• Bambini

Snabbast sätt att ge ersättning

Har en son på 5 veckor som vi ger ersättning. Tips på hur man värmer upp på snabbast sätt? Kan man förvara kokande vatten i en termos och sedan vid matning blanda vattnet och pulvret i flaska? Tips tack!

• Svar på tråden Snabbast sätt att ge ersättning
  • nirakanna2

Det som underlättade mest för oss var en vällingdoserare, så man inte behövde räkna pulverskopor när man skulle upp och ge ersättning på natten Sen blandade vi kallt och kokt vatten till ättemp innan vi hällde på ersättningspulvret.

• Tokstolla

Vi hade kallt kokt vatten + kokade lite igen och blandade vattnet till lagom temperatur. Sedan i med pulvret och skaka skaka

• JenJa

Jag kokade vatten och förvarade det i kylskåpet sen värmde jag i micron

• Angel31

Vi fyller flaskor med kokat nedkylt vatten och ställer dom i kylen. Sen när det är dags för mat micrar vi vattnet till rätt temp och sen använder vi en vällingsdoserare så man slipper måtta maten varje gång. Vi har gjort så med båda våra barn och det har funkat smidigast för oss. Annars har Philips en vattenkokare som man kan få rätt temp på vattnet med.

• 969910

Vi har en vattenkokare med ställbar temperatur , kokat vatten i den sen bara att värma till 40 grader o blanda i pulver o ruska , klart på 30 sek

• 72Lisa

Fyll flaskor i förväg med pulver. Koka upp vatten och ha i frysen. Micra upp.

• sjöberg75

Enligt ssk på BVC ska man inte micra vattnet till mat, varför vet jag inte riktigt??

Vi har en kanna uppkokat kallt vatten i kylen & en termos med kokat vatten som vi blandar till ätbar temperatur, tar inte lång tid att blanda detta nattetid & inte heller lång tid att dosera pulvret.   

• Veladis
    sjöberg75 skrev 2012-02-17 19:55:04 följande:
    Enligt ssk på BVC ska man inte micra vattnet till mat, varför vet jag inte riktigt??

Vi har en kanna uppkokat kallt vatten i kylen & en termos med kokat vatten som vi blandar till ätbar temperatur, tar inte lång tid att blanda detta nattetid & inte heller lång tid att dosera pulvret.   

Det är ingen fara att micra vanligt (ev förkokt) vatten till ersättning till ättemperatur. Varför skulle det vara det? Det är bara vatten! Så länge man skakar så värmen fördelar sig jämt och känner efter att det inte blir för varmt så är det ingen fara med något. En del söger att man inte ska micra bröstmjöljk för att ngt, om det var typ fettet, slås sönder i micron.
  • Veladis

Vi kokar vatten, har i kylen, och har en vällingdoserare till pulvret. Tar typ 30 sekunder totalt att göra en flaska.

Svar på tråden Snabbast sätt att ge ersättning