• Kajo

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2015-11-22 21:08:23 följande:
    Jag har testdag 3/12.

Så det är dags imorgon! Det kan jag tänka mig att du är! Håller alla tummar och tår för att du plussar, nu ska det vara din tur :). Hur känner du dig?

Kram
    Jag tycker det känns mycket. Mensvärk som kommer ganska intensivt sen släpper det igen. Ont i brösten, vilket jag har haft de andra gångerna med. Vi får se imorgon! Denna gången har jag bara fått ruva i 11 dagar, innan har td varit på dag 17. Hur mår du efter allt?
  • Kajo

Testade för 1 h sen och det va negativt. Är så jävla trött på detta. Ska ringa rmc senare och diskutera nästa steg.

• Kajo

Tack för era tankar!!! Det hjälper. Har haft en tuff dag. Jag provade att ringa rmc tre gånger, sen gav jag upp tills mamma ringde mig och sa att rmc ringer upp dig! Min mamma asså! Hon förtjänar att bli mormor:)
    Har även pratat med ivf nordic, där en läkare ringde upp mig ikväll kl 19.15! Det lutar åt en livmoderspolning den 7/12 och sen antibiotika. Sen blir det nytt plock i januari på ivf nordic. Jag behöver en nytändning någon annanstans.

• Kajo
    Porslinsdockan skrev 2015-11-24 15:17:55 följande:

Hej! Är ny här. Inväntar min mens ( som jag inte vill ha) men då ska blodproverna tas så vi kan göra en utredning på Rmc. Min nyfikna fråga är bara, vad betyder att ni ruvar? Är det efter instättningen? 

Hej!! Välkommen! Ja precis, det är när man fått tillbaka ett befruktat ägg. Vad fattas dig och din partner? (Mer än en bebis då naturligtvis)
  • Kajo

Jag har en skitdag, skitvecka. Här ligger jag i soffan 1år senare från ivf-starten och är en av dem som inte lyckats bli gravid. Är så jävla ledsen på allt just nu! Den enda fråga dom dyker upp i mitt huvud hela tiden är "När?". Kommer det någonsin gå? Usch, jag ligger på botten just nu.

• Kajo
    Mella79 skrev 2015-11-26 17:14:48 följande:

Jag förstår dig fullständigt ! Jag är där du är också !har varit hemma hela veckan ! Det har snart gått 1 år för mig också och fortfarande inget ! Är sååååååååå rädd att det aldrig ska bli något ! Hittar inget jag kan glädjas över ser bara barn överallt ! Jag vet inte hur jag ska tackla det ! Men du ska veta att du inte är ensam !

Känns skönt att kunna kräka av sig här där andra är i samma sits, även om man såklart inte önskar någon detta. Hur va det, du fick avbryta eller? Hur många försök har ni gjort? ´Vi har bestämt oss för att byta klinik. Bara för att göra något nytt.
  • Kajo
    Cina84 skrev 2015-12-03 07:54:07 följande:
    Innan helgen kom, kände jag att jag behövde koppla bort allt om barn i väntan på td och därmed höll jag mig undan härifrån och från att googla ( så gott jag kunde). Men inte hjälpte det :(. I tisdags kom mensen och minuset idag sken skadeglatt mig rätt upp i ansiktet. Detta var vårt 4e försök som gick åt skogen.. Jag som tyckte att det kändes annorlunda..
    Kajo skrev 2015-11-26 11:18:20 följande:

Jag har en skitdag, skitvecka. Här ligger jag i soffan 1år senare från ivf-starten och är en av dem som inte lyckats bli gravid. Är så jävla ledsen på allt just nu! Den enda fråga dom dyker upp i mitt huvud hela tiden är "När?". Kommer det någonsin gå? Usch, jag ligger på botten just nu.

Jag skickar dig en stor stor kram! Det är så jäkla tufft att bara behöva genomgå detta och att sedan behöva kämpa på så tar på en :(. jag känner precis som du skriver! Gjorde första försöket i jan/feb och fortfarande står på samma plats.. Ordet "om" sitter hårt i skallen just nu.. Jag känner paniken att tiden tickar på, försöken ryker och skuldkänslorna mot min sambo ( han ger mig inga men jag är riktigt bra på att ge mig själv sådana).

Det känns inte som otur utan som att något är fel :(. Jag har bokat in telefontid med en läkare nästa vecka för att höra hur vi ska gå vidare för något måste göras, antingen undersökning eller medicinering. Jag har antikroppar mot min sköldkörtel och har läst lite om att de kan ge sig på embryot och att man kan ta kortison för att bryta ner antiropparna. Svenska läkare ska dock inte vara så insatta i den metoden så vi får se vad han säger..

Nu börjar vägen tillbaka att återigen börja tänka som du skrev Pusheen att vi alla ska lyckas till slut.

Kram på er
    Först och främst så vill jag bara säga att du är en fantastisk kvinna! Och till alla ni andra med, vilka kvinnor. För det är helt makalöst som vi kämpar! Jag är så ledsen att det inte gick vägen Cina. Jag har också försökt stänga ner lite. Men det är lättare sagt en gjort. Just nu läser jag boken "barnen som aldrig blev" en berättelse om två kvinnor på 80-talet som var ofrivilligt barnlösa. Då va ivf något okänt och inte etablerat som idag. Jag kan säga att jag är ganska tacksam som lever idag och kan iaf få kvalificerad hjälp! Jag vill nästan lova alla att snart sitter vi där med våra stora magar och ler inifrån och ut! Massa styrka till dig Cina! Och alla andra som kämpar! Fan vilka hjältar vi är!!!

Sen vill jag berätta att jag va på ivf nordic i måndags. De spolade livmoderhålan och den såg fin ut. Och i januari ska vi starta ny behandling där! Jag ska börja med att skrapa livmodern och antibiotika en vecka innan mens. Och när mensen kommer blir det sprutstart med menopur. Så tre nya metoder! Känns bra och förväntansfullt!
    Kramar
  • Kajo
    Pusheen skrev 2015-12-09 10:19:55 följande:
    Det låter ju riktigt bra och lovande Kajo!! Skönt med ny energi och nytt hopp till ny metod! Glad för din skull!

ÄNTLIGEN går saker min väg. Huvudvärken har inte varit för intet. TOLV fina blåsor idag på vul!!! Jag är sååå glad! Första gången sen vi började med detta som jag kunde gå ut därifrån med ett leende på läpparna :) För er som inte vet så har jag varit svårstimulerad och haft tre fattiga äggblåsor de andra två försöken. Fått ut två ägg varje gång och haft endast ett ägg som klarat sig vidare till insättning.
    Åhhh härligt! Så kul Pusheen!! Nu jäklar händer det!! När blir det plock??
  • Kajo
    Mella79 skrev 2015-12-09 22:14:32 följande:

Var hittar man styrkan ??

Man bryter ihop, så länge som behövs. Försöker acceptera det man inte kan påverka, ha mod till det man kan påverka och lite förstånd att inse skillnaden. Sen kan man lägga sitt monster i bagaget och ta med det längs den krokiga vägen. För om man bara står helt paralyserad framför sitt monster kommer man inte vidare. Så det du kan göra är att komma med förslag till alternativ medicinering. Sen är det upp till han där ovan om det ska fungera eller ej! Jag har mest bara skrivit en massa flummigt men det ligger lite i det med. Ta hand om dig!! Massa styrka<3
  • Kajo
    Pusheen skrev 2015-12-14 14:49:15 följande:

Värdena såg bra ut så det blir ÄP på onsdag! :)

Åh vad skönt! Vilken förändring jämfört med de andra plocken. Det kommer bli många fina befruktade ägg:) lycka till på onsdag om jag inte hinner titta in här innan dess! Kram <3
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö