Inlägg från: iffis |Visa alla inlägg
  • iffis

Hjälp!!

I söndags så startade vi upp ett sötvattens akvarium och efter att det stått i nästan 1 vecka och alla vatten tester och tempratur var perfekta så åkte vi och köpte oss 5 malawi ciklider igår kväll. innan fiskarna fick hoppa i så dubbelkollade vi värdena i vattnet sen fick dom dyka i. I morse så tyckte jag att den ena var lite trög men gubben tog den för att att vara lite nyvaken och åkte till jobbet, nu mitt på dan så tog det ca 15 min så ligger alla på botten. Jag har ökat syreflödet och gjort ett netrit test som inte visade någon höjning, min fråga vad kan jag göra nu??
     Är dom döda? 

• Svar på tråden Hjälp!!
  • iffis

jag skrev nog bara fel, men det är rätt sorts vatten vad det nu är, det är sambons fiskar och han har haft malawi förr och har aldrig sett något dyligt :(. Vi har ringt till zoot så om 2 timmar har vi en extra syre pump vilket dom trodde kunde hjälpa men kan man göra något mer?

• iffis

när vi la idom igår var det 8 men jag får nog göra ett kik till

• iffis

vi sa att vi hade ph 8 när vi köpte dom och dom sa att det var bra :?

• iffis

dom fick mat imorse ungefär samma tid dom fick i butiken, butiken är en zoo butik men dom har nästan bara fiskar och var väldigt noga med att vi hade rätt förutsättningar för fiskarna osv innan vi fick köpa dom. Vi släpte i 4 små i ett 65 literskar (mellanlandnings kar). dom låg och aklamtiserade sig i påsarna i ca 30-40 minuter tror jag innan dom fick plumsa i.

• iffis

fiskarna är nu dödsförklarade, vi kollade nu oxå kh värdet som visar 7 kan det vart boven?

allt har ju hänt på max 4 timmar

Svar på tråden Hjälp!!