Snabbast sätt att ge ersättning
Har en son på 5 veckor som vi ger ersättning. Tips på hur man värmer upp på snabbast sätt? Kan man förvara kokande vatten i en termos och sedan vid matning blanda vattnet och pulvret i flaska? Tips tack!
Har en son på 5 veckor som vi ger ersättning. Tips på hur man värmer upp på snabbast sätt? Kan man förvara kokande vatten i en termos och sedan vid matning blanda vattnet och pulvret i flaska? Tips tack!
Har inte läst andras inlägg men vi har en dotter på 2 veckor som också äter ersättning. Amningen fungerade tyvärr inte ;( och på bb sa de att man kunde göra såhär..
Koka upp vatten.
Blanda iordning ett visst antal portioner. Vi brukar göra 240 vatten x 2, sedan 16 skopor ersättning.
Häll upp i en tillbringare med lock och förvara i kylskåp.
På så via kan du hälla upp önskad mängd ersättning, värma i micron, klart!
Och det ska vara lika bra de sa de på bb :)
Men herregud. Det tar typ 20 sekunder i mikron. Hur mycket snabbare behöver det gå?
Kommunalt vatten kan oxå bli dåligt !!!
Där vi bor är Ica billigare än willys. Ingen jätte skillnad men i längden så
Tetra
Ica 6.40kr
Willys 7.30kr
Jag har inte läst alla svar, men vi har haft lagom avsvalnat vatten i termos och uppmätt pulver i doserare. Då går det fort att blanda ihop, bara mäta upp vatten och hälla ner pulvret.
Jag tog kallt kranvatten o värmde till fisljummet i micron.
Gick jättefort.
Inte ofta nä men det kan hända o inte skulle jag riskera mitt barn i alla fall :)
För mig kvittar det om det händer sällan eller vad som står , jag vill i alla fall inte riskera något ! Hur det än är så har det hänt o kommer att hända igen ! Så enkelt att minimera risken genom att koka vatten !
Nä jag kokar vatten som kallnar så klart ! Ersättningen vi har haft har det aldrig stått att ska blandas med hett vatten utan kokat avsvalnat vatten