte. Kommer vara bra mycket mer orolig denna gången.

Då får du et samma vecka som jag gör mitt äp.

Spännande!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö